Maar liefst 70% ......
zondag 24 november 2013 om 12:09
Het schijnt zo te zijn dat maar liefst 70% van de Nederlandse vrouwen BH dragen met een verkeerde maat. Het lijkt mij niet lekker als je bijna niet meer kunt ademen omdat het te strak zit, of is het gezond voor de psyche om een maat groter te kopen ?
Hoe zit het dames ? Please explain !
Hoe zit het dames ? Please explain !
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
zondag 24 november 2013 om 12:12
Een hoop dames laten zich een keer opmeten en dragen vervolgens jarenlang dezelfde maat.. Aangezien een lichaam nogal eens verandert dragen ze dus heel lang de verkeerde maat Sommige dames vinden het niet fijn om zich op te laten meten, doen het zelf verkeerd of de verkoopster doet het niet goed. Tja, dan ga je al snel en is het al gauw: wat zijn bh's toch een ondingen haha
zondag 24 november 2013 om 12:15
Hoe het zit? Dat zal per persoon misschien verschillen.
Ik denk dat een deel te verklaren is doordat lichamen veranderen maar we door gewenning dezelfde maat blijven pakken. Of door gewenning aan het idee dat bh's nu eenmaal niet lekker zitten en dat het dan niet bij iemand opkomt dat de maat verkeerd is. Als je je hele leven een B-cup draagt en je blijkt ineens een D te hebben, dan is dat misschien even slikken?
Het helpt al als je weet hoe een bh moet zitten (band aan de achterkant recht, strak aansluitend, cups blijven zitten als je bukt of springt) en als je je realiseert dat ook met de goede maat bh's niet altijd goed zitten.
Ik denk dat een deel te verklaren is doordat lichamen veranderen maar we door gewenning dezelfde maat blijven pakken. Of door gewenning aan het idee dat bh's nu eenmaal niet lekker zitten en dat het dan niet bij iemand opkomt dat de maat verkeerd is. Als je je hele leven een B-cup draagt en je blijkt ineens een D te hebben, dan is dat misschien even slikken?
Het helpt al als je weet hoe een bh moet zitten (band aan de achterkant recht, strak aansluitend, cups blijven zitten als je bukt of springt) en als je je realiseert dat ook met de goede maat bh's niet altijd goed zitten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zondag 24 november 2013 om 12:20
het zal ook niet altijd een kwestie zijn van de verkeerde maat, maar ook nog eens het verkeerde model
soms zie ik vrouwen in strakke shirts die duidelijk niet de juiste BH dragen.... 4 borsten aan de voorkant en 2 aan de achterkant
verkeerde model waardoor de borsten er bijna uit vallen, dames die steeds aan de bandjes moeten hijsen of waarbij de bandjes zó strak zitten dat ze strepen maken......
soms zie ik vrouwen in strakke shirts die duidelijk niet de juiste BH dragen.... 4 borsten aan de voorkant en 2 aan de achterkant
verkeerde model waardoor de borsten er bijna uit vallen, dames die steeds aan de bandjes moeten hijsen of waarbij de bandjes zó strak zitten dat ze strepen maken......
zondag 24 november 2013 om 12:43
quote:demagnumvanellen schreef op 24 november 2013 @ 12:22:
Als ik een bh koop dan pas ik m altijd en zit ie lekker dan koop ik m. En de ene keer heb ik een 95 D en de andere keer 80 e. Dus ik kan er niet zomaar een op de gok mee nemen.Weet je dit heel zeker? Ik heb ook weleens dat ik tussen een 70 en 75 in zit, maar bij jou zit er dan 15 centimeter verschil in als je de ene keer 80 en de andere keer 95 hebt.
Als ik een bh koop dan pas ik m altijd en zit ie lekker dan koop ik m. En de ene keer heb ik een 95 D en de andere keer 80 e. Dus ik kan er niet zomaar een op de gok mee nemen.Weet je dit heel zeker? Ik heb ook weleens dat ik tussen een 70 en 75 in zit, maar bij jou zit er dan 15 centimeter verschil in als je de ene keer 80 en de andere keer 95 hebt.
zondag 24 november 2013 om 12:49
Het is vast zo dat veel mensen een verkeerde maat bh dragen, maar is het ook geen twijfelachtig statistiekje met een onderzoekje door Dr. Hunkemoller of Dr. Triumph. Als jij binnen komt met een merk x in een 80 A en zij adviseren na meting een 75B, wil dat meteen zeggen dat jij de verkeerde maat had?
zondag 24 november 2013 om 12:53
quote:bootje_op_de_golven schreef op zondag 24 november 2013 12:37 Dat geloof ik wel. Kijk maar eens wat er loopt in de zomer. Omvang te groot of te klein, cup te groot of te klein, bandjes verkeerd gesteld, verkeerde model. Ik heb het idee dat de meeste vrouwen maar blind iets uit de kast graaien.Klopt denk ik ook want herken het ook wel bij mezelf
.
zondag 24 november 2013 om 13:00
zondag 24 november 2013 om 13:06
Ook al is er een universele maatvoering voor bh's, de maat per merk verschilt enorm. De pasvorm ook. Soms is dat zelfs met hetzelfde merk niet gelijk.
Ik heb mij nog nooit op laten meten, ik gok zelf wel. Blubbert er aan de achterkant vel overheen, is hij te strak. Kruipt hij omhoog, te los. Bulkt er tiet naar buiten -> te kleine cup, kun je er nog een pak tissues of sokken in kwijt -> te grote cup.
Zakken de bandjes af heb je een rotbh gekocht waarbij het verstelbare deel kapot is.
Ik heb mij nog nooit op laten meten, ik gok zelf wel. Blubbert er aan de achterkant vel overheen, is hij te strak. Kruipt hij omhoog, te los. Bulkt er tiet naar buiten -> te kleine cup, kun je er nog een pak tissues of sokken in kwijt -> te grote cup.
Zakken de bandjes af heb je een rotbh gekocht waarbij het verstelbare deel kapot is.
zondag 24 november 2013 om 13:24
Hoe zijn die cijfers tot stand gekomen? Ik kan me eigenlijk geen degelijk onderzoek hierbij voorstellen. Als je het aan de vrouwen zelf vraagt dan zullen er weinig zeggen dat ze een verkeerde maat dragen, als je dat weet dan neem je wel de juiste. Als je het lingerieverkoopsters vraagt, dan zullen juist bovengemiddeld veel vrouwen volgens hen de verkeerde maat dragen, de juiste maat draagsters hebben nl weinig behoefte aan het advies van de verkoopster. En wie kan er behalve deze twee wat van zeggen?
Zal wel van de marketingafdeling van Livera ofzo komen.
Zal wel van de marketingafdeling van Livera ofzo komen.
zondag 24 november 2013 om 13:29
zondag 24 november 2013 om 13:36
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 november 2013 @ 13:29:
Het gaat er niet om welke maat er aan een bh hangt, maar hoe hij eruit ziet. En daar gaat het ook mis. Mensen komen de winkel binnen en zeggen: 'ik heb maat die en die'. Neem 5 bh's en je hebt 5 keer een andere maat. Ook bij de dure merken.
Dat dus.
Ik heb laatst 5 BHs besteld.
Zelfde maat, zelfde (kwaliteits)merk.
De ene had te kleine cups, de andere te groot, weer een andere te kleine omvang enz.
Er paste niet een, maar allemaal om andere reden.
Passen dus!
Het gaat er niet om welke maat er aan een bh hangt, maar hoe hij eruit ziet. En daar gaat het ook mis. Mensen komen de winkel binnen en zeggen: 'ik heb maat die en die'. Neem 5 bh's en je hebt 5 keer een andere maat. Ook bij de dure merken.
Dat dus.
Ik heb laatst 5 BHs besteld.
Zelfde maat, zelfde (kwaliteits)merk.
De ene had te kleine cups, de andere te groot, weer een andere te kleine omvang enz.
Er paste niet een, maar allemaal om andere reden.
Passen dus!
zondag 24 november 2013 om 13:59
quote:itsme1973 schreef op 24 november 2013 @ 12:20:
het zal ook niet altijd een kwestie zijn van de verkeerde maat, maar ook nog eens het verkeerde model
verkeerde model waardoor de borsten er bijna uit vallen, dames die steeds aan de bandjes moeten hijsen of waarbij de bandjes zó strak zitten dat ze strepen maken......6 borsten voor de prijs van 2. Ik stem voor
verkeerde model waardoor de borsten er bijna uit vallen, dames die steeds aan de bandjes moeten hijsen of waarbij de bandjes zó strak zitten dat ze strepen maken......6 borsten voor de prijs van 2. Ik stem voor
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.