Thailand regendrama, help!

22-11-2013 06:54 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivadames,

Na maanden naar onze vakantie toegeleefd te hebben,zijn wij afgelopen zondag gearriveerd in Thailand. Een dag in Bangkok gebleven en toen door naar Koh Lipe,alwaar wij 2 uur de zon hebben gezien terwijl wij op onze zoekgeraakte koffer zaten te wachten. Eenmaal in het resort, bleek de koffer gevonden en zijn wij met een opgelucht gevoel even gaan zwemmen in zee, het was inmiddels geheel bewolkt geworden. En al snel goot het van de regen. En dat doet het nu nog steeds.....en horen we diverse stormwaarschuwingen. Via internet blijkt ons vooruitzicht: de komende twee weken is het overal in Thailand slecht!

Morgen moeten we in principe weg van Koh Lipe, maar nu het overal slecht is en blijft hebben we werkelijk geen flauw idee waar heen te gaan. Naar huis gaan lijkt ons soms zelfs al een betere optie....

Maar liever blijven we en maken we er wat van. Wie heeft er tips of suggesties over waar heen te gaan voor beter weer? Logischerwijs willen we wel in de buurt blijven en niet naar een ander continent ofzo vliegen.

Alle hulp wordt erg gewaardeerd!
De vraagtekens zijn smileys en zonnetjes, maar blijkbaar doe ik iets niet goed
De ?????? zijn :Imao:
Hai Pongpeng!

Leuk dat jij ook naar chiang mai komt!

Het is inderdaad een mooie stad. Al die tempels, wow!

Om na het bezoek aan chiang mai nog een paar dagen te relaxen, wilden we richting pai gaan. Helaas zegt weather underground dat het daar tot en met maandag regent. In chiang mai blijft het goed, dus hebben we besloten te blijven. We hebben een luxer hotel met zwembad geboekt, net buiten het centrum. Gaan we daar lekker nog een paar dagen aan het zwembad hangen en de omgeving verder verkennen.

Jij ook een fijne vakantie! Hoe lang blijf je nog in Thailand?
Blij dat je het naar je zin hebt Gigi! En massage in de vrouwengevangenis moet je zeker doen, hebben wij gisteren gedaan:-) zo richting Bangkok... En dan morgen Koh Chang waarvan ik heb begrepen dat het weer goed is. Is het daar eigenlijk ook steeds geweest dus heb er wel vertrouwen in.

Geniet nog maar even van Chiang Mai!
Hoi Gigi, ik blijf nog tot 20 december, wat een straf :-), ik heb gister ook voor de komende dagen een guesthouse geboekt. Vergeet zondagavond ook niet de Sundaymarket (bij de Gate), veel snuisterijen en live muziek. Geniet ervan, en heerlijk relaxen bij het zwembad.

Girl83 veel plezier op Ko Chang
Let vooral niet op PeeCee, die is ingehuurd door de Viva als Forum Zuurpruim. Krijgen ze subsidie voor oid...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Frizz schreef op 23 november 2013 @ 12:34:

Ik heb het nergens negatief bedoeld hoor. Mocht dat wel zou zijn geweest had ik waarschijnlijk eerder dingen gezegd als 'niet slim' of 'beetje dom' (en ik vind trouwens dat je zoiets soms ook best eens mag zeggen tegen een TO).Wat schattig!
Gigi, je kunt ook nog naar Tatong en daar per vlot de rivier afzakken naar Chiang Rai. Is ook echt geweldig om te doen. Je kunt het zo lang maken als je zelf wil, een paar uur of 1 of 2 nachten en dan slapen op het vlot of in een dorpje onderweg. Ik vond het heel gaaf!
Gigi, als je het leuk vind zou je ook nog een kookcursus kunnen doen. Ik ben bij Thai Farm Cooking school geweest en ben daar erg enthousiast over, maar er zijn er meer.

Vond de Sunday night market ook erg leuk, afgesloten met een voet massage.
Mayou & Kris, bedankt voor de tips! Ik ga me er in verdiepen

Is de sunday night market anders dan de vaste night market? Daar zijn we namelijk geweest, maar dat was echt niet ons ding. Veel te veel kraampjes met dezelfde spullen/souvenirs (en ik ben al niet zo'n shopper), superdruk en de sfeer op straat vond ik maar zo zo. De wat mindere sfeer valt ons ook op trouwens in de buurt van het hotel waar we nu zitten, net buiten het centrum aan de andere kant van de rivier. De mensen zijn er minder goedlachs en soms voelt het zelfs wat grimmig. Herkennen jullie dit?
quote:girl83 schreef op 28 november 2013 @ 03:46:

Blij dat je het naar je zin hebt Gigi! En massage in de vrouwengevangenis moet je zeker doen, hebben wij gisteren gedaan:-) zo richting Bangkok... En dan morgen Koh Chang waarvan ik heb begrepen dat het weer goed is. Is het daar eigenlijk ook steeds geweest dus heb er wel vertrouwen in.

Geniet nog maar even van Chiang Mai!Oh.....klinkt heerlijk girl83! Heel diep van binnen ben ik eenklein beetje jaloers....had zo uitgekeken naar een heerlijke strand/eilandvakantie. Ik hoop dat je het fantastisch hebt op Koh chang!
@adorabull & @koko: thanks dames
Ben je op vakantie....zitten ze elke dag op het vivaforum!!!

God wat triest!
Peecee, vraag even je partner om een stevige beurt, want je bent niet te nassen.
Gigi- je hebt nog een week, wat let je om over dag of 2 toch nog even af te zakken naar een mooi strand-oord om nog een paar dagen te relaxen?
Hai konijn, je hebt gelijk en we hebben het overwogen maar we willen het risico eigenlijk niet meer nemen. En ook weer een vlucht richting zuid en daarna weer naar Bangkok...het kan allemaal natuurlijk wel, maar we merken dat we behoefte hebben aan rust en het steeds verkassen kost ons toch energie. Dus blijven we fijn hier en gaan doen wat we aan het begin van de vakantie hadden willen doen: luieren in het zonnetje!
Geniet ze!
Balen, geen tips. Wel sterkte toegewenst .
No love without lost
Zeg peecee, zit je zo zwaar onder de plak thuis dat je hier je bagger kwijt moet? Log weer eens in als je een keer iets leuks of positiefs kunt melden. Al maanden aan een stuk spuw je enkel zure frustratie.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 28 november 2013 @ 17:44:

Zeg peecee, zit je zo zwaar onder de plak thuis dat je hier je bagger kwijt moet? Log weer eens in als je een keer iets leuks of positiefs kunt melden. Al maanden aan een stuk spuw je enkel zure frustratie.
Hi gigi, ben nu ook in CM en voor peecee: het hoosde hier gigantisch vanochtend eat your heart out.

Thai cooking farm is idd ook super. gigi sundaymarket is echt anders, klinkt misschien raar maar deze is echt van de Thai (ondanks de vele toeristen). Ik ben echt diep ontroerd geweest van muziekmakende Thai met beperkingen en hoe zij een team vormen en ook hoe de Thai hier mee omgaan, heel warm gevoel. Ben je op de nightmarket wel echt tot het gaatje gegaan? Je moet echt door de toeristenslippers en hangbroeken heen en dan pas echt krijg je het gevoel van de markt.

Veel plezier en ik ga aan de Sam Song vanavond :-)
Ondertussen op Koh Chang en lig nu heeeerlijk in het zonnetje te genieten :-)

Gigi, snap ook wel dat je wat rust wil. Hadden wij ook en we hadden mazzel dat onze plannen precies goed uitkwamen. Maar Chiang Mai is zeker geen straf om nog paar dagen te zitten toch! Wanneer vloog je ook alweer terug? Wij 5 op 6 december
Pongpeng, dat was inderdaad een forse bui gisteren! En vanmorgen geheel bewolkt, maar nu liggen we heerlijk in het zonnetje bij het zwembad.

De nightmarket hebben we niet zo grondig gedaan als jij adviseert, we zijn al vrij snel afgehaakt mede omdat we honger hadden .

De sunday markt gaan we denk ik dan nog wel bezoeken, klinkt leuk! Wat ga jij verder nog doen in CM?

Vandeweek hadden we de enorme mazzel kennis te mogen maken met de eerlijkheid van de Thai. We waren met een 'red car' naar een ader hotel gereden. Koffers uitgeladen en naar de lobby gelopen. Eenmaal daar realiseer ik me opeens dat ik mijn tas met de paspoorten, tickets, geld, pasjes enz enz in de auto had laten liggen!! Echt alles zat er in! Hoe dom kun je zijn ?!?! Heel dom dus. Er rijden duizenden van die rode taxitrauto's in chiang mai! Lichte paniek hadden we toch wel. Maar wat een mazzel dat onze chauffeur niet had geweten waar het hotel was en voor de route naar hen had gebeld. Lang leve nummerherkenning! Hotelmedewerkers hebben hem gebeld en hij kwam gelijk terug. Had hij niet naar het hotel gebeld dan hadden we de chauffeur nooooooit meer kunnen bereiken. Maar was hij daar en jawel mijn tas stond er nog in, ondanks dat er net nog passagiers in hadden gezeten!! Mogelijk dat de zegening van de monnik in de tempel Doi Suthep de dag ervoor ons voor ellende behoed heeft! Hoe dan ook, ben erg dankbaar en ik vraag deze vakantie nergens meer om .

@girl83, wat fijn dat je het zo treft met het weer! Voor ons was t net ff pech, maar zoals je hierboven kunt lezen tel ik mijn zegeningen en geniet ik momenteel van het zonnetje. We zijn lekker lui en wie weet zelfs nog met een kleurtje naar huis. De 4e gaan we naar Bangkok en de 5e vliegen we naar huis. Heb jij nog plannen voor na koh chang? Geniet-ze!
Wat een mazzel Gigi!! Gelukkig heb je die tas terug en ben je nog aan het genieten.

Wij vertrekken ook de 4de weer naar Bangkok en de nacht van 5 op 6 december weer naar huis. Maar nu dus eerst nog even genieten!!
quote:peecee schreef op 28 november 2013 @ 17:10:

Ben je op vakantie....zitten ze elke dag op het vivaforum!!!

God wat triest!Over triest gesproken. Hoe verzuurt kun je zijn.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven