Rust en tijd voor jezelf nodig???
vrijdag 27 december 2013 om 09:44
Hallo medeforummers,
Tijd voor jezelf en alleen willen zijn als je moe bent, herkennen jullie dit?
Ik heb drukke weken achter de rug. Druk op het werk en drukke feestdagen.
De hele tijd mensen om me heen gehad..... Dit slokt mijn energie op. Het enige wat ik wil is dan: alleen zijn., Hebben jullie dit ook? Of is dit raar???
Ik ben zo gestrest dat ik van de stress niet meer kan slapen... hierdoor wordt de vermoeidheid nog erger, en het gevoel van alleen willen zijn nog sterker. Gevalletje vicieuze cirkel...
Heeft iemand tips voor mij om niet in zo'n vicieuze cirkel terecht te komen en om er snel weer uit te komen?
Tijd voor jezelf en alleen willen zijn als je moe bent, herkennen jullie dit?
Ik heb drukke weken achter de rug. Druk op het werk en drukke feestdagen.
De hele tijd mensen om me heen gehad..... Dit slokt mijn energie op. Het enige wat ik wil is dan: alleen zijn., Hebben jullie dit ook? Of is dit raar???
Ik ben zo gestrest dat ik van de stress niet meer kan slapen... hierdoor wordt de vermoeidheid nog erger, en het gevoel van alleen willen zijn nog sterker. Gevalletje vicieuze cirkel...
Heeft iemand tips voor mij om niet in zo'n vicieuze cirkel terecht te komen en om er snel weer uit te komen?
vrijdag 27 december 2013 om 10:05
Ik heb het niet zo erg, maar wel na 2 kerstdagen met familie, morgen weer feest een zondag een verjaardag, vandaag ook ff toe aan nix en ik vind dat heel lui van mezelf. Want eigenlijk moet ik van alles van mezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 27 december 2013 om 10:16
vrijdag 27 december 2013 om 10:27
Voortdurend gezelschap, het maakt inderdaad dat ik last krijg van dergelijke klachten. Beste tip die ik je kan geve: zorg ervoor dat het niet zover komt. Dus ook als je een weekeind samen met anderen moet doorbrengen zorgen voor tijd voor jezelf. kan zijn door eerder naar bed te gaan of later op te staan. Alleen mogelijk als je kamer voor jou alleen hebt, is dus wel iets dat je moet regelen!
vrijdag 27 december 2013 om 10:29
quote:meivogel schreef op 27 december 2013 @ 10:26:
Ik zit heerlijk alleen beneden bij te komen van de drukte. Hoop dat mijn kinderen nog lang blijven uitslapen
Nou dit dus.
Vandaar ook de vraag of TO alleen woont.
(mooie avatar)
Ik zit heerlijk alleen beneden bij te komen van de drukte. Hoop dat mijn kinderen nog lang blijven uitslapen
Nou dit dus.
Vandaar ook de vraag of TO alleen woont.
(mooie avatar)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 27 december 2013 om 10:35
Ja hoor, ik doe dat op 31 december!
Heb alle afspraken afgehouden, trek lekker een dekentje over me heen en ga de hele avond suffe tv kijken.
Als de ergste knallen voorbij zijn duik ik lekker mijn bed in en slaap ik 1 januari heerlijk uit
Prima begin van 2014!
Heb alle afspraken afgehouden, trek lekker een dekentje over me heen en ga de hele avond suffe tv kijken.
Als de ergste knallen voorbij zijn duik ik lekker mijn bed in en slaap ik 1 januari heerlijk uit
Prima begin van 2014!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 27 december 2013 om 10:36
quote:meivogel schreef op 27 december 2013 @ 10:26:
Ik zit heerlijk alleen beneden bij te komen van de drukte. Hoop dat mijn kinderen nog lang blijven uitslapen Herkenbaar, geniet van die momentjes alleen! Straks werken zondag een verjaardag. Is weer druk genoeg allemaal. Nu even op de bank kopje thee beetje forummen ..........
Ik zit heerlijk alleen beneden bij te komen van de drukte. Hoop dat mijn kinderen nog lang blijven uitslapen Herkenbaar, geniet van die momentjes alleen! Straks werken zondag een verjaardag. Is weer druk genoeg allemaal. Nu even op de bank kopje thee beetje forummen ..........
vrijdag 27 december 2013 om 10:45
TO ik ben chronisch vermoeid en heb dit gevecht zeer regelmatig met mijzelf.
Ik weet uit ervaring dat qua mensen teleurstellen de kans zeer groot is dat het ook niet heel erg gezellig wordt als je blijft of naar mensen toegaat terwijl je moe bent.
Ik zelf ben namelijk alles behalve gezellig als ik mijn rust niet pak en moe ben.
Ik ben overigens inmiddels wel een beetje gewend aan mijn vermoeidheid. Wat niet wil zeggen dat ik het leuk vind en ik altijd automatisch naar mijn lichaam luister.
Het is wel erg belangrijk dat je dat leert, naar je lichaam luisteren. (en niet naar je hoofd...)
