Werk & Studie alle pijlers

Profielkeuze

01-01-2014 17:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit in 3 vwo, ik doe tweetalig onderwijs, dit betekent dat ik alle vakken (op Nederlands, Duits en Frans na) in het Engels doe! In april moet ik mijn profiel kiezen maar ik vind dit super lastig. Ik ben er nu ongeveer uit wat ik wil worden; namelijk kinderarts. Ik heb op verschillende sites gekeken voor de toelatingseisen van de studie geneeskunde. Het profiel wat ik wil kiezen is natuur en gezondheid, als je geneeskunde wil studeren moet je als keuzevak natuurkunde nemen. Ik vind natuurkunde echt een heel stom vak, ik ben er ook zeker noet goed in. In plaats van natuurkunde wil ik graag aardrijkskunde of economie kiezen.

Mijn vraag is; wat zijn mijn kansen om toegelaten te worden met N&G met aardrijkskunde of economie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Charlotte
quote:DieFetteElke schreef op 01 januari 2014 @ 18:12:

Huh, dit topic was er toch net ook al?Yup
quote:SuzanneSuus schreef op 01 januari 2014 @ 20:07:

[...]

Zelfs dat helpt niet

Je kunt ook opteren voor meegaan in de decentrale loting maar dat is zeer pittig.

Ik zou met de decaan op school praten.

Cum laude staan brengt je toch in categorie a/1 waarmee je automatisch bent ingeloot?

Ik weet dat het systeem is verandert dus het kan zijn dat dit tegenwoordig niet meer zo is. De decaan weet het vast beter dan ik..

Er zijn weinig studies waar je met missende vakken uit de verplichte lijst alsnog kan instromen. Als het kan dan moet je vaak een bijspijkercursus volgen.

Geneeskunde is loting dus je moet aan het eisenpakket voldoen. Zelf studeer ik ook iets in de zorgrichting. De natuurkunde in Geneeskunde is weinig en zeer toegepast, maar die basis is zo belangrijk. Vooral omdat techniek een steeds grotere rol gaat spelen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven