Gezondheid alle pijlers

Blaas- én niercelkanker tegelijk

24-11-2013 20:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vader is vorige week blaaskanker geconstateerd. Inmiddels zijn er twee tumoren verwijderd om te worden onderzocht op type en hopen we 2 december te horen dat zijn blaas kan blijven zitten en hij 'alleen maar' een half jaar chemospoelingen hoeft.

Bij de ct-scan echter, is per toeval een tumor in zijn nieren ontdekt. Niercelkanker. Volgende week krijgt hij een nieuwe scan om te kijken hoe groot de tumor is en of er uitzaaiingen naar de longen zijn.

Op 3 december is er een groot overleg waarin ze gaan overleggen over het plan van aanpak. Voor ons betekent dit dus afwachten, googlen en nog meer afwachten. Oh, blinde paniek natuurlijk ook.

Blaaskanker alleen, oké. Nierkanker, oké. Het is enorm schokkend te merken hoe snel de lat naar beneden gaat. Prima, blaas eruit, nier eruit, als het maar klaar is.

De uroloog bracht het niercelkankernieuws als iets positiefs, fijn dat het opgemerkt is. En het feit dat hij twee compleet verschillende soorten kanker heeft als 'toeval'.

Ik krijg op Google weinig gevonden over overlevingskansen/prognoses bij twee soorten kanker tegelijk. En ik wil zo graag weten waar we aan toe zijn. Ik snap heus wel dat we gewoon moeten afwachten. Maar sjeezus.

Geen idee wat ik met dit topic wil, verder. Het even van me afschrijven is al fijn. Wijze woorden van jullie zijn ook welkom!
Allebei vrij goed te behandelen volgens mij, maar tegelijk... geen idee.

Heftig nieuws voor je zeg, veel sterkte!
Weet jebzeker dat het een nierc3lkanker is en geen urotheelcarcinom van het nierenbekken.

Overleving hangt vooral van het tumorstadium af.
Heb het een paar keer gevraagd en het is duidelijk niercelkanker.
Al zou ik jouw term ook vast niet onthouden hebben
Mijn tip: niet googlen! Volgens google zou ik al lang dood zijn ;)
Ik had ook twee soorten kanker tegelijk. Als ze beide goed te behandelen zijn maakt het niet uit. Heel veel sterkte voor je vader..
Overlevingscijfers in het algemeen zeggen erg weinig mensen over de genezingskansen in specifieke gevallen. Helaas heb ik de afgelopen jaren wat gevallen van dichtbij meegemaakt die niet in lijn met de statistieken zijn afgelopen. Aan de andere kant heeft mijn oma 5 keer kanker gehad, waarvan ze alle keren is genezen.

Sterkte hoor. Ik hoop dat het 'meevalt'.
Geen idee. Maar ik wens je heel veel sterkte toe
@neave

Wat een boel ellende in zo'n zin met een knipoog. Ik hoop dat Google pas over 'n jaar of 60 gelijk krijgt.
quote:raccoon schreef op zondag 24 november 2013 21:04 Ik had ook twee soorten kanker tegelijk. Als ze beide goed te behandelen zijn maakt het niet uit. Heel veel sterkte voor je vader..'Had' is een mooi woord. Bedankt voor je reactie, ik ben blij voor jou!
Heftig! Sterkte...!
Niercelkanker wordt volgens mij wel vaker bij toeval gevonden. Als de dokter er positief over is, dan zou ik dat ook zijn. Als de overlevingskansen slecht zijn, doen artsen niet positief, dan krijg je een heel andere benadering. Maar wel spannend voor jullie om dat multidisciplinaire overleg af te moeten wachten... Zal voor je duimen!
Occam's razor
quote:pixymama schreef op 24 november 2013 @ 21:26:

[...]

'Had' is een mooi woord. Bedankt voor je reactie, ik ben blij voor jou!Bedankt, ik hoop voor jouw vader ook zo'n afloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven