iemand ervaring met tia.cva.brroerte??
woensdag 13 november 2013 om 22:13
Ik heb vraag
Ik heb al weken klachten
*omvallen
*tintelingen mond.+doof gevoel net of ik ewn verdoving heb gehad
*spraak probleem.. (niet uit mijn woorden kunnen komen)
* 2 maand geleden hangend rechter oog
* pijn in hoofd links steeds zelfde plek.. (net of iemand.met een mes steekt)
*duizelig
*extreem moe
*lessen op school niet goed kunne begrijpen
Huisarts vind dit gerb spoed en laat mij 2 week wachten
Hebben mensen hier ervaring mee.
Mijn huisarts zegt dat hersens geen pijn kunnen is. Is dat zo
Ik heb al weken klachten
*omvallen
*tintelingen mond.+doof gevoel net of ik ewn verdoving heb gehad
*spraak probleem.. (niet uit mijn woorden kunnen komen)
* 2 maand geleden hangend rechter oog
* pijn in hoofd links steeds zelfde plek.. (net of iemand.met een mes steekt)
*duizelig
*extreem moe
*lessen op school niet goed kunne begrijpen
Huisarts vind dit gerb spoed en laat mij 2 week wachten
Hebben mensen hier ervaring mee.
Mijn huisarts zegt dat hersens geen pijn kunnen is. Is dat zo

woensdag 13 november 2013 om 22:25
quote:Sabina0903 schreef op 13 november 2013 @ 22:21:
Neuroloog.
Dat ik was aan koken opeens kon ik de pannenlappen niet meerr vinden sinds dien praat ik raar en heb ik pijn in mn hoofd steeds op de zelfde plek.. tintelingen in mn lippen
Dat ligt dan toch niet aan de huisarts?
Heb je een verwijsbrief?
Zou anders morgen bellen naar neuroloog en verzekeringsmaatschappij of je ergens zonder wachtlijst terecht kan.. of iemand anders even laten bellen en uitleggen.. misschien mag je eerder komen?
Neuroloog.
Dat ik was aan koken opeens kon ik de pannenlappen niet meerr vinden sinds dien praat ik raar en heb ik pijn in mn hoofd steeds op de zelfde plek.. tintelingen in mn lippen
Dat ligt dan toch niet aan de huisarts?
Heb je een verwijsbrief?
Zou anders morgen bellen naar neuroloog en verzekeringsmaatschappij of je ergens zonder wachtlijst terecht kan.. of iemand anders even laten bellen en uitleggen.. misschien mag je eerder komen?

woensdag 13 november 2013 om 22:30

woensdag 13 november 2013 om 22:31
quote:WellieB schreef op 13 november 2013 @ 22:30:
Ik vind het niet slim medische vragen op het forum te stellen.
Als je het niet vertrouwt, bel je gewoon nogmaals je huisarts en vertel je je zorgen, en nog eens als dat nodig is.
Maar dit is geen plek voor dergelijke vragen, je krijgt hier alleen maar leken-advies en daar heb je helemaal niks aan.Nee en ze is al over 1,5 dag aan de beurt.. snap niks van dit topic.
Ik vind het niet slim medische vragen op het forum te stellen.
Als je het niet vertrouwt, bel je gewoon nogmaals je huisarts en vertel je je zorgen, en nog eens als dat nodig is.
Maar dit is geen plek voor dergelijke vragen, je krijgt hier alleen maar leken-advies en daar heb je helemaal niks aan.Nee en ze is al over 1,5 dag aan de beurt.. snap niks van dit topic.
woensdag 13 november 2013 om 22:35
quote:Sabina0903 schreef op 13 november 2013 @ 22:21:
Neuroloog.
Dat ik was aan koken opeens kon ik de pannenlappen niet meerr vinden sinds dien praat ik raar en heb ik pijn in mn hoofd steeds op de zelfde plek.. tintelingen in mn lippenWaarom heb je niet gelijk contact opgenomen met de HAP?
Neuroloog.
Dat ik was aan koken opeens kon ik de pannenlappen niet meerr vinden sinds dien praat ik raar en heb ik pijn in mn hoofd steeds op de zelfde plek.. tintelingen in mn lippenWaarom heb je niet gelijk contact opgenomen met de HAP?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

woensdag 13 november 2013 om 22:38
De eerste keer dat mijn moeder een beroerte had, is ze door de huisarts ook weer naar huis gestuurd met de mededeling 'spanningen, doe maar even rustig aan'. Inmiddels, 15 jaar later, heeft ze er vijf achter de rug (en ze leeft nog). Heel vreemd dat TO's huisarts de klachten zo bagatelliseert, of heeft hij wel wat onderzoeken gedaan? Ik heb zelf nl wel soortgelijke klachten gehad die veroorzaakt werden door een te hoge spierspanning in mijn nek. Dan kan de boel bekneld raken waardoor je tintelingen e.d. krijgt.
woensdag 13 november 2013 om 22:55
woensdag 13 november 2013 om 23:03
We weten helemaal niets over je. Je klachten zouden kunnen wijzen op een neurologisch probleem. Maar ook op hyperventileren, virus, spanning, hoge nekspanning, etc.
Je huisarts ken je medische geschiedenis en weet je basale gegevens; leeftijd, leefgewoonten (roken, drugs, alcohol, medicatie) familiaire voor geschiedenis, weet of dat je overgewicht hebt of juist ondergewicht, veel/weinig/niet sporten, etc.
Natuurlijk kan een huisarts een fout maken. Gelukkig in de meerderheid van de diagnoses niet. Kennelijk waren er geen duidelijke rode vlaggen die acute door verwijzing rechtvaardigen.
Ben je zelf overtuigd dat je wel direct moet worden door gestuurd, dan moet je contact opnemen met je eigen huidarts of HAP. Dit zou ik zeker doen wanneer de symptomen verergeren.
Je huisarts ken je medische geschiedenis en weet je basale gegevens; leeftijd, leefgewoonten (roken, drugs, alcohol, medicatie) familiaire voor geschiedenis, weet of dat je overgewicht hebt of juist ondergewicht, veel/weinig/niet sporten, etc.
Natuurlijk kan een huisarts een fout maken. Gelukkig in de meerderheid van de diagnoses niet. Kennelijk waren er geen duidelijke rode vlaggen die acute door verwijzing rechtvaardigen.
Ben je zelf overtuigd dat je wel direct moet worden door gestuurd, dan moet je contact opnemen met je eigen huidarts of HAP. Dit zou ik zeker doen wanneer de symptomen verergeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 13 november 2013 om 23:05
woensdag 13 november 2013 om 23:21
quote:Sabina0903 schreef op 13 november 2013 @ 22:34:
Ik vraag ook om ervaring mensen die hebbe gehad!Ik kan je wel vertellen over de ervaring van mijn ouders, maar daar heb jij niets aan. De neuroloog moet beoordelen wat er aan de hand is. Het is al bijna vrijdag, vervelend dat er dan twee weken overheen gegaan zijn, maar daar kun je nu niets meer aan doen. Volgende keer vroeger aan de bel trekken!
Ik vraag ook om ervaring mensen die hebbe gehad!Ik kan je wel vertellen over de ervaring van mijn ouders, maar daar heb jij niets aan. De neuroloog moet beoordelen wat er aan de hand is. Het is al bijna vrijdag, vervelend dat er dan twee weken overheen gegaan zijn, maar daar kun je nu niets meer aan doen. Volgende keer vroeger aan de bel trekken!
Ga in therapie!
donderdag 14 november 2013 om 07:38
Hoe moeilijk ook: ik zou vertrouwen op de diagnose van de arts(en). Ik heb behoorlijk veel ervaring met neurologie/ chirurgie en soms heb je bepaalde signalen juist niet (of wel) waardoor het e.e.a. wordt uitgesloten.
En eerlijk is eerlijk: als je al iets hebt gehad, is het nu al voorbij en is het die 1,5 dag ook nog wel te overzien is.
En eerlijk is eerlijk: als je al iets hebt gehad, is het nu al voorbij en is het die 1,5 dag ook nog wel te overzien is.