Werk & Studie alle pijlers

E-learning van NCOI, wie ervaring

23-11-2013 10:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingeschreven bij de NCOI voor een HBO opleiding met avondbijeenkomsten. Ik krijgt pas een paar weken van te voren te horen of die avondbijeenkomsten doorgaan. Gaat deze niet door kun je de module ook volgen via dag bijeenkomsten (als die tenminste doorgaan ) of via E-learning.

Aangezien de dag bijeenkomsten niet in de buurt zijn zou ik moeten kiezen voor E-learning. Heeft iemand ervaring met NCOI E-learning?
Ik zelf geen ervaring met E-learning maar ken wel een docente voor NCOI E-learning. Volgens haar is het goed geregeld. het contact loopt via een digitale leeromgeving. De docente moet binnen een paar dagen reageren op vragen of ingestuurde lessen. Het gaat er denk ik meer om of jezelf on-line wilt leren. Je moet wel heel gemotiveerd zijn om het vol te houden. Maar misschien is de inschrijving wel voldoende en start de avondopleiding. Is het anders geen optie eerst een andere module te volgen?
Wat is niet in de buurt? Ik zelf volg een ncoi opleiding, 1x per twee weken een dag. Is voor mij 1,5 uur reizen maar ik vind t wel de moeite.

Ik heb wel begrepen dat de e- learning goed geregeld is met begeleiding, maar ik denk dat Tienhoven wel een beetje gelijk heeft. Ik vind het prettig om naar bijeenkomsten te gaan, geeft toch een stok achter de deur!

Veel succes met je studie.
Ik heb bij NCOI klassikale lessen gevolgd, ondersteund door de digitale leeromgeving. Hier moest je sommige huiswerkopdracht voor de les uploaden. Op zich is het een goede aanvulling, maar het ligt ook sterk aan de docent. Mijn docenten reageerden niet of nauwelijks op vragen die via de digitale leeromgeving werden gesteld. Erg slecht vond ik dat.

Welke opleiding ga je doen?
Nikkie1973 Ik heb een bloedhekel aan het openbaar vervoer en zou er niet aan moeten denken om 1,5 uur te reizen elke keer.

Bella1 Ik ga de opleiding HBO financiële administratie doen (2 jaar = 6 modules).

E-learning lijk me aan de ene kant wel prettig maar het hangt er ook vanaf hoeveel begeleiding je krijgt via de digitale leeromgeving. En een stok achter de deur heb ik denk ik wel nodig daarom ook gekozen voor de avondbijeenkomsten.

Tienhoven. Ik heb eens rondgeneusd op internet en de negatieve verhalen slaan je om de oren. Ook dat de bijeenkomsten niet doorgaan op een bepaalde locatie. Dat wekt bij mij de indruk dat ze zeggen dat er op bijvoorbeeld 8 plekken bijeenkomsten zijn er vervolgens als je je aangemeld heb maar 4 plekken zijn.
Ik ben zelf ook niet zo tevreden over NCOI. Over mijn opleiding stond beschreven dat het zeer praktijkgericht was. Niet dus.

Ik moest eindopdrachten maken, en de docent zei zelfs dat het niet uitmaakte of je daadwerkelijk een intake gesprek met client zou voeren, of dat je iets uit je duim zoog..

Als het nog kan, zou ik echt voor een andere organisatie gaan als ik jou was..
Dat van die locaties klopt, al hangt t heel erg af van de opleiding. Populaire opleidingen (zoals bedrijfskunde of communicatie) hebben veel studenten en daardoor veel locaties, maar minder populaire opleidingen hebben een kleiner aantal locaties/dagen en daardoor is dat dus minder flexibel. Hoe dat voor jouw opleiding zit weet ik niet.

En ja ook qua docenten is het echt afwachten; de ene is heel actief in e-learning begeleiding en de ander niet. Dat weet je niet van tevoren. De online variant is als t goed is wel zo veel mogelijk passend gemaakt voor zelfstandig studeren op afstand, maar idd je moet de discipline wel echt uit jezelf kunnen halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven