Gezondheid alle pijlers

Wie kent dit? Warm en koud tegelijk in bed

14-11-2013 20:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit ook? Ik heb de laatste tijd vaak dat ik in bed lig en mijn lichaam zo warm is, dat ik mijn voeten, handen of benen niet tegen elkaar aan kan verdragen. Dan worden m'n benen heel onrustig, hierbij heb ik ook vaak een dorstig gevoel. Als ik dan bijv met een been boven de deken ga liggen krijg ik het meteen heel koud. Ook heb ik vaak last van koude handen en voeten, maar deze zijn op dat moment wel aan het zweten. Ik dacht je alleen zweette als je het warm had?! Is er iemand die hier ook last van heeft gehad en goede tips heeft? Alvast bedankt voor het reageren!
K heb dit al zo lang als ik me kan herinneren. Mijn oplossing: ik slaap onder de deken met 1 voet buiten de deken. Zo heb ik er geen last van.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik heb op dit moment hele koude voeten die zweten. Het minste last heb ik ervan als ik in bad ben geweest of onder de douche. Dan heb ik het lekker warm, zonder te zweten.
@norma_jeane: ja dat doe ik inderdaad ook vaak, maar dan krijg ik het weer koud, zo vreemd!
@reisa1978: gek hé! Ik dacht altijd dat zweet geproduceerd werd om de warmte af te voeren. Mijn vingers zijn nu echt koud, maar heb echt klamme handjes...
De warm/dik dekbed => krijg je het veel te warm. Slaap je in een koude kamer en ga je boven het dekbed liggen dan heb je het zo koud.

Je hebt koud zweet (klamme handjes) en warm zweet. Verschillend neurologische aansturing. Koud zweet is vaak bij stress en spanning, vlak voor een examen bijvoorbeeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hormonale wisselingen

Ik had het met ontzwangeren - koude voeten en verder wel enorm zweten.

Een te dik dekbed zou geen koude voeten moeten geven
Ja hoor, dat heb ik ook wel soms. In periodes; op het moment al een tijd weer niet. Het is dan stressgebonden, mijn hart gaat sneller omdat ik me erger aan mijn eigen gezweet en dan ga ik nog meer zweten.

Op een gegeven moment stopt dat doordat de slaap me eindelijk toch meeneemt en dan gaat de temperatuur weer omlaag. Midden in mijn slaap krijg ik dan weer koud genoeg om de dekens weer gezellig over me heen te trekken.
Ik heb al heel lang last van "hete benen" Ze voelen heel heet, maar als ik met mij hand voel is mijn huid koel. Ik lig vaak met mijn voeten buiten boord.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je hart sneller gaat dan ontstaat er warmte die je lichaam kwijt moet en daarom ga je zweten.
@thruuske, ont-zwangeren is bij mij niet het geval en hormonale wisselingen ook niet als het goed is ;)

Ik ben ongeveer 4 weken geopereerd en lig sinds die tijd grotendeels op bed, heb niet het idee dat ik last heb van stress...
@tickell, ja die hete benen! Zo vervelend! Ik kan ze dan gewoon niet tegen elkaar aan hebben liggen, zo warm!
Daar heb ik ook last van. Ik heb altijd een laken tussen mijn benen, en éen voet onder de deken uit. Zonder het laken tussen mijn benen kan ik niet slapen.
Jet91, weet jij ook hoe dat dit komt? Of nooit verder na laten kijken?
Herkenbaar en dan kan ik niet meer slapen en draai ik minstens 10x om in bed om maar een goede slaaphouding te vinden. Meestal heb ik er last van als het net iets te warm in huis is. Mijn benen liggen niet tegen elkaar aan of ze liggen buiten het dekbed (dan trek ik het dekbed op of schop ik het naar 1 kant).
quote:eefje88 schreef op 14 november 2013 @ 21:23:

Jet91, weet jij ook hoe dat dit komt? Of nooit verder na laten kijken?Nee ik heb geen idee waarom dit zo is. Heb er ook nooit over nagedacht dat het raar is. Het is toch ook niet zo erg dat er iemand naar moet kijken? Elke gek zijn gebrek denk ik maar zo.
Warmte is erkend als stressor op zich:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress#Stressoren
quote:blommit schreef op donderdag 14 november 2013 22:41 Warmte is erkend als stressor op zich:

<a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress#Stressoren" class="link">http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress#Str ... </a>Dankje voor je reactie!
@jet91, nee het is inderdaad geen wereldramp, maar wel een vervelend probleem, omdat ik daardoor al een aantal nachten slecht slaap. Ik vroeg me af of iemand dit herkende en weet waardoor het komt, in combinatie met die dorst en koudzweet.
Ik heb dat ook met periodes al jaren.

Mijn voeten zijn of ijskoud en zweterig of juist heel heet in bed.

Mijn benen kunnen ook heel heet aanvoelen.

Het heeft niks te maken of het warm of koud is of mijn dekbed te dik.

Ik heb er met periodes last van.

De momenten dat ik er last van heb zijn lijn benen ook vermoeider en heb ook last van vermoeide voeten bij veel lopen.

Ik weet niet wat het is, en ik weet ook niet wat je eraan kan doen, maar het is wel vervelend.

Sterkte
quote:mafalda schreef op donderdag 14 november 2013 23:01 Ik heb dat ook met periodes al jaren.

Mijn voeten zijn of ijskoud en zweterig of juist heel heet in bed.

Mijn benen kunnen ook heel heet aanvoelen.

Het heeft niks te maken of het warm of koud is of mijn dekbed te dik.

Ik heb er met periodes last van.

De momenten dat ik er last van heb zijn lijn benen ook vermoeider en heb ook last van vermoeide voeten bij veel lopen.

Ik weet niet wat het is, en ik weet ook niet wat je eraan kan doen, maar het is wel vervelend.

Sterkte Dat gevoel van de vermoeide benen ken ik ook, die zijn dan zo onrustig. Bedankt en jij ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven