Mode & Beauty alle pijlers

Bezuinigen op kleding kopen.

29-12-2013 15:12 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een discussie met mn vriend over bezuinigen op het kopen van kleding , om dat mn vriend zn werk kwijt is geraakt.

We hebben beide bijna de zelfde kleding maten, nu zou ik gewoon alle kleding spijkerbroeken etc op een hoop gooien en gewoon aantrekken wat boven aan ligt, kan zijn de ene keer dat ik een heren broek aan heb en mn vriend een dames model spijkerbroek etc, net als sommige truien overhemden etc.

Mijn vriend verklaart me voor gek, dat dit geen goede mannier van bezuinigen is.

hoe denken jullie hier over, gaan jullie ook zo te werk ( ja we hebben dikke 30%inkomens verlies )
En hoe bespaar je dan precies??
Nee dat is geen goede manier van bezuinigen. Want de snit van een mannenbroek is anders dan die van een vrouwenbroek, zelfde geldt voor truien ed.

Je kan beter de folders met koopjes in de gaten houden, uitverkoop enzo.

(als je al vindt dat je nog wat moet kopen, kan ook best eens een jaartje wat minder hoor)
Kleren op een hoop gooien en aantrekken wat boven op ligt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kleding wat je niet meer draagt verkopen, en voor jezelf naar 7 euro winkel gaan. Weet niet of het bestaat in jou stad, heb je voor 24 euro compleet setje broek trui/colbert
Huh???? Wat een bizar idee!

Gewoon een jaar niets kopen en je eigen kleding zelf dragen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik kan me voorstellen dat je vriend er niet op zit te achten om in damesjeans gespot te worden en een beetje ongemakkelijk wordt van dit voorstel.

Misschien wat minder kieskeurig worden qua merken en prijs en wat verder kijken dan je neus lang is waar het gaat om koopjes.

Ook Marktplaats en Ebay zijn een optie.
Hoezo bezuinigen? Voorlopig gewoon geen nieuwe kleding kopen, behalve wanneer het echt moet.

Mijn vriend en ik trekken regelmatig ook elkaars kleding aan. Vooral vrijetijds dingen zoals; jassen, truien, hardloopkleding, sportkleding. Waarom niet?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alleen kleding kopen als je het echt, echt nodig hebt.

En dan alleen tweedehands kleding kopen, bv op Marktplaats. Dan kun je voor een schijntje kwalitatief prima kleren kopen. Goedkoper en beter dan bv Primark-meuk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
En hoe bespaar je dan precies? Want het word dan vaker gedragen en de pasvorm is niet goed en schuurt dus ws op bepaalde plekken.

Daarnaast loopt je vriend dan voor lul in een bootcut leg broek ofzo? Of in een roze trui? Je vriend heeft gelijk.
Wat een belachelijk idee. Gewoon niets meer kopen en dingen pas vervangen als ze ook echt niet meer draagbaar zijn.
Je draagt je eigen kleding en koopt alleen wanneer je echt wat nodig bent, desnoods tweedehands.
Truien en sportkleding kan ik me nog iets bij voorstellen idd. Maar ik zie niet hoe je zo kunt bezuinigen. Of jij het nu draagt of je vriend, het slijt toch. Alleen verslijten jullie dan elkaars kleren. Verder lijkt het me ook gewoon niet zo'n goed plan. Ook wanneer je het slechter hebt, moet je goed voor jezelf blijven zorgen. Dat hoeft, zoals hierboven al gezegd, niet perse met dure kleding, maar je voelt je wel beter in kleding die bij je past. En dan kan je heus nog wel eens die ene leuke trui van je vriend aantrekken
En dat-ie dan in jouw kleding gaat solliciteren. Goed plan!
Ik koop vaak kleding op Marktplaats. De miskoopjes van een ander maken mij erg blij.

Ik koop alleen nieuwe-, of zo goed als nieuwe kleding.

Van mijn favoriete merken ken ik mijn maat. Anders vraag ik van blazers de afmeting van schouders en oksel tot oksel.

Scheelt echt bérgen geld! Voor mij niet in totaal; want ik koop nu gewoon veel meer kleding
Wat een raar plan en de besparing zie ik ook niet. Alsjeblieft, leg uit hoe je daar harde euro's mee bespaard vergeleken met ieder zijn eigen kleding door blijven dragen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik snap de bezuiniging niet helemaal. Je loopt in de kleding die je nu ook al hebt.

En kleding heeft echt wel een mannen en vrouwen pasvorm. In een vrouwentrui is bijvoorbeeld rekening gehouden met de vorm van borsten en taille. Je laat je man toch niet in een vrouwentrui lopen?

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je man het niet ziet zitten.
Hahaha! En dan gaat hij in jouw skinnyjeans + vrouwenblouse naar zijn werk? Wat een gek idee..
Ik snap niets van je plan. Hoe bezuinig je door jullie garderobes door elkaar te gooien?

Heb je duidelijk wat je te besteden hebt aan kleding? Ga dan met dat bedrag voor de meest economische optie. Ten eerste koop je als je krap zit natuurlijk alleen wat je echt nodig hebt. Kringloop en marktplaats kunnen zeker de moeite waard zijn. Pas op met echt goedkope winkels, vaak is de kwaliteit ook slecht en ben je helemaal niet zo goedkoop uit. Al zullen er vast uitzonderingen zijn, ik hoor bijvoorbeeld wel positieve dingen over Hema of Zeeman.

Met kleding die nog goed is maar die je niet meer draagt kun je een kledingruil organiseren. Kapotte kleding of schoenen kunnen vaak gemaakt worden. Bij een shirtje van 15 euro is dat de moeite niet, maar bijvoorbeeld een gat in een spijkerbroek die verder nog goed is, kun je laten repareren.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:itsmyempire schreef op 29 december 2013 @ 15:16:

Kleding wat je niet meer draagt verkopen, en voor jezelf naar 7 euro winkel gaan. Weet niet of het bestaat in jou stad, heb je voor 24 euro compleet setje broek trui/colbert21?
Eens met de voorgaande reacties. Alles door elkaar dragen levert toch geen enkele euro op?

Verkoop de kleren die je nooit draagt, koop zo weinig mogelijk nieuwe kleren en als je toch iets nodig hebt zorg dan dat het een goede investering is.

Vreemde combinatie van kledingsmaak hebben jullie trouwens als familie: een zoon die een bontbodywarmer zoekt voor over zijn leren jas, een dochter met onesies en dan een moeder die denk wel mannenbroeken te kunnen dragen.
trui /colbert dus trui of colbert. 14?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Enig!

Ik zie mijn vriend al helemaal in mijn skinny naar zijn klanten gaan!

Ik heb alleen niet helemaal helder waar hem dan precies het bezuinigpuntje in zit....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:marga45 schreef op 29 december 2013 @ 15:12:

nu zou ik gewoon alle kleding spijkerbroeken etc op een hoop gooien en gewoon aantrekken wat boven aan ligt, [...] gaan jullie ook zo te werk

Ik was en strijk alles netjes, vouw het keurig op, en leg de stapel dan in mijn eigen kast in mijn huis. Ex liet hetzelfde in zijn eigen huis door de huishoudelijke hulp doen.

Heb je wat aan dit antwoord?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven