Gezondheid alle pijlers

Tanden en kiezen in één keer trekken. Hoe is dat, en verder

05-05-2013 19:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dubbeltje...
Sterkte.
Ik heb 15 oktober mijn hele bovengebit en onder twee kiezen en twee verstandskiezen laten trekken onder narcose.. Ook bij CDC kliniek. Hele lieve mensen bij de kliniek.

Boven ook meteen de prothese erin. Na tien dagen, vorige week vrijdag, de hechtingen eruit en werd de prothese opgevuld.

Over drie maanden weer terug en krijg ik de definitieve prothese.

Onder zijnnegen tanden en kiezen blijven staan, hier worden nog twee gaatjes gevult en komt ook nog een soort prothese, maar dit is pas als de bovenkant helemaal genezen en geslonken is.

Omdat er ook kaak en bot correctie gedaan werd heb ik toen de lokale verdoving de andere dag uitwerkte een aantal dagenflink wat napijn gehad en veel moeten koelen ivm zwellingen.

Pijn was voornamelijk aan de voorkant door de druk van de prothese. Maar met koelen en een paar pijnstillers was het goed te doen.

Ben nu twee weken verder en kan weer steeds meer dingen eten, kauwen, bv kostje van brood en zacht vlees en wat zachter fruit.

@Miezemuis heel veel sterkte.

@Mika heel veel sterkte
Dank je wel jojoke!

Zit hier nu met wel bovengebit maar zonder onder. Paste niet. Ben al bij de tandtechnicus geweest maar alles was al veel te veel opgezwollen. Ben nu wel bang voor alle hechtingen onder, dst ze losgaan ofzo en dat ik ontstekingen krijg. Zou ik wel iets van kwark kunnen eten staks? Vind het nu nog maar een ellende allemaal. Over een paar dagen praat ik vast anders...

Mika, hoe is het met jou?
Ik heb ooit mijn boven gebit laten trekken, voor dat je het weet is alles eruit. Met plaatselijke verdoving.

Toen meteen de prothese erin het allerergst vond ik dat je dat na 1 nacht( geloof ik) eruit moest halen om het schoon te maken.

En een blaar na een paar dagen, zou het zo weer doen.

Maar je moeder moet ook onder natuurlijk, dat ze dat niet in twee keer doen...
Nou het is me allemaal 100% meegevallen, heb alleen wat hoofdpijn maar dat zal wel door de narcose komen.

Heb vandaag hutspot gehad (had ik nog in de vriezer) ik had zo'n zin in vast voedsel. Ik droom haast over eten Heb mijn 1e afspraak bij de tandarts op 7 november staan dan hoop ik dat ik ga gipshappen want ik wil zo snel mogelijk een gebit erin. Ik vind dit 10x niks zo zonder gebit, voel me net Ma Flodder (die had tenminste nog een gebit erin

Maar ik heb alleen paracetamol gebruikt voor mijn hoofdpijn, de wonden heb ik geen last van, heerlijk toch!

@miezemuis ik heb van die breaker yoghurt, zit in zo'n plastic flesje kun je het er zo uit zuigen. Zijn nu in de reclame bij de Jumbo

Hoe is het verder nu met je? Zit je gebit goed en heb je nog veel pijn?
echt al die tijd zonder tanden mika.....brrrr ik zou de deur niet uit durven, geloof dat alleen mijn moeder me zonder tanden heeft gezien toen ik moest wachten op de tandtechnieker. Sterkte allemaal.
die ik wilde bestaat al...
Whahha denk je dat ik de deur wel uit ga? Mijn dochter heeft boodschappen voor me gedaan, ik schaam me echt rot joh

Op het moment dat de tandarts mij vertelde hoe het allemaal in zijn werk ging klonk het logisch maar nu wilde ik dat er gelijk een gebit in was gekomen
Miezemuis hoe gaat het met jou? Nog veel last?

Ik heb nergens last van
Ha Mika,

Ik heb echt veel pijn. Zit echt aan de maximale dosis pijnstilling en kan echt niet eten. Vind het echt wel tegenvallen.

Onderprothese paste niet en die heb ik dus ook niet in. Gisteren moest ik daarom terug naar de tandprotheticus en die ging toen tegen mijn wil nieuwe afdrukken maken. Met als gevolg dat de hechtingen er helemaal vast in zaten en dat ding er niet meer uit kon. De tranen liepen over mijn wangen, waarop hij zei, komop mevrouw, ik snap best dat dit een beetje gevoelig is maar u moet gewoon even door deze pijn heen! Ik heb echt geen vertrouwen meer in die praktijk. Zou ik nu naar een andere proteticus kunnen? Ik ben echt ten einde raad want ik vind de prothese ook helemaal niet mooi. er is aan mij helemaal niet gevraagd hoe ik het wilde hebben en ik ben ook niet zo assertief dat ik daar wat van durfde te zeggen. Pfff.

Mika, fijn zeg dat het zo goed met je gaat! Geniet ervan.
miezemuis kun je niet iemand meenemen die het woord voor jou kan doen? Want juist als je niet zo assertief bent komt je straks met een prothese te zitten die je helemaal niet bevalt

Wat een akelige man zeg, dat snapt toch iedereen als er nog wonden zijn dat je dan geen gips gaat happen!

Misschien dat het ook de reden is dat mijn tandarts er voor kiest om na die tijd pas een gebit aan te meten. Mijn wonden kunnen nu mooi helen en ik geen pijn in mijn mond.

Vind het echt heel sneu voor jou dat je zoveel pijn hebt en zo'n akelige tandprotheticus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven