Gezondheid alle pijlers

Ultieme tip tegen de hik.

03-11-2013 14:19 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft nu al ruim een dag de hik, hij hikt en proest en hij schokt. Ging er mee slapen gisteravond en hikte de hele nacht door in zijn slaap.

Het is niet alleen heel irritant maar ook nogal pijnlijk. We hebben al van alles geprobeerd maar niks wil helpen, wie heeft de tip?
Uhh nu is de hik weer terug. Pfff
quote:marloezje schreef op 03 november 2013 @ 18:57:

Uhh nu is de hik weer terug. Pfff

Herhalen waarmee het overging

Kan hij boeren? Door het hikken kan er veel lucht in de maag zijn gekomen wat weer prikkeling vh diafragma kan geven.
Je bent zelf een theepot
Ik heb eens de tip gekregen, dat je moet zeggen HET WITTE PAARD nou heb het laatst uit geprobeerd en inderdaad na twee keer was het over.
Hij is gisteravond gaan slapen met de hik en vanmorgen was het weer weg. Van naar een dokter gaan wil hij niks horen dus hoop voor hem dat het nu weg blijft.
Tja, het blijft apart dat het zo vaak komt en gaat. En dan dus ook zo lang aan houdt. Het hoeft niks te zijn, maar als het vaker gebeurt zou ik toch echt een keer met de huisarts overleggen. Je weet maar nooit. Waarom doen mannen soms toch zo moeilijk als het om naar de huisarts gaan gaat...zucht. Hier nog zo 1
Ik heb gehoord van iemand die vroeger verpleegster was dat er ook iemand was met al twee of drie dagen de hik, dat de dokter heel hard aan zijn tong had getrokken en dat het daarna over was. Ik vraag me alleen wel af hoe dan..
Ok, de supertip die ik laatst hoorde staat er niet tussen en is makkelijk geprobeerd.

Laat je man met zijn wijsvingers de oren luchtdicht afsluiten, en met de duimen de neus dicht doen. Haal dan een diepe ademteug en houdt zo lang mogelijk vast.
quote:Desperate_Housewive schreef op 04 november 2013 @ 06:49:

Tja, het blijft apart dat het zo vaak komt en gaat. En dan dus ook zo lang aan houdt. Het hoeft niks te zijn, maar als het vaker gebeurt zou ik toch echt een keer met de huisarts overleggen. Je weet maar nooit. Waarom doen mannen soms toch zo moeilijk als het om naar de huisarts gaan gaat...zucht. Hier nog zo 1

Nou eigenwijze kerels zijn het.

Maar toch iedereen bedankt voor het mee denken.
Plak ontbijtkoek, rustig en goed kauwen en dan telkens zo'n kleffe hap ontbijtkoek langzaam doorslikken. Ondertussen rustig door je neus blijven ademen en als de hik wegblijft niet gelijk gaan praten, maar echt even de tijd nemen. Werkt altijd !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven