Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
@Tara: als je nog tips nodig hebt voor een goedkope bruiloft, dan weet je me te vinden hè? Wij waren zo'n 1700-1800 euro kwijt in totaal, maar we hebben er eigenlijk aan verdiend wanneer we kijken naar wat we allemaal gekregen hebben!

@Ramen lappen: hier ook weer hard nodig, maar ik ben er te lui voor en als ik een keer de moeite wil doen staat net op dat moment de zon weer op die ramen. Ben ook niet zo'n huishoudster (totaal geen ritme in), maar ik denk inderdaad dat dat anders is wanneer er kinderen komen.

hier: rammels worden echt te erg gewoon! Waarom niet gewoon nu beginnen en kijken hoe het loopt? Gisteren op een verjaardag werd ons nog even gemeld dat ze van ons als eerste verwachten dat we in verwachting zijn... Niet goed voor de rammels!
Oh en tara: de datum kon je bij ons in de gemeente wel al vastleggen zonder in ondertrouw te gaan. Sommigen gaan 6 weken voor de bruiloft nog in ondertrouw. Lijkt me niet dat ze in die 6 weken alles nog moeten regelen (of dat ze alles regelen terwijl de datum nog niet vast staat)
@ Dwergje, wat balen zeg. Ben benieuwd hoe het afloopt

@J22, gefeliciteerd met je nieuwe side job!

@Ragdoll, ja ragdolls zijn ook leuk in mijn ervaring. Ik heb destijds een test gedaan op de site van animal planet toen onze kat overleden was en ragdolls bleken het beste bij ons te passen.

@Kruisband, wat een vervelende blessure! Veel sterkte voor je vriend

@ramen lappen, heerlijk als het maar niet te hoog is!

@goedkoop trouwen, jeetje wijn wat knap zo low budget! Wij waren echt heeeel veel geld kwijt maar we hebben echt alles gedaan wat we wilden. Waarom niet nu in ondertrouw gaan als je de datum al weet Tara, leuk toch?
Even heel wat anders, wat voor bedden hebben jullie? Ons bed blijf t hier wat het wordt gemeubileerd verhuurd en nu zijn wij opzoek naar een nieuwe boxspring. Ik vind Ikea wel prima maar nu heb je ook een aantal Swiss Sense outlets, heeft iemand daar ervaring mee?
@tara, volgens mij moet je minimaal 2 weken van te voren pas in ondertrouw. Dan kun je natuurlijk de rest al gewoon geregeld hebben.

@chocolatechip wij hebben een cheap ass ugly bed Vriend moest destijds heel snel verhuizen en had dus geen tijd om te sparen en goed te zoeken naar spullen dus dit bed heeft hij van iemand gekregen. Prima bed verder en ik had toen ik hier kwam wonen geen zin om mijn bed mee te nemen (nieuwe huurster wou hem wel overnemen). Wat wel onhandig is is dat het bed niet op klossen kan. Een vriendin van me had een extra bed neergezet daarvoor maar dat kan hier ook niet echt...dus dat wordt nog ff lastig.
Jee wijnkonijn goed gedaan die bruiloft! Je foto's zagen er iig niet uit alsof het maar 1700 gekost heeft!
@Matroes, haha moest even googlen hoor wat je met klossen bedoelde, jij denkt ver vooruit haha daar heb ik nooit bij stil gestaan maar heb ook altijd gedacht in het ziekenhuis te bevallen.
quote:chocolatechip schreef op 21 oktober 2013 @ 20:47:

@Matroes, haha moest even googlen hoor wat je met klossen bedoelde, jij denkt ver vooruit haha daar heb ik nooit bij stil gestaan maar heb ook altijd gedacht in het ziekenhuis te bevallen.Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen maar dan moet je dus alsnog klossen hebben voor controles en het verschonen van het bed (voor de kraamzorg, ARBO regels enzo)
@trouwen: onze dag was ook precies (of nog mooier) zo als wij ons hadden voorgesteld met alles wat we wilden. Nu hadden we wel het geluk dat we veel dingen goedkoop konden doen (connecties in de kerk, altijd handig)..

@bed: wij hebben een auping bed, van marktplaats.. Prima ding! Maar da's geen boxspring, die zijn natuurlijk veel mooier!
65 centimeter hoog zag ik, daar kom je wel snel aan met een boxspring gelukkig.

@Wijn, jullie zijn pas getrouwd he? nog in de wittebroodsweken?
Ik vraag me nu opeens af waar de term wittebroodsweken dan vandaan komt..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 1.80 Ikeabed met 2 matrassen van 90cm en een grote lits jumeaux dekbedovertrek. Heerlijk. Wel zo'n T gekocht voor in het midden maar die is er weer uit want de katten vraten dat ding helemaal op.

Dus ach. En wij hebben zo'n bed waarbij het omhoog kan om tv te kijken hoe heet dat? En hij kan ook niet op klossen denk ik, weet ik eigenlijk niet, maar goed, ik hoop toch echt wel een beter bed te kopen voordat ik ga bevallen. Zo'n soort bed:

In Amerika hadden we huizenruil gedaan en toen sliepen we in zo'n bed (daar hebben ze allemaal van die huge bedden) en dat was zoooooooo chill. Ik slaap namelijk nogal eh, fanatiek, dus ik rol nog al eens uit bed 's nachts en dat had ik daar niet
quote:matroesjka_ schreef op 21 oktober 2013 @ 21:01:

Ik vraag me nu opeens af waar de term wittebroodsweken dan vandaan komt..

Dat komt omdat je die speciale periode zoals rijke lui mocht leven. Wit brood dus

Tenminste, dit is wat ik ervan weet.
Grappig...nu is wit brood juist goedkoop
quote:Ephina schreef op 21 oktober 2013 @ 21:08:

[...]

Dat komt omdat je die speciale periode zoals rijke lui mocht leven. Wit brood dus

Tenminste, dit is wat ik ervan weet.Ja ik heb hetzelfde gehoord. @ Wij hebben nu een boxspring van 160cm en ik vind het groot zat, in amerika hebben ze inderdaad van de king size bedden van 200cm breed maar ik kan er de meerwaarde niet van inzien.
quote:matroesjka_ schreef op 21 oktober 2013 @ 21:10:

Grappig...nu is wit brood juist goedkoop De spelt brood weken dan...
Ik wil wel een bed van 200x200!

Mijn vent is 1.92 en ik slaap zo breed uit dat ik in mn uppie al een twijfelaar kan vullen .
quote:chocolatechip schreef op 21 oktober 2013 @ 21:12:

[...]

De spelt brood weken dan...

Ik zou ook heel graag een bed van 200x200 willen hebben...heerlijk!!! Daar gaan we ook voor zodra het kan maar nu kan het nog niet want daar is de slaapkamer te klein voor.
quote:Ephina schreef op 21 oktober 2013 @ 21:16:

Ik wil wel een bed van 200x200!

Mijn vent is 1.92 en ik slaap zo breed uit dat ik in mn uppie al een twijfelaar kan vullen .je hebt ook 220 lengte tegenwoordig, dat lijkt me dan wel ideaal. Ik ben maar 1,70 maar toch steken mijn voeten altijd over de rand.
Heeft vriend ook last van. En daardoor gaat hij een beetje scheef liggen waardoor ik weer minder ruimte heb.

Maar daar mag ik niet over klagen want ik heb een irritante gewoonte hem steeds meer naar de rand van het bed te verdringen gedurende de nacht..
quote:chocolatechip schreef op 21 oktober 2013 @ 21:20:

[...]

je hebt ook 220 lengte tegenwoordig, dat lijkt me dan wel ideaal. Ik ben maar 1,70 maar toch steken mijn voeten altijd over de rand.Same here(175) , ik slaap met mijn armen boven mijn hoofd.
@ Wijnkonijn: Dat is ongeveer het budget waar ik ook aan zat te denken. Een aantal dingen kunnen we makkelijk regelen. We hebben in de familie 2 hobby fotografen met bruiloft ervaring en een bloemist. Voor de make-up weet ik ook al iemand. We hebben vrienden met een makro pas. Voor de drank kunnen we naar Duitsland rijden. De taart en uitnodigingen wil ik zelf maken. We wonen alleen in een dure gemeente, want daar zijn we al 600 euro aan kwijt. Maar daar voor trouw je dan wel in het oude gemeentehuis en dat is een prachtige locatie. Voor de raadszaal betaal je trouwens het zelfde, maar dat is als er heel veel gasten komen. Wat waren jullie ongeveer kwijt aan eten en drankjes? Ik zat ook te denken. Waarom een grote bbq huren als je er ook 3 kunt lenen en naast elkaar zetten. Scheelt ook weer geld.

@ Choc: Ik denk dat het wel handig is om onze getuigen eerst te vragen voor we in ondertrouw gaan .

@ Bed: Wij hebben een goedkoop bed van de Ikea van 160x200. Ondanks mijn grote vent pas het prima. We hebben 1 groot matras en een tweepersoons dekbed. Meestal lig ik onder het dekbed en vriend zonder. We hebben eigenlijk nooit ruzie om het dekbed. We hebben alleen geen opstaand randje bij onze voeten, want daar zou mijn vriend de hele tijd tegen aan zitten. Nu hangt hij soms met zijn tenen net over het randje. Alleen kunnen Ikea bedden niet zo goed tegen verhuizen en na 2 verhuizingen en 6 jaar zware belasting moet ik hem weer repareren en alle schroefjes extra aandraaien. Een nieuw bed staat dus ook op ons verlanglijstje, maar voorlopig fix ik hem nog wel even.
@Tara, is trouwen op maandag ochtend niet gratis? Dat is in Groningen geloof ik wel zo. In Leiden geloof ik ook :-/ ..

Als er niet teveel mensen komen kan ik tegen die tijd ook een taart voor je maken hoor :-) . 70 personen kost 150 euro (Ik vraag alleen materiaalkosten) en dan krijg je ongeveer het volgende qua kwaliteit.

*POEF*

Normaal gesproken doe ik het alleen voor bekenden, maar wil dat best wel eens voor een vreemde doen hoor . Bij een bakker kost dit het dubbele. Op zn minst.
Ephina, "gratis" trouwen mag je vaak maar 2 of 3 mensen bij hebben...
quote:matroesjka_ schreef op 21 oktober 2013 @ 22:36:

Ephina, "gratis" trouwen mag je vaak maar 2 of 3 mensen bij hebben...Écht?! Wat ontzéttend karig .. Maandagochtend ís al zo'n kuttijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven