Gezondheid alle pijlers

Onbegrepen verminderd vruchtbaar

17-11-2013 14:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, ik heb even nagedacht waar dit topic te plaatsen. Dit leek me een goede pijler want ben niet zwanger en zwanger worden lijkt zo ongrijpbaar.

Probeer al meer dan tien jaar zwanger te worden. Eerst met ex maar die relatie is gestrand op dit punt. Hij wilde niet de MMM in, toen hij twee jaar later vader werd ging bij mij wel het lampje branden dat het aan mij moet liggen.

Met mijn huidige man, alweer 4 jaar aan het proberen ... Drie jaar in de medische malle molen, en ga volgende maand starten met IVF.

Ik denk nog steeds dat mij wel iets zal mankeren maar uit alle onderzoeken komt niets naar voren. We zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar.

Laatst hoorde ik dat je kansen om dan zwanger te worden, dus via ivf, nog veel kleiner zijn dan bij stellen waar ze de oorzaak van weten en dus gerichter kunnen behandelen.

Weet iemand hier daar iets meer van. Nadat ik dit hoorde is de moed mij helemaal in de schoenen gezakt. En wordt in januari alweer 37 jaar...
Geen ervaring, maar wil je wel veel succes en sterkte wensen. Ik zou je vraag in ieder geval ook bij je gynaecoloog stellen. Hopelijk hebben jullie snel positief nieuws!
nee hoor

hier ook verminderd vruchtbaar, 4 jaar zonder aanwijsbare reden

en met de 1e keer IUI (en zaad dat hooguit goed genoeg zou zijn voor ICSI) meteen zwanger

probeer je niet zo te laten beïnvloeden door wat je hoort en leest

en ik weet dat dat moeilijk is
Wat vreselijk lijkt me dat: onbegrepen verminderd vruchtbaar!

Sterkte met het ivf proces!
Bij mij ook nooit oorzaak gevonden. Op mijn 30e ivf en dochter gekregen, op mijn 32e mbv ivf zoon gekregen. Op mijn 33e spontaan zwanger en miskraam gekregen, op mij 35e wedereom spontaan zwanger, wederom miskraam. Maand later weer zwanger en zoon gekregen. Geef de moed niet op! Heel veel sterkte!
Geen ervaring mee, maar ik heb twee keer een kindje verloren door vroeggeboortes en 1 miskraam gehad. Ik schijn een stollingsafwijking te hebben. Het antifosfolipidensyndroom. Dat is een hele grote veroorzaker van talloze zwangerschapscomplicaties. En ik heb ook gelezen dat er vrouwen zijn die daardoor onvruchtbaar zijn omdat het steeds rond de innesteling fout gaat. Volgens mij beginnen Nederlandse ziekenhuizen nu pas te testen daarop, maar ook niet in alle gevallen. Bij mij waren ze daar helaas ook een beetje laat mee.

Hopelijk zal ivf voor jullie het antwoord zijn, net zoals voor de meeste vrouwen in jou situatie. Maar ik adviseur je echt om niet blindelings erop te vertrouwrn dat artsen alles uitsluiten. En google er zelfs ook op los. Mijn stollingsafwijking is in ieder geval heel makkelijk te helpen met aspirine en/of bloedverdunners.
Okay.... Daar schrik ik van... Ik heb op mijn 20e trombose gehad ivm een stollingsafwijking. Daar zijn ze in het ziekenhuis van op de hoogte... Maar met die informatie doen ze niets behalve mocht ik zwanger worden moet ik vanaf een bepaalde maand pas bloedverdunners slikken.
Ik ben ook onbegrepen verminderd vruchtbaar. Maar daarbij moet ik ook zeggen dat er nooit echt is gezocht naar een oorzaak, anders dan de veelvoorkomende: pcos, vernauwde eileiders en vervroegde overgang. Die waren het niet. Ik heb een cyclus die weliswaar iets langer duurt dan gemiddeld, maar toch niet idioot lang is (tussen de 32 en 42 dagen), ik heb gewoon een eisprong, hormoonwaarden zijn goed, prima baarmoederslijmvlies, en toch lukte het niet. Heel gek, want ik heb een dochter van 4 die met vier cycli proberen verwekt is.

Nu, na ruim twee jaar en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ben ik drie weken geleden zwanger geworden van de eerste OI-poging met hormooninjecties. Geen idee of het goed gaat, maar ik ben in ieder geval weer eens normaal zwanger. Ik denk dat er uiteindelijk toch iets mis was met mijn eisprong (maar daar is verder nooit naar gezocht; in mijn ziekenhuis zijn ze meer van de trial and error dan probleemopsporing, denk ik ).

Hoe dan ook: het kan wel. Al kan ik me voorstellen dat het jou wel meer rust en zekerheid zou geven als je de oorzaak zou weten. Dat was bij mij in ieder geval wel zo. Inmiddels heb ik het een en ander gelezen hier, bijvoorbeeld dat bepaalde schildklierwaarden een zwangerschap kunnen verhinderen en dat daar nauwelijks naar gezocht wordt door fertiliteitsartsen. Misschien dat dat een spoor is waar je iets aan zou kunnen hebben?

Heel veel succes in ieder geval met ivf. Ik duim voor je dat het tòch snel raak is
Ik duim voor je dat het snel raak is! Lijkt mij echt heel moeilijk als het zo lang niet lukt... Een vriendin heeft toen die behandeling gehad waarbij ze haar eileiders hebben doorgespoten, terwijl zo in eerste instantie niks mis was met de eileiders, maand erna was ze zwanger.

Pantax, kan het zijn dat je een persisterend follikel hebt? Daar heb ik last van gehad. Mijn follikel bleef rijpen en sprong later dan de veertiende dag (waarop hij bij mij wel had moeten springen) dit gebeurde dan een week later, maar eitjes was dan niet of onvoldoende vruchtbaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Jeetje, Suzy, ja, ik denk dat dat het was! Mijn follikel was op metingen tussendoor soms al 22mm en sprong dan pas een week later, zag ik op ovulatietesten. Ik heb het wel eens gezegd tegen de arts, maar die zei dat dat niet kon. Jeetje, dan zou ik opeens niet meer onbegrepen verminderd vruchtbaar zijn. Dank, Suzy! Ik ga er eens even op googlen.

Mijn vertrouwen in fertiliteitsartsen is overigens weer een stukje gedaald nu. Jeetje, zou ik daar nou twee jaar mee geprutst hebben?
Jemig Pantax, dat zou wat zijn! Ga je het nog verder uitzoeken?

Ik ben na drie jaar zwanger geworden via ivf. Ook onbegrepen verminderd vruchtbaar. Ik denk dat het aan de innesteling lag en was daarom blij met de extra hormonen. Het was zwaar die drie jaar, maar ben heel blij dat ik door gegaan ben. Je begint net met ivf, wie weet lukt het!
Geel is het nieuwe blauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven