Panische reacties op alledaagse dingen van kindjes!

donderdag 19 juni 2008 om 11:11
Vanochtend ging ik de vuilniszak vervangen en mijn beide zoontjes waren beneden. (ze zijn 15 maanden) Ik trok hup, de vuilniszak uit de vuilnisbak en op het moment dat ik dat deed begon een van mijn zoontjes toch te huilen, te huilen! Het arme ventje was echt totaal overstuur en ik kon hem pas troosten toen de nieuwe vuilniszak in de vuilnisbak zat.
Mijn andere zoontje is panisch voor de stofzuiger. We hebben alles waar we op konden komen al geprobeerd, maar niets heeft hem tot nu toe van zijn angst afgeholpen. We stofzuigen nu maar als hij slaapt, want het voelt echt als mishandeling als we dat ding aanzetten!
Kortom: de onverklaarbare panische reacties van mijn kinderen:
Zoontje 1: Vuilniszakken. (bij mijn weten heeft hij nog nooit een nare aanvaring met een vuilniszak gehad)
Zoontje 2: De stofzuiger. (ook hij heeft mijns inziens nog nooit een nare aanvaring met een stofzuiger gehad)
Voor welke alledaagse dingen zijn jullie kindjes bang?
Mijn andere zoontje is panisch voor de stofzuiger. We hebben alles waar we op konden komen al geprobeerd, maar niets heeft hem tot nu toe van zijn angst afgeholpen. We stofzuigen nu maar als hij slaapt, want het voelt echt als mishandeling als we dat ding aanzetten!
Kortom: de onverklaarbare panische reacties van mijn kinderen:
Zoontje 1: Vuilniszakken. (bij mijn weten heeft hij nog nooit een nare aanvaring met een vuilniszak gehad)
Zoontje 2: De stofzuiger. (ook hij heeft mijns inziens nog nooit een nare aanvaring met een stofzuiger gehad)
Voor welke alledaagse dingen zijn jullie kindjes bang?
donderdag 19 juni 2008 om 14:57
Muis,
Ruben is juist de beste vriendjes met de stofzuiger:) Klimt er bovenop, trekt aan de stekker etc. Maar zodra het ding aangezet wordt doet ie ook een stapje naar achteren. Als niets helpt en hij even entertained moet worden haal ik het ding tevoorschijn.
Geloof niet dat ie verder echt angsten heeft, nouja, de eerste maanden zijn bed denken we en hij vind water over zijn hoofd niet leuk. Maar van dat laatste gaat hij niet huilen ofzo.
Laat de mannekes anders eens spelen met een vuilniszak(jij met je neus er bovenop natuurlijk, anders is t te gevaarlijk). Of inderdaad met de stofzuiger; het is net een wheelybug hoor:) Laat ze een knuffelbeer in een vuilniszak stoppen en weer uithalen etc. Misschien helpt het. Is Huug "allergisch" voor de stofzuiger en Steijn voor de vuilniszak? Gokje......
't Blijft een stel apart hoor, die twins van je:) Geen zorgen maken, komt allemaal goed en gaat vast weer over. Is A. een echte huisman? Misschien is het genetisch bepaald?
Ruben is juist de beste vriendjes met de stofzuiger:) Klimt er bovenop, trekt aan de stekker etc. Maar zodra het ding aangezet wordt doet ie ook een stapje naar achteren. Als niets helpt en hij even entertained moet worden haal ik het ding tevoorschijn.
Geloof niet dat ie verder echt angsten heeft, nouja, de eerste maanden zijn bed denken we en hij vind water over zijn hoofd niet leuk. Maar van dat laatste gaat hij niet huilen ofzo.
Laat de mannekes anders eens spelen met een vuilniszak(jij met je neus er bovenop natuurlijk, anders is t te gevaarlijk). Of inderdaad met de stofzuiger; het is net een wheelybug hoor:) Laat ze een knuffelbeer in een vuilniszak stoppen en weer uithalen etc. Misschien helpt het. Is Huug "allergisch" voor de stofzuiger en Steijn voor de vuilniszak? Gokje......
't Blijft een stel apart hoor, die twins van je:) Geen zorgen maken, komt allemaal goed en gaat vast weer over. Is A. een echte huisman? Misschien is het genetisch bepaald?
donderdag 19 juni 2008 om 15:03
Lieveheersmonster
Chicken, goeie trouwens, ook voor mezelf. Sebastiaan en zijn familie zijn zeer regelmatig op bezoek
Mijn zoon was bang voor noonoo van de teletubbies. Verder niet voor stofzuigers, maar wel voor dat blauwe kreng in de teletubbies wat ik zo vreselijk vind dat ik er bijna bang van wordt.
Chicken, goeie trouwens, ook voor mezelf. Sebastiaan en zijn familie zijn zeer regelmatig op bezoek

Mijn zoon was bang voor noonoo van de teletubbies. Verder niet voor stofzuigers, maar wel voor dat blauwe kreng in de teletubbies wat ik zo vreselijk vind dat ik er bijna bang van wordt.
donderdag 19 juni 2008 om 17:15
Haha Muis, dat komisch duo van je... Dit gaat wel de verkeerde kant op, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze de vuilnis buiten zetten en stofzuigen.
Puk is ook dol op de stofzuiger. Als dat ding aan gaat is hij er als de kippen bij. Ik heb hem ook nog niet kunnen betrappen op panische reactisch op huishoudelijke dingen.
Puk is ook dol op de stofzuiger. Als dat ding aan gaat is hij er als de kippen bij. Ik heb hem ook nog niet kunnen betrappen op panische reactisch op huishoudelijke dingen.
donderdag 19 juni 2008 om 17:21
Mn nichtje is bang voor Vogels..Heeft ze al jaren last van. Begon al vanaf haar 3e ofzo.
Ik was vroeger bang voor de fabeltjeskrant.. Don't ask
Denk dat ieder kind wel zijn/haar trekjes heeft en in bepaalde fases van het leven echt ergens ontzettend bang/panisch van kan zijn! In de meeste gevallen gaat het wel over (ik ben echt niet meer bang voor de fabeltjes krant hahaha)
Ik was vroeger bang voor de fabeltjeskrant.. Don't ask

Denk dat ieder kind wel zijn/haar trekjes heeft en in bepaalde fases van het leven echt ergens ontzettend bang/panisch van kan zijn! In de meeste gevallen gaat het wel over (ik ben echt niet meer bang voor de fabeltjes krant hahaha)
donderdag 19 juni 2008 om 17:29
quote:borodini schreef op 19 juni 2008 @ 11:15:
zowel mijn dochter toen ze klein was, als de dreumes nu, zijn bang voor 1 bepaald stukje van de teletubbie's.
Het stukje met die leeuw en beer ( op wielen ) die elkaar achtervolgen.
Vorige week was dat stukje bij tt. en de dreumes kwam huilend naar me toe. Ik tilde hem op en probeerde terug te lopen naar de tv met hem, maar neeeeeee... Huilen.
Dat had mijn zoon ook! Grappig.
En mijn dochter is inderdaad ook bang voor harde geluiden, zoals van de stofzuiger, staafmixer, etc.
zowel mijn dochter toen ze klein was, als de dreumes nu, zijn bang voor 1 bepaald stukje van de teletubbie's.
Het stukje met die leeuw en beer ( op wielen ) die elkaar achtervolgen.
Vorige week was dat stukje bij tt. en de dreumes kwam huilend naar me toe. Ik tilde hem op en probeerde terug te lopen naar de tv met hem, maar neeeeeee... Huilen.
Dat had mijn zoon ook! Grappig.
En mijn dochter is inderdaad ook bang voor harde geluiden, zoals van de stofzuiger, staafmixer, etc.
donderdag 19 juni 2008 om 20:54
Mijn zoon van bijna drie gilt alsof er een dubbele moord plaatsvindt op hemzelf als hij een vlieg ziet . Maakt niet uit welke grootte, van fruitvlieg tot bromvlieg.......en ook ieniemini spinnetjes en ander kruipsel is gillend eng...
Ik heb nu boekje gekocht met beestjes...en een heel leuk dekbedovertrekje van IKEA met...jawel, beestjes...
...overigens laat ie me telkens wel zien hoe hij een lieveheersbeestje kapot heeft gemaakt (" stamp")...zo zielig, en ik maar uitleggen dat ze dan echt stuk zijn, en dat dat pijn doet. Zoon roept vervolgens blij: kijk, hij slaapt!
Ik heb nu boekje gekocht met beestjes...en een heel leuk dekbedovertrekje van IKEA met...jawel, beestjes...
...overigens laat ie me telkens wel zien hoe hij een lieveheersbeestje kapot heeft gemaakt (" stamp")...zo zielig, en ik maar uitleggen dat ze dan echt stuk zijn, en dat dat pijn doet. Zoon roept vervolgens blij: kijk, hij slaapt!

vrijdag 20 juni 2008 om 07:17
Lachen dit! Grappig dat er zoveel kindjes bang zijn voor op het oog onschuldige dingen!
Mama_re, ik heb al een tijd niet meer op het Hellp-topic gekeken! Ik ga straks even kijken of ik het kan vinden.
Kinke, ik moest echt heel hard lachen om het arme lieveheersbeestje en je zoon!
Ik denk dat mijn zoontjes erfelijk belast zijn met hun angst voor huishoudelijke dingen. Zowel man als ik hebben allebei de pest aan het huishouden en het is sinds kun komst eigenlijk niet veel beter geworden.
Mama_re, ik heb al een tijd niet meer op het Hellp-topic gekeken! Ik ga straks even kijken of ik het kan vinden.
Kinke, ik moest echt heel hard lachen om het arme lieveheersbeestje en je zoon!
Ik denk dat mijn zoontjes erfelijk belast zijn met hun angst voor huishoudelijke dingen. Zowel man als ik hebben allebei de pest aan het huishouden en het is sinds kun komst eigenlijk niet veel beter geworden.

vrijdag 20 juni 2008 om 07:53
Grappig dit. Mijn dochter van 1,5 is eigenlijk nog nergens bang voor, maar dat komt ws. ook omdat het 'magisch denken' nog moet beginnen. Dat je door het afvoerputje past, enzo. Het enige waar ze echt vreselijk bang voor is, is de speelgoed 'Ernie bij de dokter' die ze voor haar verjaardag kreeg. Om te zien vond ze hem nog wel leuk, maar toen hij bleek te kunnen praten rende ze keihard weg en riep 'eng, eng, eng!!!'. Hij ligt nu in de schuur verstopt totdat ze er misschien wel mee gaat spelen. Het grappige is dat de dochter van mijn vriendin even oud is en 3 Ernies heeft: bij de dokter, kietel Ernie en aankleed Ernie, zo gek is ze op hen. Als ik dan op de koffie ben met mijn meisje, moeten ze ook verstopt worden anders loopt ze de kamer niet verder in dan waar die dingen op een kinderstoeltje zitten en roept ze weer: 'eng eng'.
De stofzuiger wordt hier ook gebruikt als wheelybug! Ze vindt hem geweldig. En ik kijk regelmatig met haar naar de Teletubbies, maar die leeuw en die beer heb ik nog nooit gezien?!?
De stofzuiger wordt hier ook gebruikt als wheelybug! Ze vindt hem geweldig. En ik kijk regelmatig met haar naar de Teletubbies, maar die leeuw en die beer heb ik nog nooit gezien?!?
zondag 22 juni 2008 om 11:33
Vliegen. Miertjes. Mijn huis is redelijk vrij van die beestjes en iedere zomer was het weer een dráma. Lekker buiten zitten met een bord in het midden. Mooi niet, er kwamen vliegen mee eten en die moesten echt helemaal weg zijn anders werd er niet gegeten. Miertjes die langsliepen idem dito.
Nu zijn mijn kinderen oud genoeg om niet meer bang te zijn van die dingen en worden alleen grote beestjes, wespalike, nog met argwaan bekeken.
Nu zijn mijn kinderen oud genoeg om niet meer bang te zijn van die dingen en worden alleen grote beestjes, wespalike, nog met argwaan bekeken.
zondag 22 juni 2008 om 11:45
En natuurlijk waren ze bang van honden. De één wat meer dan de ander, maar alle drie moesten ze er niets van hebben. Maar dat lijkt me op zich een normale angst als je niet met zo'n dier opgroeit.
De twee kleintjes -toen toch al bijna 5 en 7- moesten ook echt wennen aan ons konijntje... durfden hem helemaal niet meteen op te pakken of op schoot te hebben.
De twee kleintjes -toen toch al bijna 5 en 7- moesten ook echt wennen aan ons konijntje... durfden hem helemaal niet meteen op te pakken of op schoot te hebben.

zondag 22 juni 2008 om 20:00
Zwiepje is nergens bang voor behalve voor de douche/haren wassen. Maar ja, ik had dat ook en ik weet precies waarom hij bang is: bang voor sop in de ogen, niet te ademen, water in je neus en mond, benauwend idee etc. Haren wassen is nog steeds geen feest. Uit wanhoop heb ik toen hij anderhalf was een jumbo-opbergdoos bij de kwantum gekocht die nog steeds als bad gebruikt wordt...Echter, Zwiepje wordt zondag drie en het duurt niet lang meer voordat hij eruit groeit. Wat dan??? Toch maar een huis met bad kopen????
zondag 22 juni 2008 om 20:56
hah, jouw topictitel is grappig
Er staat:
panische reacties op alledaagse dingen van kindjes
Zoals het er staat lees ik het dus ook, dus met 'de komma' na reacties. Ik dacht dus dat het over overbezorgde mama's zou gaan.
Je bedoelt echter:
panische reacties van kindjes op alledaagse dingen
wel wat anders!
maar evengoed herkenbaar weet even zo snel niks, maar kom er wel op, ah ik weet er al 1. Dochter ging hier als baby altijd huilen als er iemand nieste , vooral als papa nieste, maar die niest dan ook HARD!
Er staat:
panische reacties op alledaagse dingen van kindjes
Zoals het er staat lees ik het dus ook, dus met 'de komma' na reacties. Ik dacht dus dat het over overbezorgde mama's zou gaan.
Je bedoelt echter:
panische reacties van kindjes op alledaagse dingen
wel wat anders!
maar evengoed herkenbaar weet even zo snel niks, maar kom er wel op, ah ik weet er al 1. Dochter ging hier als baby altijd huilen als er iemand nieste , vooral als papa nieste, maar die niest dan ook HARD!
Whatever, I do what I want
zondag 22 juni 2008 om 21:44
zondag 22 juni 2008 om 22:04