Mode & Beauty alle pijlers

Vraagje over highlights

12-12-2013 02:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben van nature donkerbruin en heb mijn haar een paar keer gehighlight bij de kapper en nu is het een mooie goudblonde kleur waar ik heel blij mee ben! Ik wil echter deze maand een tíkkeltje lichter door een gedeelte van de bovenkant van mijn haar te laten highlighten. Mijn kapper zegt altijd dat na het highlighten er ALTIJD een kleurspoeling overheen moet om alles "egaal" te maken en de oranje plukjes te verwijderen. Nou snap ik dat je dit doet als je bijvoorbeeld heel het haar highlight, maar dit keer wil ik gewoon een gedeelte van de bovenkant van mijn haar laten highlighten. Mijn vraag is dan ook eigenlijk (voor de dames die hier ervaring mee hebben of toevallig kapper zijn): is het echt nodig om zo'n spoeling te doen na het highlighten? Aan mijn kapper heb ik het al gevraagd en die stelt met klem dat het echt nodig is.. maar ja, natuurlijk zegt ze dat want dat is weer 30 euro erbij in haar portemonnee. Dus vandaar dat ik de vraag hier ook maar stel..

Ik vind namelijk ook dat de spoeling mijn haar wat donkerder maakt dan hoe het is direct na het highlighten. Als de spoeling er namelijk na een paar weken is uitgewassen is mijn haar lichter en in mijn ogen ook mooier!

Alvast bedankt!
Ik heb ook highligts maar de 2 kappers die dat gedaan hebben hebben beide geen spoeling gedaan. Wat n geldklopperij.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb regelmatig highlights maar nog nooit een spoeling gekregen. Raar verhaal.

Ik zou een andere kapper zoeken
Zelf ook meerdere keren highlights laten zetten, nog nooit een spoeling gehad en zeer tevreden.

De laatste keer bij Brainwash geweest en me 'laten overhalen' een spoeling te nemen, ook omdat het volgens hun moest. Dit was niet zomaar een spoeling, want heel m'n haar is er nog blonder van geworden (ik ben blond), waardoor ik nu echt iitgroei hen. Nooit meer voor mij!
Ik heb ze al jaren en nog nooit gehoord, bij verschillende kappers.
Ja kan hoor...

Als je een warme kleur haar heb en je doet maakt highlights kunnen ze oranje worden daarom een as kleur spoeling erover om mooi blond te maken
Ik heb het laatst ook gehad en dacht achteraf ook: waarom eigenlijk? Je wast het er daarna toch ook weer uit? Worden ze daarna dan niet oranje?
Ik heb mijn haar zelf ook met allerlei plukjes, donker en highlights. Normaal deed ik er geen spoeling overheen laten zetten, maar nu ik het wel laat doen is het wel echt nog mooier. Veel natuurlijker, de warm gelige gloed is eruit en is nu assig. Het hoeft zeker niet, maar t resultaat is super.
Wat je ook kunt doen; naar een kapperswinkel gaan en de /86 van wella kopen, tussen de 10 en 12 euro. Dit is de astint die je er na t highlighten 20 minuutjes op in laat trekken, na het uitspoelen. Scheelt je weer een hoop geld bij de kapper
Je wil de uitgroei van je highlights laten bijwerken en je bent tevreden? Ik zou naar dezelfde kapper gaan en dezelfde behandeling laten uitvoeren.
Ik kan me die spoeling wel voorstellen als je highlights zet op donkerbruin haar. Highlights vallen dan al snel oranje/geel uit.

Maar je haren zijn nu goudblond.

Zeg je kapper gewoon dat je die spoeling niet wilt.

Mocht je je later toch bedenken, dan kun je die er nog altijd overheen zetten.
Ook bruin haar, nooit een spoeling gehad. Wel moet het wat langer inwerken voor het echt gebleekt genoeg is dat het voor blond kan doorgaan. En natuurlijk zilvershampoo gebruiken.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad zo dat mijn kapper er de eerste keer (toen ik dus van donkerbruin naar blond ging en heel mijn haar ging highlighten) er een astint overheen deed om de gele gloed en de oranje plukjes eruit te halen. Maar inderdaad, ik ben nu al goudblond dus ik vind het een beetje onnodig om weer zo'n spoeling overheen te doen.

Ik ga denk ik het advies van Diana_Banana opvolgen; ik doe het dit keer gewoon niet en als het me bij nader inzien niet bevalt kan ik nog altijd zo'n spoeling overheen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven