dunne benen probleem
woensdag 23 oktober 2013 om 21:16
met het begonnen najaar en de aankomende winter zit ik wederom met hetzelfde probleem als elk jaar: mijn dunne benen (en dus kuiten)
Ik ben er vrij onzeker over, terwijl ik het liefst ook gewoon een tuniek oid over een legging zou dragen.
het grootste probleem is echter het vinden van laarzen. Ik wil gewoon een paar basic laarzen met hak, die mooi aansluiten en mijn benen niet nog dunner doen lijken.
Graag jullie mening hierover, en misschien weet iemand een adres waar ik wel aan zulke laarzen kan komen?
Alvast bedankt!
Ik ben er vrij onzeker over, terwijl ik het liefst ook gewoon een tuniek oid over een legging zou dragen.
het grootste probleem is echter het vinden van laarzen. Ik wil gewoon een paar basic laarzen met hak, die mooi aansluiten en mijn benen niet nog dunner doen lijken.
Graag jullie mening hierover, en misschien weet iemand een adres waar ik wel aan zulke laarzen kan komen?
Alvast bedankt!
woensdag 23 oktober 2013 om 21:24
Op zoek naar laarzen met een XS schacht. Lamica is een merk die dat wel eens heeft. Ik laat laarzen altijd innemen door een goede schoenmaker. Heb nog niet eens zulke dunne benen, maar wel een grote schoenmaat (43), en bij een grote maat wordt de laars ook breder. Een S-schacht is dan nog te wijd. Innemen gaat prima en dan heb je een mooi aansluitende laars.
Ook een legging met print, bijv. zo'n schuine ruit, en een korte beenwarmer die een stukje boven je laarzen uitkomt kan je benen wat voller doen lijken.
Ook een legging met print, bijv. zo'n schuine ruit, en een korte beenwarmer die een stukje boven je laarzen uitkomt kan je benen wat voller doen lijken.
woensdag 23 oktober 2013 om 21:30
ik lees even mee. Ook dunne benen en ben er niet zo blij mee. Had nu enkellaarsjes gekocht die echt geweldig zitten. Maar aan de bovenkant lubberen ze inmiddels alweer..
Toen ik laatst een tuniek met zwarte legging aanhad, grapte mijn broer dat er twee draadjes uit mijn jurkje hingen. Gevolgd door, 'oh nee, dat zijn je benen' .
Toen ik laatst een tuniek met zwarte legging aanhad, grapte mijn broer dat er twee draadjes uit mijn jurkje hingen. Gevolgd door, 'oh nee, dat zijn je benen' .
woensdag 23 oktober 2013 om 21:31
Ik heb ook heel dunne benen, kuitomtrek van 31 centimeter! Ik draag gewoon skinny jeans hoor, ziet er helemaal niet gek uit, juist jurkjes maken mijn benen dunner voor mijn gevoel. Maar dat is persoonlijk lijkt me, ik heb wel (een beetje) heupen en kan me voorstellen dat als je dat misschien niet hebt dat het weer heel anders staat. Op http://www.duoboots.com/nl/ vind je laarzen in kuitmaten, maar die vond ik voor mijn leeftijd een beetje te ouwelijk (ik ben 22 en ben meer van de motorlaarsjes enzo, maar dit is een kwestie van smaak natuurlijk!) Verder heb ik superleuke cowboylaarzen via marktplaats gekocht. Ik heb schoenmaat 39, dus dat is een maat die ook bij kinderschoenen voorkomt. Bij de kinderschoenen op marktplaats je maat intypen, en er komen heel veel leuke laarzen voorbij! Succes en trots zijn op die benen he;)
woensdag 23 oktober 2013 om 21:34
Hier ook dunne onderbenen. Heb maat 38/39 en XS is voor mij te smal nu ik wat ouder ben. Maar voorheen kocht ik via internet laarzen mrt kuitwijdte XS, Lamica is zo n merk maar steeds meer winkels verkopen laarzen met diverse kuitwijdtes.. En inderdaad wat ook al eerder werd gezegd, lange kousen of beenwarmers een beetje geplooid boven je laars laten uikomen. Je ksn meer aan dan je denkt.
woensdag 23 oktober 2013 om 21:35
Herkenbaar probleem. Hier ook super dunne benen. Ik heb na 10 jaar frustraties, 2jaar geleden eindelijk laarzen gevonden die aansluiten om mijn enkels en kuiten. Die van lamica( of hoe heten ze??) heb ze meteen in 2 kleuren gekocht toen.
Ik hou ook erg van skinny jeans en motorboots achtige schoenen, maar op de een of andere manier lijken bij mij de enkellaarsjes altijd op stront laarzen ofzo.. Alles is te wijd. Ze zouden een hele lijn met xs enkels en schachten moeten maken.. Tegenwoordig koop ik wel de enkel laarsjes die wel ok zijn en probeer me er veder maar niet meer over op te winden dat het misschien niet helemaal zit zoals het hoort. E en heb ook maar geaccepteerd dat ik gewoon niet de laarzen kan kopen die ik graag zou willen.
Ik hou ook erg van skinny jeans en motorboots achtige schoenen, maar op de een of andere manier lijken bij mij de enkellaarsjes altijd op stront laarzen ofzo.. Alles is te wijd. Ze zouden een hele lijn met xs enkels en schachten moeten maken.. Tegenwoordig koop ik wel de enkel laarsjes die wel ok zijn en probeer me er veder maar niet meer over op te winden dat het misschien niet helemaal zit zoals het hoort. E en heb ook maar geaccepteerd dat ik gewoon niet de laarzen kan kopen die ik graag zou willen.
woensdag 23 oktober 2013 om 21:43
alvast bedankt voor jullie reacties.
het is echt ontzettend moeilijk om goed passende laarzen te vinden. Enkellaarsjes had ik inderdaad ook al aan gedacht, al heb ik daarbij ook wel eens het idee dat het contrast tussen mijn kuiten en waar ze HOREN te zitten extra groot is
ik ben zelf sowieso klein en fijn gebouwd, heb wel al vaak opmerkingen gekregen erover wat er misschien ook wel voor heeft gezorgd dat ik er nog meer op gefocust ben,
@zomerfreak zulke opmerkingen als jij van je broer kreeg ben ik ook wel gewend, hoe ga jij hier mee om? blijf je het dan gewoon dragen?
het is echt ontzettend moeilijk om goed passende laarzen te vinden. Enkellaarsjes had ik inderdaad ook al aan gedacht, al heb ik daarbij ook wel eens het idee dat het contrast tussen mijn kuiten en waar ze HOREN te zitten extra groot is
ik ben zelf sowieso klein en fijn gebouwd, heb wel al vaak opmerkingen gekregen erover wat er misschien ook wel voor heeft gezorgd dat ik er nog meer op gefocust ben,
@zomerfreak zulke opmerkingen als jij van je broer kreeg ben ik ook wel gewend, hoe ga jij hier mee om? blijf je het dan gewoon dragen?
woensdag 23 oktober 2013 om 21:44
Ik heb ook dunne kuiten, maar ik vind het juist wel mooi. Een aantal jaren geleden droeg ik langere laarzen en vond ik het ook vervelend met al die te brede schachten (zeker omdat ik geen kleine schoenmaat heb en ze dus alleen nog maar wijder zijn), maar nu in het enkellaarsjes tijdperk heb ik totaal geen problemen meer om ze te kopen. Enkellaarsjes horen niet aan te sluiten, dus het past altijd.
Ik heb trouwens ook wel eens laarzen gekocht bij de kinderschoenenwinkel, die gaan vaak t/m maat 40. Maar daar vind je natuurlijk geen laarzen met hakken.
Ik heb trouwens ook wel eens laarzen gekocht bij de kinderschoenenwinkel, die gaan vaak t/m maat 40. Maar daar vind je natuurlijk geen laarzen met hakken.
woensdag 23 oktober 2013 om 22:48
Beenwarmers zijn opzich wel een oplossing, maar het probleem is dat ik daar niet echt het type voor ben. Qua kleding ben ik redelijk klassiek, voor mn werk ben ik ook vaak gekleed in aangesloten zwarte broek met blazer; zichtbare beenwarmers passen daar in mijn mening niet echt bij (maar dat is mijn persoonlijke mening.)
woensdag 23 oktober 2013 om 22:52
Ik heb ook hele smalle voeten, enkels en kuiten. Een aantal modellen van Lamica zitten inderdaad prima bij mij. Gabor ook, maar die vind ik vaak zo tuttig. Soms ook wel eens van Omoda, maar dat is heel zelden. Enkellaarsjes zitten bij mij heel wijd en vind ik alleen staan als ik een (skinny) broek aan heb of beenwarmers over de panty/maillot. Ik vind anders het wel heel erg spillebenerig. En ze zijn standaard te breed, dus krijg daar last in van mijn enkels als ik die te vaak aan heb.
woensdag 23 oktober 2013 om 23:05
Ook hier dunne benen, mijn enkels kan gewoon een hand omheen.
Ik graag wel skinny broeken, maar laarzen indd een drama!
Ik heb 1 paar laarzen die mooi om mijn been zitten.
Maar die draag ik weinig omdat ze niet lekker lopen
Ik zou ook juist niet tunieken gaan dragen, dan vallen je benen juist meer op, Vind ik dan.
Ik graag wel skinny broeken, maar laarzen indd een drama!
Ik heb 1 paar laarzen die mooi om mijn been zitten.
Maar die draag ik weinig omdat ze niet lekker lopen
Ik zou ook juist niet tunieken gaan dragen, dan vallen je benen juist meer op, Vind ik dan.
donderdag 24 oktober 2013 om 21:34
door krachttraining kun je wel iets meer body kweken, maar als je er qua lichaamsbouw (ectomorf) geen aanleg voor hebt kweek je niet zo snel volume, je wordt meer een gespierde spijker.
Ik heb met smalle voeten, lage wreef, vrij dunne enkels en kuiten (omvang 32 cm, vind ze niet extreem dun eigenlijk maar in verhouding met mijn lengte van 1.83 is het wel smal), maar wel maat 43 nauwelijks keuze. Innemen is echt een oplossing, dan heb je tenminste laarzen die redelijk aansluiten.
Ik heb met smalle voeten, lage wreef, vrij dunne enkels en kuiten (omvang 32 cm, vind ze niet extreem dun eigenlijk maar in verhouding met mijn lengte van 1.83 is het wel smal), maar wel maat 43 nauwelijks keuze. Innemen is echt een oplossing, dan heb je tenminste laarzen die redelijk aansluiten.