Ik weet uit ervaring dat qua mensen teleurstellen de kans zeer groot is dat het ook niet heel erg gezellig wordt als je blijft of naar mensen toegaat terwijl je moe bent.
Ik zelf ben namelijk alles behalve gezellig als ik mijn rust niet pak en moe ben.
Ik ben overigens inmiddels wel een beetje gewend aan mijn vermoeidheid. Wat niet wil zeggen dat ik het leuk vind en ik altijd automatisch naar mijn lichaam luister.
Het is wel erg belangrijk dat je dat leert, naar je lichaam luisteren. (en niet naar je hoofd...)
vrijdag 27 december 2013 om 11:03
Ik heb het ook, sinds een jaar of 4 denk ik. In de winter is het het ergst, dan ben ik met geen 10 stokken de deur uit te slaan voor sociale uitjes. In de lente en zomer heb ik automatisch meer energie. Maar ik moet altijd bijkomen van een week waarin ik 3 avonden (of meer) dingen 'moet'.
Sinds een jaar of 2 geef ik mezelf over aan het gevoel en nu gaat het echt veel beter. Ik ben een huismus geworden, iets wat ik 5 jaar geleden nooooooit van mezelf had verwacht.
Sinds een jaar of 2 geef ik mezelf over aan het gevoel en nu gaat het echt veel beter. Ik ben een huismus geworden, iets wat ik 5 jaar geleden nooooooit van mezelf had verwacht.
vrijdag 27 december 2013 om 11:09
Ik wordt al een paar maand zo'n 6-8 keer per nacht wakker om te plassen en tussendoor wil dochter ook nog wel eens komen door een nachtmerrie oid. Afgelopen nacht kwam ze rond half 6 ofzo bij ons in bed & ik heb niet meer geslapen. Dochter ook niet, maar ze bleef wel lief liggen.
Totaal onverwacht is ze voor 10 uur op de bank in slaap gevallen & ik heb er heerlijk naast zitten dommelen. Meestal slaapt ze niet meer overdag, dus dit is een cadeautje. Ik hoop maar dat ik snel beval & mijn nachtelijke spookuren zich snel beperken tot alleen de nachtvoedingen.
Verder slaap ik beter als ik nog even relax voor ik ga slapen. Dat betekent momenteel een meditatie muziekje op & een kruik in mijn rug en 1 tegen mijn buik. Ik val in slaap met de muziek nog aan.
Totaal onverwacht is ze voor 10 uur op de bank in slaap gevallen & ik heb er heerlijk naast zitten dommelen. Meestal slaapt ze niet meer overdag, dus dit is een cadeautje. Ik hoop maar dat ik snel beval & mijn nachtelijke spookuren zich snel beperken tot alleen de nachtvoedingen.
Verder slaap ik beter als ik nog even relax voor ik ga slapen. Dat betekent momenteel een meditatie muziekje op & een kruik in mijn rug en 1 tegen mijn buik. Ik val in slaap met de muziek nog aan.
vrijdag 27 december 2013 om 11:12
vrijdag 27 december 2013 om 11:25
quote:hiltje schreef op 27 december 2013 @ 11:21:
Heel herkenbaar. Daarom woon ik alleen en heb ik geen kinderen en neem ik heeel veeel tijd voor mezelf.
Heerlijk!
Dit dus!
De komende 2 dagen heb ik lekker helemaal voor mezelf en daar geniet ik dan optimaal van. Lekker tot rust komen en gewoon wat aanrommelen en bankhangen.
Heel herkenbaar. Daarom woon ik alleen en heb ik geen kinderen en neem ik heeel veeel tijd voor mezelf.
Heerlijk!
Dit dus!
De komende 2 dagen heb ik lekker helemaal voor mezelf en daar geniet ik dan optimaal van. Lekker tot rust komen en gewoon wat aanrommelen en bankhangen.
vrijdag 27 december 2013 om 12:04
vrijdag 27 december 2013 om 12:08
Heel erg herkenbaar en volkomen normaal!
Ik vind het heerlijk om na veel drukte en mensen om me heen een beetje aan te klooien, boekje te lezen, forummen, dutje doen, etc.
Ik vind het heel gezellig om met mensen af te spreken, maar elk dag, nee, zou ik niet tegen kunnen.
Mijn tip is dus: geen afspraken inplannen de komende tijd behalve dan afspraken met jezelf. En als mensen ernaar vragen kan je prima eerlijk zijn en zeggen dat je even wat tijd voor jezelf nodig hebt.
Dat doe ik ook altijd en daar heb ik nooit n gekke reactie op gekregen.
Ik vind het heerlijk om na veel drukte en mensen om me heen een beetje aan te klooien, boekje te lezen, forummen, dutje doen, etc.
Ik vind het heel gezellig om met mensen af te spreken, maar elk dag, nee, zou ik niet tegen kunnen.
Mijn tip is dus: geen afspraken inplannen de komende tijd behalve dan afspraken met jezelf. En als mensen ernaar vragen kan je prima eerlijk zijn en zeggen dat je even wat tijd voor jezelf nodig hebt.
Dat doe ik ook altijd en daar heb ik nooit n gekke reactie op gekregen.