Vriendschap stuk door voetballen

18-06-2008 18:37 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons vroegen of we zin hadden om zaterdag samen de kwart finale te kijken.

Gezellig met zijn viertjes uit je dak gaan.

Heb ja gezegd en me er erg op verheugd.

Gisteren zeggen ze opeens af omdat ze ergens anders gaan kijken.

Ik was met stomheid geslagen en reageerde niet al te vriendelijk al probeerde ik netjes te blijven.

Vraag me nou af of ik onredelijk ben .

Ik wil niet over me laten lopen maar vind het wel jammer dat daardoor een jarenlange vriendschap kapot is
Wat is het verband tussen het kapot zijn van de vriendschap en het feit dat jullie vrienden die wedstrijd ergens anders gaan kijken?
ik vind het te ver gaan om er een vriendschap om kapot te laten gaan. een dubbele afspraak kan per ongeluk gegaan zijn en dan zal er toch gekozen moeten worden. zelfs als het geen dubbele afspraak is staat het vrij om je te bedenken...

dat je het niet leuk vind geloof ik gelijk, dat zou ik ook niet vinden, maar om gelijk te zeggen dat de vriendschap over is...
Ja en ís het ook echt kapot dan? Vind jij dat het hierdoor kapot is (das dan wel erg snel) of hebben zij dat gezegd?
Gister zeggen ze af dus je hebt nog tijd genoeg om andere plannen te maken ...

My god , als je hiervoor al een vriendschap de deur uit gooit ...

ik vind het een beetje overdreven.
quote:wuiles schreef op 18 juni 2008 @ 18:38:

Wat is het verband tussen het kapot zijn van de vriendschap en het feit dat jullie vrienden die wedstrijd ergens anders gaan kijken?

We zijn niet meer on speaking terms.

Waarschijnlijk wachten we allemaal op de excuses van de ander.
1. Ze hadden jullie mee kunnen vragen.

2. Komen ze vaker hun afspraken niet na?
quote:gigaluilak schreef op 18 juni 2008 @ 18:41:

ik vind het te ver gaan om er een vriendschap om kapot te laten gaan. een dubbele afspraak kan per ongeluk gegaan zijn en dan zal er toch gekozen moeten worden. zelfs als het geen dubbele afspraak is staat het vrij om je te bedenken...

dat je het niet leuk vind geloof ik gelijk, dat zou ik ook niet vinden, maar om gelijk te zeggen dat de vriendschap over is...

Nee ik zou wel begrip hebben als het om een dubbele afspaak zou gaan maar dat is niet het geval.

Ze gaan liever ergens anders kijken,terwijl ze ons gevraagd hadden.

Zoiets doe je toch niet?
quote:dubbeldubbeltje schreef op 18 juni 2008 @ 18:43:

[...]

We zijn niet meer on speaking terms.

Waarschijnlijk wachten we allemaal op de excuses van de ander.Maar waarom dan? Waarom ben jij zo boos dat zij ergens die wedstrijd gaan kijken?
hebben ze gezegd dat ze liever ergens anders gaan kijken? is er een speciale reden voor?

enneh....niet het voetbal hier de schuld van geven

tuurlijk is dit kut, maar om nu te zeggen dat de vriendschap over is....?!?!
quote:Noorderling1 schreef op 18 juni 2008 @ 18:43:

1. Ze hadden jullie mee kunnen vragen.

2. Komen ze vaker hun afspraken niet na?

Ze hebben ons niet mee gevraagd omdat ze bij een club gaan kijken waar wij geen lid van zijn.

Komt inderdaad wel vaker voor dat er afgezegd wordt.Was er nooit echt pissed over maar dit keer wel!
Vind je dit zó onoverkomelijk erg omdat het een keer gebeurt dat ze ergens anders gaan kijken, of zeggen ze vaker af, heb je al langer irritaties, of speelt er iets anders waardoor dit de druppel is?

Ik neem aan dat jij excuses verwacht omdat ze afzeggen. Waarom verwachten zíj excuses? Voor je reactie?

Ik kan me zelf nauwelijks voorstellen dat een vriendschap meteen 'kapot' is omdat vrienden eenmaal afzeggen. Dat is vervelend, of jammer, of flauw, of niet aardig, maar daar heb je 't dan over. Je lucht je hart, je spreekt dingen uit en kunt weer verder. Toch?
Peas on earth!
Jeetje wat een melodramatisch gedoe. Nee, het is niet netjes wat ze doen en dat mag je ook luid en duidelijk kenbaar maken. Maar om hier nu een vriendschapvoor te verbreken?

Als de vriendschap echt zo goed is, overleeft 'ie deze deuk wel hoor.

Als je het echt jammer vindt en liever geen ruzie hebt: stuur een kaartje om te zeggen dat je reactie voortkwam uit teleurstelling omdat je je er op had verheugd. Ergo, jij zegt sorry voor je reactie en hopelijk bieden zij hun excuus aan voor de afgezegde afspraak. Iedereen tevreden.
damn.
Dus de reden is niet het voetbal, maar het feit dat ze vaker afzeggen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het niet snappen als jij er nooit eerder een probleem van maakte. Voor hen komt dit dan misschien als donderslag bij heldere hemel, omdat je voorheen toch ook nooit een probleem maakte?! (zo denken zij misschien).

Maar máákte je er ook nooit een probleem van, of zat je jezelf van binnen op te vreten en is dit de druppel? Als dat zo is, was deze situatie misschien niet ontstaan als jij dat eerder had aangegeven. Dan hadden ze geweten dat jij afzeggen niet op prijs stelt, en zouden ze daar misschien anders mee omgegaan zijn...

Tis maar een idee...

Erwt
Peas on earth!
Ze zouden eerst al naar die club gaan en hebben het toen afgezegd.

Daarna hebben ze ons gevraagd en nou worden wij weer aan de kant gezet en gaan ze alsnog naar die club.

Ik vind dat je zo niet met vrienden omgaat.

Je maakt een afspraak en daar houd je,je aan tenminste als er geen overmacht in het spel is.
Eens met Prinses!
Het zat al niet zo heel diep als een voetbalwedstrijd afzeggen de reden is om je vriendschap te verbreken.

Het is wel lullig ja, dat ben ik met je eens. Altijd vervelend als mensen opportunistisch blijken te zijn en jij goed genoeg bent voor er een better deal voorbij komt. Zou ik ook niet leuk vinden eerlijk gezegd.

Maar misschien is het eens een aanleiding om dit te bespreken met elkaar. Wees wijs en neem even contact op. Zeg dat het je rauw op je dak kwam vallen en dat jullie er over willen praten.

Niet een vriendschap weg gaan gooien voor dit hoor, da's toch zonde? Als het iets is wat regelmatig voorkomt zou ik het persoonlijk uitpraten en de boel dan eens fijn op z'n beloop laten. Misschien dat je vrienden zelf niet door hebben dat ze vaak afzeggen. Je gelooft het bijna niet maar er zijn mensen die totaal niet zien dat ze in afspraken onbetrouwbaar zijn. Een blinde vlek waar je ze als vrienden best op attent mag maken.

Wat denk je?

Edit:

Op z'n beloop laten als in eens afwachten of het er beter op wordt. Dat kan namelijk best als het inderdaad een blinde vlek is bij dit stel. Blijft alles bij het oude dan kun je altijd nog besluiten om maar niet meer met ze om te gaan.
Jammer dat er van beide kanten zo'n probleem van wordt gemaakt. Ik begrijp dat het voor jou kut voelt, dat ze jullie laten zitten. Maar aan de andere kant, zou jij toch ook doen wat je het liefste wilt??? Een andere afspraak maken kan best en regel zelf lekker wat leuks voor zaterdag, hoef je er niet over in te zitten hoe leuk zij het zullen hebben ;)

Maak er geen big deal van..
Ze zeggen wel eens vaker af maar dan was er altijd wel een soort van reden.Met de nadruk op "soort van"

Dit keer vind ik dat ze te ver zijn gegaan.

Nog bedankt voor jullie meningen.Dankzij jullie is het voor mij zelf in ieder geval een stuk duidelijker geworden.

En nee.Ik zeg een afspraak met vrienden niet af omdat er toevallig wat leukers voorbij komt.
ik vind niet dat je aan zulke dingen erg zwaar moet tillen, mocht het nou altijd gebeuren is het wat anders, maar als dit een incident is, zou ik me daar niet zo druk over maken.

tuurlijk mag je zeggen dat je er van baalt. maar ik zou mijn vriendschap er niet kapot om maken.

succes!
pfff, ik vind wel dat je heel erg melodramatisch doet hoor. Soms veranderen plannen, en zo lang je niet op het laatste moment afzegt moet dat m.i. ook kunnen. En in mijn vriendenclub kan dat ook gelukkig.Het is woensdag en het gaat om een afspraak voor zaterdag. Dan heb je toch nog genoeg tijd om iets anders af te spreken? Ik zou het een ander verhaal vinden als je je in allerlei bochten had moeten wringen om oppas te vinden voor die avond of zo, en dat ze dan zouden af zeggen.

Ik geloof dat ik regelmatig dit soort afspraken afzeg nu ik er over nadenk. Zou ik met een vriendin naar de sauna maar besluiten we last minute toch op vakantie te gaan die week bijvoorbeeld.
Als ik iets afspreek met vrienden en ze bellen om te vertellen dat ze iets anders leuker vinden, ja, goh, jammer, maar niet onoverkomelijk. Het wordt pas een probleem als ik altijd het gevoel krijg dat ik een soort tweede keus ben.

Ik vind dat dit in een goede vriendschap moet kunnen. Je mag natuurlijk best zeggen dat je het niet leuk vindt. Als ze dat niet snappen zijn het mss niet zulke goede vrienden als jij dacht.

By the way: ik zou allang blij zijn dat ik geen voetbal hoefde te kijken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik vind het ook lullig dat ze afzeggen als er iets leukers op hun pad komt. Al doen ze dat ruim op tijd..ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Maar om er nu een vriendschap voor weg te doen...das weer t andere uiterste...
Als je goede vrienden bent is het toch geen probleem? Dus of de vriendschap was al niet zo innig óf je zoekt spijkers op laag water.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven