Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
....en toch geloof ik nog steeds niet dat Murdoch geen vrouw is.

Het moet een grapje zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 11 december 2013 @ 12:40:

....en toch geloof ik nog steeds niet dat Murdoch geen vrouw is.

Het moet een grapje zijn.

Grapje?? Murdoch doet niet aan grappen.

Alleen aan sarcasme en ironie .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:churrro schreef op 09 december 2013 @ 21:38:

Wat vinden jullie ?

Avatars (en nicknames ook) roepen bij mij wel allerlei associaties op.

Maar dat zegt volgens mij meer over mijn voorstellingvermogen dan over de persoon achter het plaatje.

Bij mijn reacties op een bericht kijk ik vooral naar de tekst van het bericht; niet zozeer naar het plaatje...
Oh dat is grappig Zoembaya, ik heb dat inderdaad precies andersom. Als iemand 'mooi' is op zijn/haar avatar, denk ik: "Ooohhhhh."

Als iemand een vieze/lelijke avatar heeft, doet me dat niet zoveel.
Maar ik kan niet naar de Incredibles kijken (komt geregeld voor, kinderen zijn er dol op) zonder de hele tijd Eleonora! te denken als Edna Mode in beeld komt.

Nouschi stel ik me ook precies als haar avatar voor, maar dat is een plaatje wat ik verder niet ken (weet niet eens van wie de foto is).
Ik denk dat ik Miss Innocendo's voorbeeld maar eens opvolg en er een wulpse kont tegenaan gooi avatargewijs. Ik mag geen plaatjes plakken maar zou deze het goed doen op de diverse Viva-pijlers of denken jullie dan meteen aan rauwe ham want dàt is de bedoeling niet tuulk. En nee, het is niet mijn kont, die van mij is nog véééél... wulpser.

Is er eigenlijk iets op tegen dat je hetzelfde plaatje als avatar kiest als van een ander forummer? ALLE mannen dezelfde bijvoorbeeld?
quote:geve schreef op 11 december 2013 @ 15:21:

Is er eigenlijk iets op tegen dat je hetzelfde plaatje als avatar kiest als van een ander forummer? ALLE mannen dezelfde bijvoorbeeld?

Dat overleeft mijn ego niet.

TEGEN
quote:geve schreef op woensdag 11 december 2013 15:21 Ik denk dat ik Miss Innocendo's voorbeeld maar eens opvolg en er een wulpse kont tegenaan gooi avatargewijs. Ik mag geen plaatjes plakken maar zou <a href="https://lh3.ggpht.com/-vUnNDYTVW0o/T88N ... billen.jpg" class="link">deze</a> het goed doen op de diverse Viva-pijlers of denken jullie dan meteen aan rauwe ham want dàt is de bedoeling niet tuulk. En nee, het is niet mijn kont, die van mij is nog véééél... wulpser.

Nee, ik ben erg gehecht geraakt aan Dwight.

En je kont ziet er prachtig uit.
quote:miepje1971 schreef op 11 december 2013 @ 11:02:

[...]

Vanmorgen zei er iemand "mevrouw" tegen me en toen zei ik: Dat ben ik echt niet.Ben je ook al een man !? Waar gaat dit naartoe ........
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Geve, ik vind een blote kont nogal afgezaagd. Ik vraag me ook af waarom ie zijn blote piemeloris staat te flashen voor het raam. Hou de tenen maar, veel herkenbaarder en origineler.
Hmmmm, een lekkere kont ligt me toch nauwer aan het hart dan stinktenen. Niemand begrijpt de suggestieve dimensie van die tenen, dat moet ik toch na al die jaren kunnen toegeven, of was de PB-functie stuk?
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 08:40:

Ik moet zeggen dat deze oppervlakkigheid me behoorlijk van jullie tegenvalt. Zogenaamd maakt het allemaal heel politiek correct niks uit of ik een jongetje of een meisje ben, maar het wordt er wel keer op keer bijgehaald nu. Ik heb ook gevoelens. Ik ben al wat fragiel in mijn mannelijkheid, en jullie maken het allemaal nog veel erger met je geroddel. Mede namens mijn therapeut Barry zou ik willen zeggen 'zij die zonder penis zijn werpe de eerste voorbinddildo.'Murdoch ............ als ik mindfuck roep, ga je dan stiekem glimlachen achter jouw scherm ?
quote:geve schreef op 11 december 2013 @ 15:39:

Hmmmm, een lekkere kont ligt me toch nauwer aan het hart dan stinktenen. Niemand begrijpt de suggestieve dimensie van die tenen, dat moet ik toch na al die jaren kunnen toegeven, of was de PB-functie stuk? Nu ik weet dat ze stinken zie ik ze ook liever gaan.
Oke, dus wanneer die suggestieve dimensie benoemd wordt dan werkt het wèl. Ik zit in een diepe crisis nu!
Getver zijn dat tenen?

Nouschi is gewoon Wendy van Dijk.
quote:churrro schreef op 11 december 2013 @ 15:26:

[...]

Ben je ook al een man !? Waar gaat dit naartoe ........
Ik vind die kont wel mooi Geve maar dat hij voor het raam aan z'n piemel loopt te frunniken doet dan weer weinig voor me.
Yep, niets mis met een paar mooie mannenbillen.

Maar dat ie zo voor het raam staat maakt het dan weer een beetje ranzig.

Ik zeg: bijna goed, nog even verder zoeken
Is mijn avatar nou ineens niet zichtbaar of ligt dat aan mij?
Dit is gewoon een afbeelding van mijn hoofd?
quote:Miss.Innuendo schreef op 11 december 2013 @ 16:45:

Is mijn avatar nou ineens niet zichtbaar of ligt dat aan mij?Ik zie 'm ook niet.
quote:Miss.Innuendo schreef op 11 december 2013 @ 16:45:

Is mijn avatar nou ineens niet zichtbaar of ligt dat aan mij?Nee, ik zie hem ook niet.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ik zie 'm wel hoor!
quote:Fiorah schreef op 11 december 2013 @ 16:52:

Ik zie 'm wel hoor!Ja, probleem inmiddels opgelost
Ik weet waar de vrouwelijkheid van Murdoch vandaan komt.

Door de goedkopere versie van de pil (moet je toch maar de merkversie pakken )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven