Mode & Beauty alle pijlers

Wie de laars past....

04-01-2014 18:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja....en die past dus niet!

Ik ben helaas gezegend met een mooi paar klapkuiten, maar nu

heb ik een verschrikkelijk mooi paar laarzen gezien waarvan de schachtwijdte helaas te smal is. Ik weet dat je laarzen kunt laten oprekken of verbreden maar vraag me af of 3 cm haalbaar is. Iemand ervaring of een goed adresje waar ik terecht kan?

Alvast bedankt!
Staar je niet blind op wat je NIET hebt, maar kijk hoe je kunt krijgen wat je WEL wilt.
Aii ik ken de tip 3 paar sokken en de schoenen dan aan fohnen, maar zonde als het achteraf niet werkt;)
Bij sommige schoenzaken zetten ze er een stukje tussen (als het niet voldoende oprekt op de leest). Vraag even na of deze zaak dat ook doet.
Dank voor de reacties!

Ik heb de laarzen op Marktplaats gezien dus zal denk ik bij een schoenmaker moeten aankloppen. Heb ook wel gehoord dat je ze kunt oprekken maar of dat tot 3 cm gaat weet ik dus niet.
Staar je niet blind op wat je NIET hebt, maar kijk hoe je kunt krijgen wat je WEL wilt.
Oprekken kan alleen als er geen rits of elastiek inzit. Beste resultaat geeft iets steviger leer, bij zacht leer heb je kans dat de vorm eruit gaat. 3 cm is wel het maximum.
Als er nou geen rits in zit.. Zou je er dan alsnog een rits in kunnen laten zetten? - kan me voorstellen dat ik nu iets heel doms zeg.. - maar dan zit er al gauw wat extra ruimte.
thanks 12twister! De laarzen hebben geen rits of elastiek dus zou de 3 centimeter dus wel haalbaar moeten zijn.....

Wat kan een mens (vrouw) blij worden van een mooi nieuw paar laarzen
Ja, een rits inzetten zou ook nog kunnen maar dat zou ik weer zonde vinden van de laars zelf. Misschien eerst maar het oprekken proberen en daarna wellicht andere opties probren.

Of toch maar eerst even die 3 paar sokken in de laarzen proppen
Een goede ambachtelijke schoenmaker kan er een stukje tussen plaatsen...dan is 3 cm echt haalbaar, met oprekken niet.

Ik zou er zelf niet aan gaan prutsen maar het meteen professioneel aanpakken..zeker als het je droomlaarzen zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als het je droomlaarzen zijn zou ik ze gewoon in de goede grote kopen in een winkel en er niet aan gaan lopen prutsen.
Eens met Teuntje. Ik heb ik mijn jeugd vaak te smalle leren schoenen gekocht, maar het is me met alle schoenspanners, natte krantenproppen, stoom enz. nog nooit gelukt om ze ook maar een millimeter wijder te maken. Soms begaf de lijm het voordat ik ze tenslotte zwaar gefrustreerd moest weggooien.
quote:-teuntje- schreef op 04 januari 2014 @ 19:41:

Als het je droomlaarzen zijn zou ik ze gewoon in de goede grote kopen in een winkel en er niet aan gaan lopen prutsen.

Dit dus en oprekken en rits inzetten of een stukje ertussen kost ook geld dus hoe duur worden die goedkope laarzen van Marktplaats dan?

Zoek je laarzen met een wijdere schacht, google dan daar op. Zie je massa's laarzen die wel meteen passen.
Als ik het geld had gehad om de laarzen nieuw in de winkel te kopen in de juiste maat had ik dat uiteraard gedaan:-) Via MP is een buitenkansje en zelfs met het vermaken van de laarzen bespaar ik nog enorm veel geld.
Mooier worden ze er zeker niet van.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven