Hoe was je kerst?

26-12-2013 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om even te evalueren... Is de kerst geweest wat je ervan verwacht had? Heb je het fijn gehad met je familie of heb je weer irritante opmerkingen van je schoonmoeder moeten incasseren? Was je oom dronken en renden je neefjes en nichtjes als ongeleide projectielen om de tafel? Waren je kerstrecepten gelukt? Of was je al uitgeput voordat de familie kerstlunch was begonnen?
Ik trap af... Kerst was prima hier! Gister vanaf eind van de middag ouders en broer over de vloer gehad. Uitgebreid kadootjes uitgepakt en daarna aan het kerstdiner wat buitengewoon soepel verliep door zorgvuldig uitgekozen recepten (lees: makkelijk vooraf klaar te maken en iedereen deed een gang..). Was gezellig en dat was al heel wat, mijn broer is net herstellende van een flinke psychische inzinking dus heeft maar beperkte energie. Een avond van 5 tot 10 uur was voor hem heel wat. Ik was allemaal erg blij dat het goed gegaan is en dat hij het ook naar zijn zin heeft gehad (het feit dat hij op zo'n avond niet altijd aan een ander denkt, maar vooral nog even heel erg met zichzelf bezig is kan ik hem vergeven gelet op zijn situatie...).

Vanochtend heerlijk hardgelopen in het park en daarna op de bank geklommen met een stapel tijdschriften en een kat op schoot. Heerlijk dagje!
Redelijke kerst gehad. Eerste gezellig met schoonvader koffie gedronken en gourmet met schoonmoeder. Allemaal wat ingekort omdat jongste niet fit was. Vandaag rustige fijne thuisdag. Jongste is zieker geworden dus niets gedaan. Eigenlijk een heerlijke kerst qua balans thuis en familie, maar een redelijke kerst omdat jongste ziek was.
Klinkt goed to!
Fijn joh dat t met je broer goed is gegaan! En ook jouw kerstplanning natuurlijk!

Hier ook chill. Gisteren hele dag sauna. Eind vd dag thuis omkleden en door naar Japans restaurant voor sushi. Daarna thuis filmpje en champagne. Heerlijk!

Vandaag dag twee in joggingpak: genieten!!:-)
Kerst was leuk en gezellig met familie, cadeautjes voor elkaar, veel bonnen en zelf gemaakt. Iedereen heeft iets gekookt. Ik het voorgerecht bospaddenstoelensoep met roquefort en bijgerecht verse appelmoes. Vanochtend was ik met mijn ouders bij mijn oma, kersttaartje meegenomen.

Nu ben ik alleen thuis en ik had lam in de oven, ff na genieten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Klinkt allemaal goed mensen! Fijn dan jullie ook een fijne kerst hebben gehad!
Gisteren heb ik heerlijk gegeten (uit eten) Vandaag helaas niet lekker, dus kon ik niet naar mijn ouders die wel lekker eten hadden gemaakt:( al met al redelijk geslaagd.
Kerst was zalig, heb nog kramp in mijn kaken van het lachen gisteren. En vandaag was ook weer ontzettend gezellig. Volgend jaar weer
Dacht ik toch dat dit een topic over wasmiddelen was. Hoe WAS je kerst?

Zegt al genoeg over mijn kerst, ik heb genoten, maar ben nu bekaf.
Pufffffffffff! Ik ontplof nog van het eten!!

23e ben ik naar Italië gegaan samen met mijn kind om met mama en de rest van de bende (mijn familie ) te kunnen zijn. 24e (kerstnacht) zalig met z'n alle gegeten en gedronken (auwww), 25e weer terug naar Nederland en 1e kerstdag met mijn vriend en ouders van vriend gegeten (mijn kind was met zijn papa om eerste kerstdag samen te vieren). Vandaag zijn mijn kind en ik weer samen en hebben de helle dag op de bank gezeten met onze pyjama's aan (zalig) en horror films gekeken . Onze eten voor vandaag was pizza en chocolademoussetaart.

Morgen vliegen we weer naar Italië en blijven we daar tot 4 januari. Yeahhhhhhhhhhhh, mijn kerst is nog lang niet voorbij.
Klinkt lekker ikhierhuh!

Ik ben gisteren naar beide families geweest (lunchen en kerstdiner). Soort van de verplichte nummertjes, maar het was best gezellig! Vandaag heb ik echt heerlijk helemaal niks gedaan! Slapen, filmpje kijken, wat lezen
Ik heb niets van kerst meegekregen want ben ziek. Familie af moeten bellen omdat ik te grieperig was om bij ze langs te gaan. Vriend hebben ze op zijn werk allemaal nachtdiensten in zijn maag gesplitst wegens zieken dus beetje alleen gevoel deze kerst.
De kerst was chill. Op kerstavond lekker thuis met vriend, was echt super gezellig. Gisteren naar zijn ouders geweest en vandaag naar mijn familie. Echt heel leuk maar ben toch ook wel blij dat het weer voorbij is en we nu lekker onder een deken op de bank zitten met de kaarsen aan en een kop thee.
Beterschap Maryssa!
Thx Hilary!

Klinkt knus hoor bij jullie! Fijn dat je zo'n goede kerst hebt gehad. Al ken ik dat gevoel wel van andere jaren dat het ook wel lekker is als het weer voorbij is. Fijne avond!
Ik heb gewoon gewerkt. Man ook. Wij werken elk jaar met kerstdagen. Maar vanavond waren we samen en hebben we het samen 'gevierd'. Zoon ligt lekker te slapen
Ja was ook knus Maar inderdaad ook fijn om weer lekker thuis te zijn!
Eerste kerstdag was ik lekker een dagje alleen thuis en lekker gegeten in m'n eentje en filmpjes gekeken op de bank. Vond ik echt heerlijk genieten.

Vandaag bij mijn moeder langs , s middags maar de film geweest en daarna thuis cadeautjes uitgepakt en daarna gegeten. Was best gezellig, alleen mijn puber half zusjes kon ik af en toe achter het behang plakken maar dat is vaak zo want ja puberteit. O ja en met mijn zusje had ik op een gegeven moment wat woorden aan tafel omdat ze zat te snauwen en te katten. Verder gezellig nu thuis
.
Teveel gegeten! Feel like a stuffed turkey

Maar wel heel relaxt allemaal. Gisteren was ik met beste vriendin bij mijn ouders gaan eten en vandaag kwamen m'n ouders bij mij. Beide dagen gewoon tegen de avond pas, dus de hele dag lekker kunnen relaxen.
Rustig
Herkenbaar elninjoo! Ik heb vandaag bewust een balansdagje gepakt, want gister was natuurlijk weer buiten proporties. Dan is het maar beter als je niet twee families hebt waar je op kerstdiner hoeft
Mijn kerst was dochter van 4 en ik, binnen, met films en koekjes. Mijn vader is overleden en mijn moeder en man zijn op vakantie met kleinkind van zijn kant. Mijn moeder 'durft' hier niets over te zeggen en doet dus mee.

Ik creëer voor dochterlief een nieuwe traditie. met cadeautjes voor ons tweetjes (ze is met een vriendin een cadeautje gaan kopen voor mij) en heel veel films en spelletjes.

Vandaag zijn we 3 uur gaan wandelen. Toen ik haar vanavond vertelde dat kerst nu voorbij is, was ze teleurgesteld.

Toch hoop ik dat ik volgend jaar, of jaar daarna, iemand erbij heb met een grote familie. Dan open ik ook eens een "mijn kerst met schoonfamilie ergernissen"-topic.
Ik heb een leuke kerst gehad. Gisteren ging ik naar mijn moeder en die had ook mijn oma en opa uitgenodigd. We hebben samen heerlijk gegeten (moeder had gekookt) en het was erg gezellig. Vandaag ben ik lekker thuis gebleven, uitslapen en op m'n gemakje lunchen. Vanmiddag gewandeld en vanavond zelf gekookt en nu zit ik op de bank kerstfilms te kijken (en forummen ) met een dekentje en een kop thee.

Ik vind het jammer dat kerst al weer zo snel voorbij is gegaan!
Hier was het heerlijk,

Zus met man en kids en mijn moeder waren hier, eerste kerstdag geomen, gegeten en kids op bed en nog lekker nageborreld, vanochtend lekker met zijn allennaar dierentuin, makkelijk friet gegeten daar en vanmiddag/avond heerlijk weer huis voor ons drie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven