Gezondheid alle pijlers

Hallux valgus operatie

19-11-2013 22:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben vorige week geopereerd aan mijn linkervoet: hallux valgus, scarf operatie waarbij de knobbel is verwijderd en mijn grote teen is recht gezet. Hebben meer mensen deze operatie ondergaan? Zou graag ervaringen uitwisselen.
Ik lees mee. Ik begin steeds meer pijn te krijgen en zal misschien ook geopereerd moeten worden.

Valt het je mee of tegen?
Ik heb deze operatie 22 jaar geleden ondergaan.

De pijn in het gewricht ben ik kwijt, maar boven op mijn voet heb ik sindsdien bijna permanent vocht en bij het minste of geringste is de boel daar blauw. De huid op de plek van het litteken is compleet gevoelloos.

Verder lijkt het alsof de breuk die ze gemaakt hebben niet helemaal lekker gezet is, waardoor ik het idee heb dat het randje bot dat ik onder de huid voel zitten met de jaren scherper is geworden en daar heb ik nu bij bepaalde schoenen last van.

En toch.... Ik zou het zo weer doen, want de pijn was vroeger helemaal niet uit te houden en ik kan nu weer leuke schoenen aan zonder dat er een knokkel door naar buiten probeert te steken
Oh en de operatie zelf was een eitje.

Toen na een aantal weken het ijzerdraadje verwijderd moest worden, mocht ik van de dokter meekijken.

Van die beide ingrepen zelf heb ik geen last gehad :-)
Oh, ik heb hier ook erge last van. 1 voet zit de bobbel aan de zijkant, daar heb ik weinig last van, maar andere voet aan de bovenkant en voel ik bij elke stap (en ik houd nog wel van lopen!)..

Maar ik hoorde dat het weinig zou helpen, daarom heb ik er nooit iets aan laten doen?!

Ik vind het dan ook fijn om te horen dat de operatie een "eitje" was en je blij bent dat je het hebt laten doen, MissFiled!

IngridToos: hoe gaat het nu met je, viel het je mee? Wens je beterschap en hoop dat je er baat bij hebt!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik heb de operatie 10 jaar geleden gehad. Moest eigenlijk 2 voeten doen, maar gezien de revalidatie met 2 voeten tegelijk voor 1 gekozen, met het idee de andere later te laten doen.

Die andere voet is er nooit van gekomen. Wat een hel vond ik die operatie zeg! Ik had zoveel pijn dat ze me morfine moesten geven en ik moest een nacht en dag blijven in het ziekenhuis. En de revalidatie was ook geen pretje. Eerst moest ik in een rolstoel, daarna op krukken en daarna loopgips. Duurde zo'n 6 weken.

Nu tien jaar later staat m'n teen weer bijna net zo scheef als voor de operatie. En heb ik het gevoel dat ik de pin/schroef die ze erin gezet hebben soms kan voelen.

Mijn rechtervoet wordt nu wel erger, maar ik hoop dat ik niet weer die operatie hoef. Steunzolen maken dat de pijn nu gelukkig te doen is. En dat het (tot zo ver) niet erger wordt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik vond de operatie 100% meevallen. Had gekozen voor algehele narcose. Merk dat ik daar nog wel heel moe van ben maar verder geen last van. Operatie viel echt mee. Je merkt er niets van en direct na de operatie heb je nog voldoende pijnstilling. Moest me om 8u melden, werd om 9.30u geopereerd en mocht om 13u al weer naar huis. Die dag geen last. Ik had alleen de eerste nacht echt heel veel pijn. Maar dat nam met de dag af. Ik kreeg tramadol+paracetamol. Werkte prima, werd alleen erg duizelig van de tramadol en dat is niet handig als je op krukken loopt :-).

Ze waarschuwen dat het inderdaad terug kan komen. Ik heb de scarf methode gehad en de kans dat ie daarna weer scheef gaat groeien is kleiner dan met de Chevron methode. Ik zal het zien over 10 jaar, haha.

Ik krijg vrijdag loopgips en kijk daar ontzettend naar uit. Eerste 2 weken mocht ik niet lopen en dat is best wel even onhandig. Maar ik krijg veel hulp van mijn vriend en ouders. We hebben nl 2 kleine kindjes van bijna 4 en 6. Ah die mannetjes helpen ook goed mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven