Waar naartoe?
dinsdag 12 november 2013 om 13:01
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje aan de reisdeskundigen hier. Mijn vriend en ik wilden eigenlijk deze zomer naar Thailand gaan, maar nu krijg ik van verschillende kanten adviezen om dat niet te doen (te heet, te veel regen, in de winter gaan is verstandiger).
Nu is het voor ons op dit moment niet mogelijk om dan te gaan, omdat vriend nog naar school moet. Wij zullen sowieso dit jaar in de zomervakantie gaan. Als hij is afgestudeerd is het natuurlijk wel mogelijk, dus kunnen we Thailand dan doen eventueel. Dus nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie een bestemming die wel te doen is in de zomer?
We willen zo'n 2-2,5 week gaan (langer zit er niet in) en hebben een budget van rond de 2000 per persoon (inclusief vliegticket). Minder mag natuurlijk ook, graag zelfs. We zouden wel graag buiten Europa willen kijken, daar hebben we al vrij veel gezien. Verder houden we van een combinatie van veel zien (oudheid, cultuur etc.) in combinatie met een paar dagen luieren op het strand.
Ik heb een vraagje aan de reisdeskundigen hier. Mijn vriend en ik wilden eigenlijk deze zomer naar Thailand gaan, maar nu krijg ik van verschillende kanten adviezen om dat niet te doen (te heet, te veel regen, in de winter gaan is verstandiger).
Nu is het voor ons op dit moment niet mogelijk om dan te gaan, omdat vriend nog naar school moet. Wij zullen sowieso dit jaar in de zomervakantie gaan. Als hij is afgestudeerd is het natuurlijk wel mogelijk, dus kunnen we Thailand dan doen eventueel. Dus nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie een bestemming die wel te doen is in de zomer?
We willen zo'n 2-2,5 week gaan (langer zit er niet in) en hebben een budget van rond de 2000 per persoon (inclusief vliegticket). Minder mag natuurlijk ook, graag zelfs. We zouden wel graag buiten Europa willen kijken, daar hebben we al vrij veel gezien. Verder houden we van een combinatie van veel zien (oudheid, cultuur etc.) in combinatie met een paar dagen luieren op het strand.
dinsdag 12 november 2013 om 13:33
Mexico? Yucatan bedoel ik dan met name,genoeg te zien aan oude tempels (tulum,coba) en prachtige stranden om je te kunnen vermaken.Zeker voor een week of 2.
Cuba? Dat moet denk ik voor dat bedrag ook wel lukken.
Of Florida(ok niet heel veel oudheid en cultuur maar vast genoeg te zien en te doen en stranden)
Of een combinatie van New York en een paar dagen strand daar.
Sri Lanka?
Cuba? Dat moet denk ik voor dat bedrag ook wel lukken.
Of Florida(ok niet heel veel oudheid en cultuur maar vast genoeg te zien en te doen en stranden)
Of een combinatie van New York en een paar dagen strand daar.
Sri Lanka?
dinsdag 12 november 2013 om 13:38
Ik wilde ook zeggen mexico. Florida en the keys, China kan je ook prima in de zomervakantie doen...maar is denk boven budget. Egypte al geweest?Kan je doen met een Nilecruise van een week en daarna nog even relaxen aan de rode ofzo. Ik vond dat fantastische veel cultuur/natuur. Al is het daar in de zomer natuurlijk wel bloedheet, kan je beter begin april doen.
dinsdag 12 november 2013 om 13:48
http://www.thikatravel.com/beste-reistijd/juli/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 12 november 2013 om 13:50
quote:kevers schreef op 12 november 2013 @ 13:01:
nu krijg ik van verschillende kanten adviezen om dat niet te doen (te heet, te veel regen, in de winter gaan is verstandiger).
Ik heb zelf vier jaar geleden een rondreis gemaakt door Thailand van drie weken. In Augustus, dus hoog zomer. Ik heb toen geen spatje regen gezien. Qua hitte vond ik het ook prima te doen. Tuurlijk, het is er erg warm, dat ga ik niet ontkennen, maar dat is het in Mexico of whatever ook. Er is overal genoeg verkoeling te vinden (restaurants, tempels, vervoer, strand/ watervallen/ zwembad etc.)
Ik zou me daar eerlijk gezegd niet door laten tegenhouden!
nu krijg ik van verschillende kanten adviezen om dat niet te doen (te heet, te veel regen, in de winter gaan is verstandiger).
Ik heb zelf vier jaar geleden een rondreis gemaakt door Thailand van drie weken. In Augustus, dus hoog zomer. Ik heb toen geen spatje regen gezien. Qua hitte vond ik het ook prima te doen. Tuurlijk, het is er erg warm, dat ga ik niet ontkennen, maar dat is het in Mexico of whatever ook. Er is overal genoeg verkoeling te vinden (restaurants, tempels, vervoer, strand/ watervallen/ zwembad etc.)
Ik zou me daar eerlijk gezegd niet door laten tegenhouden!
dinsdag 12 november 2013 om 13:52
http://www.wtc.nl/rondrei ... asar/rice-fields--beaches
Ook geen geld!
Ook geen geld!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 12 november 2013 om 14:08
dinsdag 12 november 2013 om 14:31
Wij zijn drie jaar geleden naar costa rica geweest. dat was betaalbaar en werkelijk schitterend (wij gingen weliswaar naar een bruiloft daar) .. We hebben een korte rondreis gemaakt en we waren er in totaal 2 weken. Het duurst waren de tickets, verblijf daar was deels bij familie en later in een hostel/jeugdherberg (al zijn we niet écht jeugdig meer )
dinsdag 12 november 2013 om 15:37
Ik ben een paar jaar geleden midden in de zomer (half juli) naar Thailand geweest. Ik houd niet van bakken in de zon en juist van dingen bekijken en heb een topvakantie gehad! Viel reuze mee met die 'enorme hitte'. Klimaat is ook anders dan in NL.
Zelf ben ik een jaar later met mijn vriend drie weken naar Marokko geweest. Den geweldige reis en ervaring! Prachtig land en super aardige mensen.
De hele reis heeft ons met z'n tweeën 4000 euro gekost.
We hebben beide reizen geboekt via www.riksjatravel.nl
Daar kan je je hele reis zelf samenstellen.
Succes en veel plezier!
Zelf ben ik een jaar later met mijn vriend drie weken naar Marokko geweest. Den geweldige reis en ervaring! Prachtig land en super aardige mensen.
De hele reis heeft ons met z'n tweeën 4000 euro gekost.
We hebben beide reizen geboekt via www.riksjatravel.nl
Daar kan je je hele reis zelf samenstellen.
Succes en veel plezier!