Ervaring met kruidvat testen?

25-11-2013 13:51 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit nu op 2 dagen voor mijn NOD. Allerlei symptomen waar ik erg nieuwsgierig door werd: met vlagen misselijk, buikpijn, erg pijnlijke borsten. Vanmorgen toch maar een kv test (2 voor 5) gedaan met ochtendurine. Stopwatch van mijn telefoon erbij en op 4.48min zag ik een roze streepje... Wel heel licht. 20 min later was het donkerder...

Wie heeft er ervaring of tips? Ik vind het super spannend!
Dat donkerder worden heeft te maken met indrogen. Daarom mag je hem niet na de vastgestelde tijd aflezen. Maar goed, alle testen die ik ooit gedaan heb die niet positief waren, kregen na een half uur, een uur of een dag echt niet ineens een streepje. En ik heb er vreselijk naar lopen staren, bijna totdat ik streepjes zag
@druppel: ik hoop dat het bij mij hetzelfde is!
@ Jules: is een indroogstreepje ook roze?
Zo'n streepje is een reactie op het zwangerschapshormoon in je urine. Bij de een is dit nu eenmaal sneller meer aanwezig dan bij de ander. Hoe meer hoe sneller en donkerder het streepje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hij blijft roze, alleen wordt het heel heel donker roze. Beetje bruinroze.
Je ziet trouwens duidelijk verschil wanneer het droog is. Dan is het wit een beetje beige/gelig.
Maar echt, Elky, er zal niet zomaar een streepje ontstaan als je niet zwanger bent en zeker niet binnen 5 minuten.
Kruidvat heeft geen zichtbare indroogstreepjes. Alleen als je heel graag wil en het ding na een paar uur onder de scanner legt en de hue en het contrast omhoog gooit, kun je een indroogstreepje zien. Zolang je dat niet hoeft te doen om het streepje te zien heeft de test gewoon gereageerd en ben je zwanger.
Misschien nog een goede tip: kijk bij VK praktijken bij jou in de buurt waar je al vroeg een echo krijgt. Ik heb er eentje gehad met 8 weken. Protocol was daar dat je de eerste tussen de 7 en 9 weken krijgt. Ik hoor ook van mensen dat ze er pas eentje rond de 10/11 weken krijgen. Ik was echt heel blij om een hartje te zien. (kon ik tenminste stoppen met testen . Dat is nml het nadeel van die goedkope testen; je doet er gemakkelijk heel veel!)
@jules: dankjewel... Ik denk dat ik ook niet snel gerust zal zijn ben nu al van plan om morgen nog eens te testen...zo onwerkelijk! Vanaf wanneer kun je een vk bellen?
Ik heb meteen dezelfde week nog gebeld. Volgens mij was ik toen bijna 5 weken zwanger.
Niet te lang blijven testen hoor! Ik ging 'voor de zekerheid' nog een paar extra testen doen en werd er enorm onzeker van dat de streep lichter werd (dan de eerste test). Maakt niks uit dus: streep is streep.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 25 november 2013 @ 14:00:

[...]

Huh ? Hoe komt je daar nou bij ? Hier bij 1 dag over tijd 2 dikke strepen met Kv testen. Werkelijk nog nooit gehoord dat deze pas na 6 weken kleuren.

Inderdaad. Ik had 10/11 dagen na mijn eisprong al een lichte streep en op de dag dat ik ongesteld had moeten worden al direct 2 vette strepen.

Maar iedereen bouwt anders HCG op. Overigens las ik ook een reactie dat alle testen hetzelfde werken en dat klopt ook niet. De ene test reageert eerder dan de ander op het HCG in je urine. Die kruidvat 2 voor 5 euro testen behoren tot de gevoeligste testen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ithappens, dat had ik ook en daardoor ging ik nog meer testen.

En dus inderdaad: een streep is een streep, alleen de ene keer is de concentratie HCG gewoon wat hoger.
Kunnen we hier een mening over geven? Ik durf nou niet te zeggen wat voor een streepje het is. Een indroogstreepje of een "er is hcg geconstateerd"-streepje. Foto is helaas niet heel duidelijk. Ik heb trouwens een mirena spiraaltje en werd (een soort van) ongesteld, maar ben het nu niet geweest.

[IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a237/ ... quesyy.jpg[/IMG]
Ik zie een heel licht streepje. Dus ik zou zeggen zwanger!

Maar aangezien je een mirena hebt zou ik maandag wel direct contact opnemen met de huisart. Je kan dan smorgens eerst nog zo'n test doen, dan is hij als het goed is al iets duidelijker.

Er kan geen streep ontstaan als er geen hcg in je lichaam zit.

Dus als je binnen de tijd heb afgelezen is dit een positieve test.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:akoekkoek schreef op 11 juli 2015 @ 22:56:

Kunnen we hier een mening over geven? Ik durf nou niet te zeggen wat voor een streepje het is. Een indroogstreepje of een "er is hcg geconstateerd"-streepje. Foto is helaas niet heel duidelijk. Ik heb trouwens een mirena spiraaltje en werd (een soort van) ongesteld, maar ben het nu niet geweest.

Dit is een zwanger-streepje. Dus zeker even langs de huisarts, als je een mirena hebt.

Verder staat je naam bij de foto, als dat je echt naam is zou ik dat even anders doen.
Foto is verwijderd, komt er weer opnieuw op ( moet het ff uitvogelen).

Het streepje is ontstaan na ong. 10/15 minuten. Toen ik 'm wou weggooien zag ik het ineens. Ik zal er morgen nog een doen, en afhankelijk van die uitslag de dokter maar eens bellen
Ik had een zelfde soort streepje na afleestijd en bij mij was het negatief. Ik zou dus morgenvroeg nog eens testen en dan de tijd goed bijhouden en kijken of er nu een streepje binnen de afleestijd verschijnt. (afleestijd verschilt per test, dus even de bijsluiter lezen).
Deze test mag je na 5 min pas aflezen, dus op zich zit er niet veel tijd tussen. Maar ik zal morgen weer ff piesen 😁

Wil blauwmetstippen het bericht met foto misschien aanpassen? Anders maakt het nog niets uit 😉
Klopt, maar het is niet voor niets dat je na afleestijd niet meer mag aflezen. Ik dacht ook altijd dat het niet bestond, maar bepaalde merken staan er om bekend dat ze (vooral na afleestijd) 'ineens' positief worden. Als het goed is, staat dat ook in de bijsluiter.
Uiteraard kun je natuurlijk ook wel gewoon zwanger zijn en reageert de test traag omdat je nog weinig hcg aanmaakt.... Ik neem aan dat het niet de bedoeling was zwanger te worden aangezien je een spiraaltje hebt?
Gefeliciteerd!

Streep is streep, als die nog licht is dan ben je ook gewoon zwanger hoor alleen is het nog pril, ik zou over een paar dagen nog een keer testen als alles goed verloopt zou de streep wel steeds donkerder moeten worden.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Daarom dat ik het hier maar ff vraag ;)

In eerste instantie niet de bedoeling, maar inmiddels wel m'n zinnen erop gezet. Dus als ik wel zwanger ben, ben ik heul heul blij. Maarja, eerst de volgende test maar eens afwachten.
quote:wished- schreef op 12 juli 2015 @ 00:26:

Gefeliciteerd!

Streep is streep, als die nog licht is dan ben je ook gewoon zwanger hoor alleen is het nog pril, ik zou over een paar dagen nog een keer testen als alles goed verloopt zou de streep wel steeds donkerder moeten worden.Dit is een streep buiten afleestijd...dat kan wel een verschil maken, dus ik zou wat genuanceerder zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven