Gezondheid alle pijlers

Ultieme tip tegen de hik.

03-11-2013 14:19 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft nu al ruim een dag de hik, hij hikt en proest en hij schokt. Ging er mee slapen gisteravond en hikte de hele nacht door in zijn slaap.

Het is niet alleen heel irritant maar ook nogal pijnlijk. We hebben al van alles geprobeerd maar niks wil helpen, wie heeft de tip?
Ondersteboven een slok water doorslikken, werkt gegarandeerd, hier dan..
Ik neem altijd kleine slokjes water
Armen omhoog strekken. Net zolang blijven strekken tot de hik stopt. Je middenrif kan zo weer rechttrekken.
Al gedaan, geen resultaat.
Edit, mosterd, maar wel de meest afdoende truc!

Een glas water drinken op de kop: je zet het glas tegen je bovenlip en bukt diep voorover, dan zoveel mogelijk water drinken.
Ondersteboven ook?

Dus even water in je mond doen (nog niet doorslikken)

Dan even onderste boven hangen en het water doorslikken
Ja, die tip werkt bij ons ook, ondersteboven hangen en een glas water leegdrinken. Maar zo lang als jouw man hebben wij nog nooit de hik gehad hoor.
suikerklontje eten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als het morgen niet over is even naar de huisarts. Hoeft niets ernstigs te zien, maar kan een symptoom zijn van iets vervelends.
Diep inademen en lang inhouden,zodra je weer moet ademen een grote slok water drinken!

Deze tip werkt al tientallen jaren bij mij en mensen die ik tip,

Succes verzekerd!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle tips zijn trouwens gebaseerd op hetzelfde mechanisme: hik is een samentrekking van het middenrif. Zorg dat het middenrif tijdelijk in een bepaalde stand gemanipuleerd wordt en de hik verdwijnt. Meestal dus.
Hij heeft al deze tips al gedaan, mocht helaas niet werken. Hij raakt nu behoorlijk gefrustreerd. Hoop dat er nog een tip komt die we niet kennen.
Als het morgen nog niet over is zou ik een afspraak maken met de huisarts. Het kan wijzen op maag- en darmziekten, nierziekte of hersenziekte als het lang duurt. Normaal gesproken gaat het na een paar minuten vanzelf over, dus als dat niet gebeurt is het wel iets om even te laten onderzoeken.
Wat hier altijd helpt is inderdaad water drinken, maar niet zelf het glas beet houden, maar dat een ander laten doen.
Een theelepel suiker op een eetlepel doen en aanvullen met azijn, en dat doorslikken. Helpt altijd!
Ik steek altijd mijn vinger in mn strot als ik de hik heb, en dat werkt.

Maar dat gaat vast niet werken als je er al een dag en nacht last van hebt.
quote:Desperate_Housewive schreef op 03 november 2013 @ 14:40:

Als het morgen nog niet over is zou ik een afspraak maken met de huisarts. Het kan wijzen op maag- en darmziekten, nierziekte of hersenziekte als het lang duurt. Normaal gesproken gaat het na een paar minuten vanzelf over, dus als dat niet gebeurt is het wel iets om even te laten onderzoeken.Oh echt, dan hoop ik dat het heel snel over is. Nog steeds geen werkende tip helaas. Hij zal jou bericht vast niet leuk vinden maar het is wel iets om alert op te zijn. Dank je.
Ik durf het bijna niet te plaatsen, maar mijn opa is 30 jaar geleden overleden aan de hik. Heeft weken hikkend in het ziekenhuis gelegen tot zijn hart het begaf van. En diezelfde opa vertelde iedere week over Paus huppeldepup die overleden was aan de hik.

Maar we zijn ondertussen 30 jaar verder. Ik raad je echt aan morgen de huisarts te consulteren als het niet over is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik reken altijd een heel moeilijke som uit mijn hoofd uit. Werkt heel goed. Goed concentreren op de som en serieus uitrekenen. Ik heb ook vaak de hik, helaas (ik heb inderdaad een ziekte aan mijn urinewegen).
Heb je het al geprobeerd dan, met de suiker en de azijn?
Waarom zou je zoiets onnodigs proberen JoniJoni? Is nog vies ook.
Bah wat vermoeiend he?

Bij het drinken gaat het om zoveel mogelijk kleine slokjes water in 1 ademteug. Bij een hik tussendoor gewoon doorgaan met drinken. Omdat je kleine slokjes neemt kun je veel slokjes nemen in die ademteug. En dit een aantal keren achter elkaar desnoods, als het lukt ademhalen via de neus om door te kunnen blijven drinken, heel rustig kleine slokjes

En anders morgen contact met de ha.
Je bent zelf een theepot
quote:Fame schreef op 03 november 2013 @ 15:05:

Ik durf het bijna niet te plaatsen, maar mijn opa is 30 jaar geleden overleden aan de hik. Heeft weken hikkend in het ziekenhuis gelegen tot zijn hart het begaf van. En diezelfde opa vertelde iedere week over Paus huppeldepup die overleden was aan de hik.

Maar we zijn ondertussen 30 jaar verder. Ik raad je echt aan morgen de huisarts te consulteren als het niet over is. dat geeft de burger moed.
quote:JoniJoni schreef op 03 november 2013 @ 15:06:

Heb je het al geprobeerd dan, met de suiker en de azijn?Ja heeft hij gedaan en het heeft niet geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven