Gezondheid alle pijlers

Ultieme tip tegen de hik.

03-11-2013 14:19 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft nu al ruim een dag de hik, hij hikt en proest en hij schokt. Ging er mee slapen gisteravond en hikte de hele nacht door in zijn slaap.

Het is niet alleen heel irritant maar ook nogal pijnlijk. We hebben al van alles geprobeerd maar niks wil helpen, wie heeft de tip?
Mijn man eet altijd 1 of 2 theelepels pindakaas en dan is hij er vanaf.

Ikzelf stop altijd mijn vingers in mijn oren en haal dan heel diep adem. Na 5 á 6 keer is hij meestal weg. Maar je moet dan wel echt diep inademen.

Succes! Hoor graag of het geholpen heeft...
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 november 2013 @ 15:14:

Waarom zou je zoiets onnodigs proberen JoniJoni? Is nog vies ook.

Vroeg ik jou iets? Volgens mij niet.

Jammer dat het niet geholpen heeft to.
Heeft je man al geprobeerd een aantal keer in een boterhamzakje in- en uit te ademen? Werkt bij mij altijd. Iets met zuurstofarme lucht ofzo, succes!
Groene zeep werkt heel goed tegen de hik.
HOERA! Man van Marloezje is van de hik af.
Wat bij mij altijd helpt is een paar slokken water drinken terwijl je ondersteboven hangt, MAAR dan wel met dichtgeknepen neus en dichtgeknepen oren. Hiervoor moet je dus wel hulp van een ander hebben. Oren echt goed dicht houden en neus ook. Ben heel benieuwd, hoop dat het werkt!
Stukje citroen opeten...
quote:JoniJoni schreef op 03 november 2013 @ 15:47:

[...]

Vroeg ik jou iets? Volgens mij niet.

Jammer dat het niet geholpen heeft to.Tuut tuut. Dit is een openbaar forum en hier mag gewoon op elkaar gereageerd worden hoor.
Je bent zelf een theepot
Ik neem altijd een hele grote slok water in m'n mond, dat ik echt met bolle wangen sta. Dan met beide duimen m'n oren dichtdrukken en met wijsvingers neus dichtdrukken en die hele grote slok in kleine beetjes doorslikken. Zodat je meerdere slokken neemt.

Denk niet dat deze tip nog helpt aangezien je alles in deze categorie wel hebt geprobeerd maar misschien is het de moeite waard.

Succes en sterkte voor je man!
Volgens Wikipedia helpt een orgasme

Edit: alle middeltjes bevorderen het ontspannen van het middenrif, omdat de hik telkens een aanspanning van het middenrif is.

Ik leg altijd twee handen op mijn buik en concentreer me een minuutje op een goede, diepe buikademhaling. Maar een orgasme is ook een idee voor de volgende keer!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Als het langer dan 48 uur aanhoudt inderdaad even de huisarts raadplegen. Het hoeft niks ernstigs te zijn, maar de huisarts kan in elk geval bepaalde medicatie voorschrijven die het middenrif ontspannen, zodat de hik minder wordt/ over gaat.

Hier een lijstje medicijnen die zouden kunnen helpen. Volgens mij is baclofen ook zonder recept verkrijgbaar. Misschien je probleem even voorleggen bij de apotheek.
Adem inhouden 20 sec. Als het na 1 keer niet lukt dan gegarandeerd wel na een tweede keer 20 sec adem inhouden.
In een plastic zak ademen, wel goed de zak om de mond afsluiten, zelfde principe als bij hyperventilatie.
Even je adem inhouden en dit even vasthouden enkele tellen, hierdoor word je middenrif rustig. En daarna water bij de hand en kleine slokjes nemen. Ben hiermee altijd binnen enkele seconden van mijn hik af.
Een paar keer hard boeren! Werkt heel goed bij mij!
Op een moment dat hij er niet mee bezig is moet je vragen wat jullie gister gegeten hebben. En dan eergisteren, vragen wat de dag daarvoor was en wat jullie toen gegeten hebben en zo heel de week af. De bedoeling is dat hij heel hard moet nadenken maar dat mag hij niet weten. Je hersens zijn dan zo bezig met te bedenken wat hij gegeten heeft dat ze "vergeten" een seintje naar het middenrif te sturen. Het kan alleen maar 1 keer. Als je het al kent trapt je lichaam er niet in.

Andere is op een onverwacht moment te vragen:"mis je niet iets?" Zelfde principe: hij moet heel hard nadenken wat hij dan mist. Op een gegeven moment mist hij dus de hik want die is over.

Ik weer alleen niet of dit ook werkt bij zo'n hardnekkige hik.
Ik zou morgen langs de huisarts gaan!

Het kunnen verschillende oorzaken zijn, en sommige zijn goed te verhelpen.
Hier een stevige hikker

Enige wat bij mij helpt is:

Overdwars op bed gaan liggen zodat het hoofd helemaal achterover kan, met een pipetje wat druppels water in de neus druppelen of een fikse slok water nemen mond dan goed dicht houden,helemaal achterover gaan hangen en daarbij je armen ook helemaal achterover trekken richting vloer zodat je je middenrif helemaal strekt. Even volhouden, zolang je kunt en adem inhouden Niet aangenaam en je lijkt heel eventjes haast te stikken maar als je daarna langzaam (vooral niet te snel overeind komen, rustig aan) weer overeind komt is de hik weg.
Heel hard boe roepen zodat hij schrikt.

Succes en beterschap !
Hoe is het nu?
Het enige wat bij mij goed werkt is zo vaak mogelijk slikken (gewoon slikken zonder eten of drinken) zonder adem te halen of zoveel mogelijk langzaam water drinken zonder te ademen.
Of zeg in 1 ademteug:

hikke stikke stou

ik geef de hik aan jou

ik geef hem aan een anderman

die de hik verdragen kan

Ik heb er echter nooit resultaat mee geboekt maar wie weet :P
Het is zomaar weg. Hij blij, ik blij. Eigenlijk uit het niets gestopt.

Heel vreemd maar gelukkig is het over. Bedankt voor het meedenken allemaal.
quote:amperbroekies schreef op zondag 03 november 2013 14:20 Ondersteboven een slok water doorslikken, werkt gegarandeerd, hier dan..Dit!
Gelukkig is de hik over, maar als hij er ooit weer laat van krijgt dan schijnt dit het beste middel te zijn:

http://www.wtf.nl/weird-s ... erkt-beste-tegen-hik.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven