Gezondheid alle pijlers

Ervaring met mirena spiraal

02-01-2014 17:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er over tedenken een spiraal telaten plaatsen, alleen heb ik dit nog nooit gehad en wil graag ervaringen weten van dames die dit hebben of hebben gehad?

Ik zou het willen om de reden dat de.pil me tegen begint testaan.

Ik ben al bij de h.a geweest voor info maar hoor graag ervaringen van een vrouw, mn h.a is man en is toch anders..
Ik vond het dikke ellende met de Mirena. Zo ongeveer alle bijwerkingen die er zijn had ik (geen libido, stemmingswisselingen, haaruitval, algeheel 'blegh' gevoel). Met mijn koperspiraal heb ik nergens last van, dus die houd ik. Qua kosten is dat trouwens het meest gunstige. Mijn T Safe spiraaltje dat 10 jaar kan blijven zitten kost over de gehele levensduur zo'n 50 cent per maand.
Het zetten was bij bij geen pretje maar ach, kk dacht het is maar voor even...

Twee maal heb ik geprobeerd een mirena te plaatsen en te behoud. Helaas stootte mijn lichaam het af en belandde ik weer met 'pijn die leken op weeen' op de huisartsenpost. Niks voor mij dus. Ik heb nu de Implanon, daar is ook wel wat over te zeggen, maar ik ben in ieder geval tevreden
Doet het eigenlijk meer zeer als je een spiraaltje laat zetten als je geen kinderen hebt gekregen?
Ik zweer er ook bij, inbrengen vond ik vreselijk (maar tweede keer gewoon veel pijnstillers genomen, ibu die mijn vriend nog had van toen hij zijn verstandskies moest laten trekken... laat ik het zo zeggen: stoned was het beter te doen ;) )

Let er qua kosten wel even op dat je soms nog een chlamydia-onderzoek moet laten doen van je HA (als je een goede hebt tenminste) en daar was ik weer bijna 100 euro aan kwijt.. was wel even een nare tegenvaller
Beste beslissing van mijn leven om een mirena te laten zetten! Heerlijk ding is het. Zetten was geen pretje inderdaad (ik heb nog geen kinderen gebaard), maar niet traumatisch erg ofzo. En hij zat er zo in. Verder sinds ik hem heb niet meer ongesteld geweest en daarnaast nooit meer gestress gehad over wel/niet zwanger, pil vergeten, dat soort rommel.
quote:stokst@@rtje schreef op 07 januari 2014 @ 21:38:

Doet het eigenlijk meer zeer als je een spiraaltje laat zetten als je geen kinderen hebt gekregen?Ja, er zijn er ook artsen die geen spiraal willen plaatsen bij iemand die nog geen kinderen heeft, omdat de baarmoedermond veel minder toegankelijker is
Laten zetten 3 jr geleden, klachten zijn dr deels minder om geworden. Minder bloedverlies... Beschermd tegen zwangerschap.. Wordt niet elke maand meer ongesteld, maar tis dan nog wel veel!

Alleen jammer van die stekende, zeurende buikpijn die ik nog steeds heb
Helaas was dit voor mij een hele vervelende ervaring, want wilde ook graag van die pil af. Na het plaatsen door de HA binnen een week hoge koorts. Ik moest bij een weekendarts het laten verwijderen want m'n lijf vond het niet zo'n goed idee blijkbaar.

Dus nu alweer jaren aan de pil. Maar goed, niet proberen is misschien ook geen optie.
Ik heb er een omdat de pil bij mij wel werkt, maar ik gewoon vergeetachtig ben met nemen. Dat is heel stom, maar goed, als je die zelfkennis hebt, kun je er maar beter wat mee doen

Ik vind hem wel ok, maar ben nog steeds wel ongesteld hoor. Ik vind het ook 'viezer', mijn ongesteldheidsbloed (sorry, klinkt smerig, maar het is zo) en vandaar heb ik er toch wat afkeer van.

Ik vond het zetten wel pijnlijk en heb er wel een maand last mee gehad.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Misschien maakt het uit of je al bevallingen achter de rug hebt, ik voel dus niks van dat zetten. Of fijne handige arts (vrouwelijk), ik vraag altijd diezelfde arts. Doe ook meteen een uitstrijkje dan. Ben nu aan de 3e toe, dus nu 10 jaar probleemloos tevreden mee.

Eerste jaar had ik ook lange tijd van minimaal bloedverlies, daarna hooguit 2x per jaar heel licht ongesteld geweest. Voor mij is het ideaal, ook dat die hormonen plaatselijk blijven en dat is met de pil wel anders (had ik bijv libidoverlies van en nu helemaal niet).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik heb er een laten zetten omdat mijn menstruatie ondraaglijk werd. Op een gegeven moment kon ik niet meer lopen van de pijn en van de pil werd ik misselijk (verschillende pillen geprobeerd). Na het zetten probeerde m'n lichaam het ding af te stoten en had ik twee weken vreselijke pijn. Inmiddels heb ik 'm nu twee jaar en ben dolgelukkig ermee! Geen menstruaties meer, geen pijn meer en verder nergens last van. Als ik dit eerder had geweten..
quote:stokst@@rtje schreef op 07 januari 2014 @ 21:38:

Doet het eigenlijk meer zeer als je een spiraaltje laat zetten als je geen kinderen hebt gekregen?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het plaatsen mij heel erg meeviel. Ik heb geen kinderen en ben ook wat ouder. Men zegt dat het dan pijnlijker is, dat vond ik dus absoluut niet. Ik heb nauwelijks pijn gehad, eigenlijk alleen op het moment van plaatsen zelf, dat duurt een paar seconden.

Ik heb wel een fijne vrouwelijke huisarts die alles netjes uitlegt en die ik volkomen vertrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven