Kattebakgrit zonder asbest

zaterdag 4 januari 2014 om 13:20
Ik koop tegenwoordig zakjes kattebakgrit bij de aldi, ik ben de laatste tijd namelijk te lui om dat hele end naar de jumper en weer terug op de fiets te doen met die grote zakken spaans blauw. De aldi zit hier verderop in de straat.
Het is me nog niet eerder opgevallen, maar ik maak dus net de bakken schoon, en haal een zak uit de kelder, staat er in grote koeieletters op "zonder asbest".
WTF??!! Zit dat er normaal wel in dan?????
Het is me nog niet eerder opgevallen, maar ik maak dus net de bakken schoon, en haal een zak uit de kelder, staat er in grote koeieletters op "zonder asbest".
WTF??!! Zit dat er normaal wel in dan?????

zaterdag 4 januari 2014 om 13:42
quote:ikdus2010 schreef op 04 januari 2014 @ 13:30:
Asbest is verboden, dus zal er nooit ingedaan worden. Gewoon een mooie verkooptruc van de Aldi.Klopt, zo wordt er wel meer reclame gemaakt met de toevoeging met of zonder, terwijl het niet anders te verkrijgen is.
Asbest is verboden, dus zal er nooit ingedaan worden. Gewoon een mooie verkooptruc van de Aldi.Klopt, zo wordt er wel meer reclame gemaakt met de toevoeging met of zonder, terwijl het niet anders te verkrijgen is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 7 januari 2014 om 10:28
Vroeger was er regelmatig kattenbakvulling met asbestcontaminatie. Asbest is een gesteente dat in dezelfde mijnen voorkomt als het bentoniet dat opgegraven wordt voor de kattebakkorreltjes. Vooral in Griekenland en Turkije stelt dat probleem zich omdat daar veel asbestlagen voorkomen. De meeste van onze kattebakkorrels kwam van ginds. Men heeft dat lange tijd niet onderzocht. Sommige fabrikanten onderzoeken hun kattenbakkorrels nu wel en vermelden dit ook op hun verpakking. Anderen testen niet.
Ook talkpoeder is een zeer fijn gemalen gesteente dat regelmatig verontreinigd is/was met asbest om dezelfde reden. Denk daar maar eens aan als je talkpoeder op de kleine dreumes zijn billetjes blaast
Ook talkpoeder is een zeer fijn gemalen gesteente dat regelmatig verontreinigd is/was met asbest om dezelfde reden. Denk daar maar eens aan als je talkpoeder op de kleine dreumes zijn billetjes blaast
dinsdag 7 januari 2014 om 10:32
http://kassa.vara.nl/tv/a ... ing-op-de-korrel/speel/1/
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 7 januari 2014 om 15:24