koolmonoxidemelder

06-01-2014 20:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand weet wie je kunt inhuren om een koolmonoxidemelder te laten plaatsen. Hier een vrouw met 2 linkerhanden namelijk.
Zo'n ding hoef je toch alleen maar op te hangen en stekker in te pluggen in het stopcontact?
Huh? Iemand huren voor 1 schroefje? Vraag dan of iemand het je leert, dat is een betere investering
Er zit niet eens een stekker aan Chartreuse.
Je kunt een klusbedrijf inschakelen maar dan betaal je de hoofdprijs. Of je vraagt een aardige buurman

Maar je kunt het ook zelf proberen. Het is niet echt ingewikkeld. Gaatjes boren, plug er in, rookmelder plaatje er op schroeven, rookmelder er op klikken.

Het is best handig als je dit soort kleine klusjes ook zelf kan. Je kunt op youtube zien hoe je een gaatje boort in een muur.

filmpje van youtube hoe je moet boren
Een stuk dubbelzijdig tape doet het trouwens ook.
volgens mij wil dubbelzijdig plakband ook nog wel. Als hij niet in de keuken hangt tenminste..
Oh is het zo simpel? Heb alleen geen boormachine, en niet al te handig aangelegd... Ja wel een goed idee om het te leren
ha bootje met 2 keer plakband plakt het nog beter
Oh dat klinkt ook als een goede tip ambra!! (geen boormachine nodig dan dus...)
quote:Chartreuse schreef op 06 januari 2014 @ 20:14:

Zo'n ding hoef je toch alleen maar op te hangen en stekker in te pluggen in het stopcontact?Nee, er zitten meestal batterijen in
Ah, dan heb ik nog een ouderwetsche melder denk ik, met een stekker
Die komt nooit meer van de muur Ambra
Wij hebben rookmelders die magnetisch zijn. Je plakt een metalen rondje tegen je plafond, een metalen rondje op de melder en ze plakken aan elkaar. Maar zijn ook weer makkelijk los te halen om de batterij te wisselen. Bij de Gamma gekocht een paar jaar geleden, altijd netjes blijven hangen.

Dat heb je ook vast voor een koolmonoxidemelder. Stickers plakken moet lukken toch!
lekker als er nieuwe batterijen in moeten Bootje
zo leuk was het nou ook weer niet maar wilde dat schuddende mannetje zo graag eens gebruiken. Zit altijd op een topic waar minder gerold wordt van het lachen..
Oh dat klinkt goed reisa!! Haha ja stickers plakken moet lukken zou je denken. Ik ga even bij de gamma kijken. Maar dacht dat een koolmonoxidemelder niet tegen het plafond mag toch?
Ik wil het wel voor de helft komen doen hoor.
voor de helft van wat kettle?
Idd, op anderhalve meter hoogte?
quote:liefmeisje2 schreef op 06 januari 2014 @ 20:23:

Oh dat klinkt goed reisa!! Haha ja stickers plakken moet lukken zou je denken. Ik ga even bij de gamma kijken. Maar dacht dat een koolmonoxidemelder niet tegen het plafond mag toch?Dat klopt, maar dan plak je de sticker toch gewoon tegen de muur.
Het is trouwens belangrijk om hem vlak bij het mogelijke probleem neer te hangen voor een tijdige melding.
ja precies tegen de muur op 1,5 meter hoogte...
Op kniehoogte ophangen, in de buurt van de cv. Koolmonoxide sluimert en stijgt niet op, vandaar.

(Heeft mijn broer de klusser me verteld toen ik op het punt stond dat ding aan het plafond te hangen )
quote:liefmeisje2 schreef op 06 januari 2014 @ 20:25:

voor de helft van wat kettle? De helft van de melder; duh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven