Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
quote:Ephina schreef op 01 november 2013 @ 16:59:

Zijn ze nou helemaal betoeterd? Ik zou niet buigen nee. Nee meneer, vrij nemen is niet mogelijk. Snorrie!

Nja vriend had dus gezegd: Ik heb geen vrije dagen meer dus een dag vrij nemen kost me geld. Als jullie dat willen vergoeden prima, anders wordt het december.

Maar de kans bestaat dus dat ze zeggen "dan niet meneer" maar omdat het niet echt duidelijk is WAT ze nou gaan doen en hoe bevorderlijk het is voor de brandveiligheid weet ik niet zo goed of ik toch niet moet zeggen dat ze anders volgende week wel mogen komen.
Belachelijk! Echt belachelijk!
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 21:48
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Fijne vakantie tafelkleed!
Tafelkleed, fijne vakantie! Ik hoop dat het je lukt om het een beetje uit het hoofd te zetten en echt te genieten van je vakantie! Tot over een week!
Oke jongens sorry even een egopost maar ooooooommmgggggg ben de hele dag zo zenuwachtig geweest!

Vandaag gesprek met psychiater en gewogen en heb nu 1 jaar hetzelfde gewicht! Nog steeds een BMI van 23.5! Ik ben zo trots op mezelf! Mijn psychiater noemde me 'genezen'!!! Ik ben zo blij!

Ik heb het gevierd met appeltaart eten met een vriendin in de stad! Nooit gedacht dat ik iets met eten zou vieren haha!

1 jaar geen eetbuien, niet braken, niet laxeren en niet overmatig sporten! Jeeeeehhhj!
Kapitein!!!
Wat goed kapitein!! Gefeliciteerd!! :D
Jeetje kap, ik wist niet dat jij ook gekampt hebt met ES. Gefeliciteerd met je stabiele gewicht en je genezing !

Ik ben jaloers
Hoezo jaloers ephina?
Omdat ik er na 6 jaar nog niet van af ben en ik me schaam.
quote:Ephina schreef op 01 november 2013 @ 18:53:

Omdat ik er na 6 jaar nog niet van af ben en ik me schaam.
Ik heb - ik bedoel ik HAD ik had ik had ik had - boulimia Ephina. Ik had het wel 8 jaar al! Maar toen papa ziek werd heb ik hulp gezocht omdat ik me realiseerde: ik kan wél beter worden en kijk hoe graag papa beter wil worden en ik kán het maar ik wil het niet. Hoe krom is dat?

Toen heb ik hulp gezocht. Mijn laatste keer compenseren was vandaag precies een jaar geleden. Ik heb al anderhalf jaar geleden voor het eerst hulp gehad. Eerst heel intensief maar ik was niet opgenomen (boulimia zonder ondergewicht - door de eetbuien was mijn gewicht altijd schommelend tussen 60-70kg dus niet echt direct gevaar voor mijn gezondheid).

Beetje jammer dat ik ben 'geeindigd' met 69kg maar mijn psychiater zei dat ik qua groeicurve sowieso wat zwaarder ben aangelegd dus dat het gewoon mijn natuurlijke gewicht is en dat sommige mensen zelfs een natuurlijk BMI van 26 hebben.

Maar dat vind ik nog steeds moeilijk. 69kg is in mijn ogen vreselijk veel! Accepteren dat ik geen maat 36 (of nog liever : maat 34) heb blijf ik moeilijk vinden. Maar ik weet nu dat het me geen relief gaat bieden. Ik voelde me niet beter toen ik 60kg woog. Ik ben nu veel gelukkiger en soms denk ik hele dagen niet over eten na! En soms heb ik een off day maar het afgelopen jaar is het zo goed gegaan. Ik heb zoveel overwonnen dat ik nu ook geloof dat ik het gewoon kan weerstaan en dat ik dan vanzelf steeds minder off days heb.

Maar ik heb me expres nooit gewogen en bij de controles wilde ik mijn gewicht niet weten. Ik wilde niet kunnen manipuleren (meer gaan eten als ik aan het afvallen was of juist minder als ik ging aankomen).

Elke dag de drang moeten weerstaan om een weegschaal te kopen in het begin.

Maar het is me gelukt en nu weet ik dat ik echt zelf dit gewicht heb behouden en dat ik niet heb gesmokkeld!

Je hoeft je iig niet te schamen voor je eetstoornis, je kan er toch niks aan doen? Ik vond hulp zo fijn, sindsdien schaam ik me niet meer. Er zijn vast mensen die zullen lachen om een eetstoornis, maar door al dat begrip daar heb ik er echt vrede mee leren hebben. Alles waarvoor ik me schaamde vonden zij normaal en dat maakte het voor mij echt veel makkelijker.

Ben je meer anorectisch of boulimisch?
@ Kapitein super knap van je!
Lijkt me lastig om met een eetstoornis te worstelen..

En Mat, wat raar van die woningbouw. Ze moeten hun afspraken maar nakomen. Je kunt geen vrij blijven vragen..
Ik ben zo blij ik weet wel dat het helemaal niet anders is dam gisteren maar het vóélt zo anders omdat hij zei dat ik genezen was. Dat klinkt misschien stom maar het lijkt nu gewoon pas 'echt', zeg maar.

Blijblijbli

En Mattie: wat een vreemd verhaal hé! Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

Tafelkleedje: fijne vakantie en succes met de rammels!
Je mag zeker blij zijn Kapitein. Nu heeft hij gezegd dat je genezen bent dus nu voelt het misschien meer echt!

Tafelkleed, fijne vakantie!
@mat: raar verhaal, zeker als ze zomaar foto's gaan maken. Waren ze wel echt van Eneco of de wbv?? Misschien kun je ook vragen wat je evt. zelf kunt doen (rookmelder ophangen is bijv niet zo bijster ingewikkeld).

@kapitein: gefeliciteerd!!!

@drank&sex: ik ben echt héél erg braaf. Nog nooit dronken geweest en bij m'n eerste vriend blijven plakken.

@hier: hele drukke week gehad en nu een beetje depri. Dus ben net door vriend met een pot thee weer terug in bed gestopt om daar met de tv aan lekker weekend te houden en dus even níet te werken. Voel me enigszins depri nu, maar ga proberen te relaxen.

Gisteren personeelsuitstapje gehad en om één of andere reden ging het erg vaak over kindjes en zwanger zijn. Heb soms ook het idee dat ik die gesprekken onbewust doorzet omdat ik dan mijn verhaal kwijt kan, maar dat wil ik niet. En volgens mijn leidinggevende moest ik volgend jaar maar zwanger worden, want dan wisselde ik mooi af met een collega. Grrrrr.
@j22 ja ze waren echt van de wbv haha. Rookmelders hebben we al...het was iets met het isolatiemateriaal ofzo weet ik het...

En stom dat je je zo rot voelt
Dames!!!

Knuffel j22 en ephina!

Kapitein, geweldig nieuws en knap hoe je erin staat: idd niet iets om je voor te schamen.

Mattie: raar verhaak van de wbv. Helemaal dat vriend speciaal vrij neemt en er niemand komt. Binnenkort moet ik ook.een hele dag vrij nemen voor onderhoud...ik snap niet dat ze geen tijdstip kunnen aangeven. Ik maak in mijn werk toch ook.gewoon afspraken met mn patienten.

Fijne vakantieweek tafel!

@romantiek: hier geen kaarsjes-romantiek (gelukkig). Op zn tijd prima, maar veel te gemaakt. Vriend praat daarentegen wel zijn gevoel voor mij uit. Complimenten (uiterlijk, karakter) krijg ik dagelijks. Wel goed voor t zelfvertrouwen :-)

En hoera: mijn eerste mobiele post is een feit (en gelukt...?)
Nja het is niet de woningbouw (die zijn slechts de opdrachtgever) maar de eneco die gewoon niet komt opdagen.

En ja je post is gelukt
Trouwens ook even een HOERA voor de dames die na lang wachten gewoon (al bijna) legitiem met foliumzuur mogen starten. Gaaf meiden :-)
Dubbele hoera voor kapitein!!!
Ineens een enorme aanval van rammelaritus!

Ik ben aan het bedenken hoe in de woonkamer wil inrichten. Ik zie de box staan en heb al helemaal bedacht voor de kinderspeelhoek kan komen.... erg zeg! Ik ben erg moe van werk en meestal zorgt dat ervoor dat ik even helemaal niet aan kinderen moet denken, maar nu is dat geen enkele belemmering. Ik heb heel erg de drang om het huis op orde te krijgen voor een kind. Hebben jullie daar ook last van?

Iemand uit de vriendengroep van mijn partner gaat binnekort trouwen hoor ik gisteren. Ze verwachten een kindje. Ineens worden er allemaal kinderen om ons heen geboren. Echt een hele nieuwe fase. Dit komt ook wel omdat mijn vriend zon tien jaar ouder is dan ik ben.
Wat een rust hier...

Ik zit weer wat beter in m'n vel, had dus echt even een dagje relaxen nodig. Zometeen nog gezellig naar een verjaardagsfeestje.

Morgen met vriend uit eten. Het was al weer even geleden dat we iets met z'n tweetjes hadden gedaan en ik wil proberen het onderwerp bruiloft/kinderen/toekomst aan te snijden.

Fijne zondag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven