Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen werken bij Sandd?

09-11-2013 12:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment een stadskrantenwijk tweemaal per week totaal 5 uur p/w, maar dit verdient slechts 40 euro per maand.

dus zit erover te denken over te stappen naar postbezorging Sandd.

(Ik kan momenteel niet elke dag werken qua energie, maar twee maal per week gaat wel lukken.)

Wie kan uit eigen ervaring meer vertellen over het werken bij Sandd?
Waarschijnlijk net als bij postnl. Minimumloon en weinig uren mogen schrijven.
Meer dan 20 uur voor 40 euro lijkt mij ver onder het minimum loon...
Heb 1 dag voor Sandd gelopen. Daarna opgebeld dat ze de fietstassen konden ophalen want dat never nooit weer!

Er werd mij verteld dat het 2 wijken waren en dat een oudere vrouw deze alleen liep. Relatief weinig post in die wijk volgens Sandd dus ik ben akkoord gegaan. Ik was een volledige dag kwijt aan al het sorteerwerk en de volgende dag bezorgen. Om 9 uur in de ochtend begonnen en tegen 13 uur was ik nog niet eens op de helft! Ik heb toen mijn ouders gevraagd of ze mij wouden helpen. 's avonds om 19 uur het laatste poststuk bezorgd en ik was kapot! Kon niet meer lopen, mega blaren en gigantische spierpijn. En dit allemaal voor 60 euro waarvan je zelf nog even de belasting moest betalen.

Geen aanrader!
Nou Suus, het zijn de kolenmijnen niet!

Oké, zal best tegenvallen, maar niet meer kunnen lopen.?

Is 90 je geboortejaar? Het jaar van 't porselein dan..
En TO, probeer het gewoon een maand of 2. Is het niks dan ervaar je dat vanzelf. Nu ist al niks dus het kan alleen maar beter worden.
Volgens mijn buurvrouw en wijlen mijn vader, veel werk voor weinig.
Sandd dumpt toch ook al die post eerst in je huis, zodat je de boel nog moet uitsorteren.

Als het om 2 kratjes gaat maakt dat natuurlijk niets uit, maar voor hetzelfde geld staat heel je trappengat vol.
Sorteerwerk is vreselijk! Je bent er een dag mee kwijt.

Ik probeerde het zo snel mogelijk te doen en met hulp zelfs toen verdiende ik omgerekend 1 euro per uur. Nooit meer!
quote:vogelbekdiertje schreef op 09 november 2013 @ 15:22:

Sorteerwerk is vreselijk! Je bent er een dag mee kwijt.

Ik probeerde het zo snel mogelijk te doen en met hulp zelfs toen verdiende ik omgerekend 1 euro per uur. Nooit meer!

Idem hier.

Waardeloos, veel werk voor héél weinig geld.

Soms zit er ook nog een superdik geadresseerd (reclame) blad bij.

En dan kan je tussentijds dus de tweede helft van je wijk eerst thuis ophalen.

Nooit meer Sandd voor mij!
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:Rapunzel27 schreef op 09 november 2013 @ 14:32:

Nou Suus, het zijn de kolenmijnen niet!

Oké, zal best tegenvallen, maar niet meer kunnen lopen.?

Is 90 je geboortejaar? Het jaar van 't porselein dan..Ja, niet meer kunnen lopen inderdaad. Dat krijg je als je van 7 tot 19 alleen maar loopt zonder pauzes als je rugklachten hebt. Die waren nooit zo erg maar die dag na het post lopen. Nee, waren niet de kolenmijnen. En ben al helemaal niet van porselein. En doe even normaal met dat afkraken. Zij vroeg om advies en die geef ik dus. Als je er last van hebt lees dan niet!
Het is echt heel veel werk. Je krijg alles in kratten binnen en dan kun je gaan sorteren. En dan zit echt alles door elkaar. Viel mij echt tegen.
Dat klinkt allemaal niet positief.

Bijna net zo erg als mijn stadskrantenwijk, waar ik laatst ook nog voor hetzelfde geld een extra bijlage in de krant moest vouwen
Och Suus, heb er echt geen last van. Noch van je post, nog van de rug.

TO, wat ga je doen?
Ik heb er een aantal jaren gewerkt en ik vind het prima te doen. Het sorteren vond ik minder leuk, maar wel te doen. Ik had een kleine wijk, omdat ik het voor mij een bijbaan was. Ik zit nog op school. In de zomer kreeg ik de mogelijkheid om extra wijken te lopen. Ik had een aantal flats in mijn wijk en was meestal binnen twee uur klaar. Dit ligt eraan hoeveel poststukken je heb en hoe vaak je moet terug fietsen om nieuwe post te halen. De eerste keer moest ik zoeken, maar na een aantal weken ontwikkel je een eigen looproute en gaat het een stuk sneller.
Suus overdrijven is ook een vak. Natuurlijk ben je de eerste keer langer bezig dan vanwege het zoeken. Je kan je pauzes zelf indelen. Met sorteren ben je echt geen dag bezig in een avond is het klaar. Ik vond het heerlijk in de buitenlucht te lopen en je heb veel vrijheid. Als ik het zo hoor kan je beter op kantoor zitten of krijg je dan blaren van het zitten:p
quote:gewoon_corina schreef op 10 november 2013 @ 11:53:

Suus overdrijven is ook een vak. Natuurlijk ben je de eerste keer langer bezig dan vanwege het zoeken. Je kan je pauzes zelf indelen. Met sorteren ben je echt geen dag bezig in een avond is het klaar. Ik vond het heerlijk in de buitenlucht te lopen en je heb veel vrijheid. Als ik het zo hoor kan je beter op kantoor zitten of krijg je dan blaren van het zitten:p

Misschien vind jij het overdrijven maar voor mij was het echt niet te doen terwijl ik heel wat gewend was (werkte in een drogisterij waarbij pauze nemen bijna niet mogelijk was dus stond/liep je ook veel). Pauzes heb ik die dag niet genomen want had er dus echt geen tijd voor. En met mijn wijken had je echt wel een dag nodig voor sorteren. Maar goed, jij had natuurlijk 1 kleine wijk en later flats in je wijk dus ja, dan is er wel verschil natuurlijk. Had ik ook met mijn folderwijken. Die was ook klein en 3 flats was ik ook in een halve dag klaar.

En nee, ik werk niet op kantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven