Werk & Studie alle pijlers

Theorie auto brommobiel

26-11-2013 12:18 9 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben aan het leren voor mijn theorie en ik kom niet uit het volgende: mag je bij het bord verboden in te halen wel een brommobiel inhalen?

http://m.verkeerspro.nl/r ... alen-na-passeren-bord-f1/ (zie voorbeeld)

Op zowel internet als in mijn twee theoreboekjes verschillen de meningen nogal! Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Dit is een lastige.

Weet je rijinstructeur dit niet?

Ik denk dat het antwoord 'NEE' is.

Maar het hangt van de situatie af of ik het wel of niet doe.
Nee dat mag niet. Hoewel je met een brommer rijbewijs in een brommobiel mag rijden moet een brommobiel zich op de weg gedragen als ware het een auto.

Aangezien je een brommobiel dus moet beschouwen als een auto mag je een brommobiel niet inhalen na zo'n bord.
Is ook wel logisch dat het niet mag.

Dat bord verboden in te halen staat er natuurlijk niet voor niets.

Bij het in halen van een brommobiel moet je (bijna) net zo ver over de andere weghelft rijden dan bij het inhalen van een auto.

Het zou dus dezelfde gevaarlijke situaties opleveren bij inhalen.
Het antwoord staat toch duidelijk in je link.
Ok bedankt, ik twijfel omdat een brommobiel regels volgt van bromfiets..
quote:Dahlia74 schreef op 26 november 2013 @ 12:28:

Het antwoord staat toch duidelijk in je link.Uit artikel 2A van het RVV1990 volgt dat de regels voor bestuurders van motorvoertuigen mede van toepassing zijn op brommobielen, tenzij anders aangegeven.

En zo te zien is het niet anders aangegeven, dus het mag niet.
Nee, mag inderdaad niet. Bij uitzonderingen hangt er een onderbord bij (bv. voor brommobielen of landbouwvoertuigen).
Hoe kan je daar nou een vraag over hebben als het antwoord er luid en duidelijk onder staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven