Mode & Beauty alle pijlers

Bezuinigen op kleding kopen.

29-12-2013 15:12 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een discussie met mn vriend over bezuinigen op het kopen van kleding , om dat mn vriend zn werk kwijt is geraakt.

We hebben beide bijna de zelfde kleding maten, nu zou ik gewoon alle kleding spijkerbroeken etc op een hoop gooien en gewoon aantrekken wat boven aan ligt, kan zijn de ene keer dat ik een heren broek aan heb en mn vriend een dames model spijkerbroek etc, net als sommige truien overhemden etc.

Mijn vriend verklaart me voor gek, dat dit geen goede mannier van bezuinigen is.

hoe denken jullie hier over, gaan jullie ook zo te werk ( ja we hebben dikke 30%inkomens verlies )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://thrld.com/lookbook ... ie-the-great-exploration/

jij bent echt grappig

ik kom net terug van de bios, ik ga gauw kijken of je nog meer topics hebt gepost (ben wel toe aan een beetje vermaak nadat ik anderhalf uur lang die achterlijke Dino-film heb moeten kijken )
BGB, dat onderschrift van jou bij die foto's
Whaha! Wat een belachelijk idee, ik verklaar je ook voor gek!

En bovendien zie ik niet in op welke manier je dan bespaart.
Ik denk dat TO zo op die manier over wat extra kleding voor zichzelf beschikt. Zij draagt dan natuurlijk wel zijn spijkerbroek, maar hij niet haar skinny...
quote:dymo9 schreef op 29 december 2013 @ 17:55:

Ik denk dat TO zo op die manier over wat extra kleding voor zichzelf beschikt. Zij draagt dan natuurlijk wel zijn spijkerbroek, maar hij niet haar skinny...

Doe ik ook wel eens. Voornamelijk met die hele dikke wollen wintertruien, die in mijn kast niet te vinden zijn omdat ik ze maar zo zelden nodig heb dat het me geen 80 euro waard is. Manlief heeft er een stuk of 6 dus als we die horrorwinter nog krijgen en ik moet de stad in, dan steel ik wel eens een trui van hem.

Andersom heb ik thermo-leggings waar hij wel eens eentje van onder een spijkerbroek gedragen heeft toen hij naar een rally ging, waar het -12°C was.

Maar daar houdt het ook wel mee op.
TO, de logica ontgaat mij volkomen.

Wat besteed je gewoonlijk aan kleding per jaar?

Hoeveel goede draagbare bovenkleding hebben jullie beide nog?

Bij de vele kringloopwinkels kun je diverse goede leuke kleding scoren,

soms zitten de winkelkaartjes er zelfs nog aan.
Heerlijk een lekker warme trui van vriend aan op een luie zondag en veels te grote warme sokken maar altijd kleding delen?

HELL NO!!!!

En je hebt daar een discussie over?! Mijn vriend zou me uitlachen en daarmee discussie gesloten!

Ik zou mijn vriend niet onder ogen willen komen als hij mijn skinny jeans draagt (zou gelijk een 3/4 broek worden).

Als ik moet bezuinigen koop ik geen nieuwe kleding, is ook t laatste waar ik dan aan denk.
Heb je dit plan ook bedacht zodat je vriend geen aandacht meer krijgt van andere vrouwen?
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... men-mee-dezelfde-kleding/
Ik hoop dat marga nog terugkomt om het plan uit te leggen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik ben benieuwd naar de logica die TO hier achter bedacht heeft. Want idd, je bespaart hier niets mee. De hoeveelheid kleding en was blijft hetzelfde.

Maar (enigste reden die ik kan verzinnen) je kunt wel meer combinaties maken als je meer kleding tot je beschikking hebt. En het hoeft er niet uit te zien, want als ze iets met mode had, had ze dit topic überhaupt niet geopend.

Ze lijkt in dat opzicht dus niet op haar kinderen.
quote:tyche schreef op 29 december 2013 @ 18:39:

Ik hoop dat marga nog terugkomt om het plan uit te leggen.ik ook, dan kan ik het thuis ook voorstellen met de juiste argumenten
Wat een idioot plan! Wel creatief, moet ik zeggen.

Maarre, gewoon niks kopen is ook een optie. Of naar de rommelmarkt gaan. Ik ga regelmatig naar de markt in de IJ hallen in Amsterdam en daar kun je je voor een paar tientjes met je hele gezin in het nieuw steken. Inclusief schoenen.
Bgb, ik wil eigenlijk al heel lang zeggen dat ik jou opmerkingen geniaal vind, alleen vond er nooit het juiste topic voor maar dit topic is toch zo rampzalig dat ik het nu wel eens kan zeggen!!!

Ik zie je ook helemaal zitten achter je pctje, kopje koffie erbij , sigaretje(in mijn gedachten) en gaan met die banaan!

Wilde ik gewoon ff kwijt!
Die stellen in allebei dezelfde jas, die staan toch bekend als "jut en jul", voorbeelden te vinden met die zoekterm.
To draagt vast al mannelijke outfits, dan maakt het niks uit wat van wie is.
Toch wel jammer dat TO niet meer verder komt uitleggen hoe ze denkt te bezuinigen zo.
quote:itsmyempire schreef op 29 december 2013 @ 19:18:

Bgb, ik wil eigenlijk al heel lang zeggen dat ik jou opmerkingen geniaal vind, alleen vond er nooit het juiste topic voor maar dit topic is toch zo rampzalig dat ik het nu wel eens kan zeggen!!!

Ik zie je ook helemaal zitten achter je pctje, kopje koffie erbij , sigaretje(in mijn gedachten) en gaan met die banaan!

Wilde ik gewoon ff kwijt!

Wat lief!

( sigaretje klopt )
quote:NYC schreef op 29 december 2013 @ 17:15:

Niks mis met bezuinigen op kleding, maar om elkaars kleding nou te gebruiken? Dat doe ik (vrouw) zelfs niet eens met mijn vrouw. (Oke, zelden.. pak wel eens haar wanten omdat ik de mijne weer eens niet kan vinden).

Heb ooit geprobeerd een jaar lang niks nieuws te kopen maar dat is niet gelukt. Heb dat een maand of vier volgehouden. Was ook meer een principedingetje dan bezuinigingsmaatregel.

Nou dit dus je mag toch als stel op zijn minst nog wel je eigen kleding hebben waar de ander lekker met zijn/haar tengels vanaf blijft.

Absurd idee dus to.
Wat dacht je van niets meer kopen? En als je iets koopt moet het tijdloos zijn. En maximaal een keer per half jaar bijv 30 euro uitgeven.

Hoezo is het dragen van een mannenoverhemd door mij en een skinny van mij door hem bezuinigen? Of wil je tijd sparen door alle schone was op een berg te kwakken en laten kreukelen??
Gewoon tijdje niets meer kopen.

Bij ons gaat het niet werken: mijn man is 20 cm langer en 25 kilo zwaarder. Bovendien heb ik vier kasten vol kleding, waaronder veel vrouwelijke, aansluitende kleding en pumps e.d. Ik zie hem al staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven