Weekendje weg naar Eindhoven

10-01-2014 13:41 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel zegt, we ( mn man en ik ) gaan een weekendje naar Eindhoven.

Hebben mensen tips voor ons, voor een leuk restaurant, cafe, andere dingen die we moeten zien/doen?
En vermijd Helliemond!
quote:Stess_ schreef op 10 januari 2014 @ 15:45:

[...]

Mangiare op de Kleine Berg. Wel reserveren anders kom je er niet tussen.

Mangiare heeft wel een behoorlijk hoog ´ons kent ons´ gehalte, vind ik

Eens met je opmerking over Usine! Behoorlijk gehypet. Qua lunch ben ik nooit teleurgesteld, maar diner is tot nu toe elke keer tegengevallen. High tea vond ik ook niet heel bijzonder.

Ik heb lekker gegeten bij De Slak (Aziatische tapa's), hoewel de bediening zo horkerig was dat het lachwekkend werd. Ligt net buiten de winkelstraten.

In de Kerkstraat zitten een aantal leuke restaurantjes, evenals de Kleine Berg. In de Dommelstraat vind ik het grootste gedeelte van de restaurants 'prima als ik goedkoop wat wil eten'. Meestal niet heel bijzonder of apart, maar ook niet echt slecht.

Bij De Effenaar kan je ook lekker eten, is wel wat aparter. En daarna door naar een concert.

Wil je wat natuur: Genneper parken in het zuiden van de stad.
Ik lees het al, we gaan gewoon naar Eindhoven

Dank voor de tips! Als we daar zijn, zal ik dit nog eens doorlezen waar we 'moeten' eten enzo!
Bij de Effenaar zitten erg leuke tentjes waar je lekker kunt borrelen/eten. En idd bij de Kleine Berg, erg gezellig straatje.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:muppetophetvivaforum schreef op 10 januari 2014 @ 14:31:

Ik zou ook voor een overnachting gaan in het pittoreske tilburg

Eens hoor. Betere kroegen, goeie concerten in 013, mooiste museum De Pont.

Winkelen is beter in Eindhoven.

Eindhoven is een goede tweede.

Breda en Den Bosch zijn knusse maar ook hele saaie, oubollige steden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Feelgood market. Feelgood market in Eindhoven is heel leuk
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Voor eten: smalle haven

Ik ben er nog niet geweest sinds het nieuwe concept, maar voorheen vond ik het een geweldig restaurant, dus het kan bijna niet slecht zijn nu.

Het zit in een steegje (smalle haven genaamd) bij het catharinaplein, naast dynamo het steegje in.
Of een overnachting in Oirschot, en daarvandaan naar Eindhoven om te shoppen. Ik vind het een leuk durp, verder geen fluit te doen maar wel pittoresk

Ik hou erg van shoppen in Eindhoven. Compact en compleet.
waarom zou je in hemelsnaam in een al dan niet pittoresk hotel in Oirschot gaan overnachten als je naar eindhoven wil om te shoppen te eten en te drinken. het lijkt me fijner om met je volle tassen, na een fijne maaltijd en wat drankjes in je stadhotelletje te crashen, is mijn persoonlijke mening.
Als dat de enige reden is wel ja, maar ik meen uit de reacties op te maken dat er ook gewandeld oid moet worden. Lekker eten kan in Oirschot ook prima overigens.
Eindhoven is leuk!

Lunch = bagel & juice (kleine berg) de echte Bossche bol is ook te verkrijgen in lunchroom de tweede kamer (1e verdieping heuvelgallerie),

bioscoop Zien (Keizersgracht) = knus en je kunt eten en drinken tijdens de film bestellen.

Stappen voor jeugd op stratums end, dertigers kunnen naar de wildeman op 't stationsplein of berlage op de kleine berg. Plein 4 op t stationsplein is ook leuk (mooie tent en live muziek). Check ook de effenaar voor leuke feestjes of concerten.

Uit eten:

Goedkoop en lekker: lounge 8 op dommelstraat (sushi)

Beste steaks: rodeo ook op de dommelstraat

Chique en duur: Zarzo

Wel even reserveren!

Have fun!
quote:Stess_ schreef op 10 januari 2014 @ 14:54:

Lunchen op de markt bij Zoet & Zout (tegenover de ingang van de Heuvelgalerie), mijn grote favoriet! Zit er elke week wel een keer, ben nog nooit teleurgesteld en ik ben een zeikerd Ja!! Ik heb daar eergisteren nog gegeten. Elk jaar lunchen wij daar wel een keer, ik woon echt totaal niet in de buurt anders kwam ik er. Vaker. Heel lekker eten, leuk terras, aardig personeel.
De wildeman ligt op de markt niet op het stationsplein.

Op Stratum lekkere restaurants?? Op een paar shoarmazaken en misschien een pizzeria zit daar niks,je hebt het over boekencafe dat zit op de dommelstraat..Stratumseind is een straat vol kroegen maar daar komt overwegend jong spul. De bierprofessor is wel leuk.

Verder heeft Eindhoven ook sinds kort een stadsbrouwerij van Mol heet het. Vond het er een beetje pretentieuze bedoeling maar sommige mensen houden daar van:-)

Wilhelminaplein vind ik gezellig,komt wat ouder publiek over het algemeen. Op de markt vind ik cafe centraal het leukst, wildeman en vooruitgang komt geen leuk volk( S'avonds bedoel ik voor een drankje s'middags ok).
De Vooruitgang is toch afgefikt afgelopen voorjaar?? Vlak nadat arnol met hartaanval van zn scootmobiel viel

gisteren gaan eten bij Cooks in de Kerkstraat, lekker gegeten en leuk eetcafe
quote:Gatti schreef op 10 januari 2014 @ 20:47:

Feelgood market. Feelgood market in Eindhoven is heel leuk

Hee, dit is leuk!

(let op het ludieke gloeilampje)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:elko schreef op 11 januari 2014 @ 14:04:

De Vooruitgang is toch afgefikt afgelopen voorjaar?? Vlak nadat arnol met hartaanval van zn scootmobiel viel

Ja klopt, klopt, die tip is duidelijk afkomstig van iemand die er nooit komt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
De salade Queen, van de Queens op de markt is ook echt heerlijk!

Philipsmuseum is ook leuk om naar toe te gaan.

Radio Royaal in Strijp S is leuk om naar toe te gaan.

Je kunt kijken of er wat te doen is in het klokgebouw, altijd leuk wat daar te doen is.

In de Effenaar zijn ook vaak evenementen.

Zou wel uitkijken qua parkeren. bij de P&R in de fuutlaan worden laatste weken erg vaak autoruiten ingeslagen.

Parktheather heeft ook veel leuke voorstellingen of Frits Philips center.

Verder als je als je heerlijk italiaans wil eten kan dat bij Antonio's in de Dommelschstraat (Stationskwartier).

Als je van natuur houdt om te gaan wandelen kun je naar de Sonse Heide of naar de heide in Geldrop.

Ook leuk om naar de Kempen te gaan. Dorpjes in de buurt van Eindhoven.

Stappen, stratum is leuk tot jaar of 25, daarna ga je je toch wel beetje "oud" voelen. Op de markt is het erg goed vertoeven met stappen
Ik kwam er voor mijn werk weleens (te vaak).

Ik vind het daar zo vreselijk dat ik niet meer het hotel uit wil. En ik heb t geprobeerd hoor.
Cum non tum age
Ik zou lekker naar Roermond gaan.
quote:Very__Cherry schreef op 10 januari 2014 @ 15:35:

[...]

Sorry hoor, ik als Eindhovenaar wil best loyaal zijn naar "onze" dorpen maar HELMOND, daar ga je niet heen als je een gezellig weekendje E'hoven doet. Wat moet je nou in Helmond??

Te ver gefietst Er werd gezegd dat het volgende dorp wel heul ver fietsen was. Dus gingen wij idd uit van ver, en waren dus veeel té ver Daarna terug gefietst en zo druk met gezellig kletsen ed dat we weer te ver waren gefietst. We hebben het iig erg leuk gehad.

Ik heb altijd graag een doel als ik fiets dus naar een dorp om ff rondje te doen vind ik een prima doel.

We moeten alleen nog steeds lachen om al die keren dat we te horen kregen dat het "heel ver" was waar we naar toe wilden.

Het was maar iets meer als normaal naar school en terug en dat deed ik iedere dag. Verder hadden we lekker een hotel met sauna ed en het ging ons om een weekend relaxen en ontspannen.
Mocht je een leuke, gezellige en lekkere high tea willen doen, ga dan naar Nuenen; paar km van Eindhoven, bij Le Souris kan je heerlijk theedrinken.

In datzelfde dorp is ook het Vincent van Gogh museum. Vonden wij ook erg leuk!
quote:Very__Cherry schreef op 10 januari 2014 @ 15:35:

[...]

Sorry hoor, ik als Eindhovenaar wil best loyaal zijn naar "onze" dorpen maar HELMOND, daar ga je niet heen als je een gezellig weekendje E'hoven doet. Wat moet je nou in Helmond??

Juist, Helmond . Zoals Theo Maassen zo mooi zei: "Ik geloof niet in de hel, ik geloof wel in Helmond.. ben er ooit geweest en ik geloof niet dat er iets is dat erger is dan dat"

*gnegnegne*

OT: Wij gaan altijd all you can eat naar de Wiro Wok, je moet er van houden... maar het is in verhouding redelijk goedkoop, inclusief drankjes en gewoon heel goed kwalitatief eten (alles wat je kan bedenken incl carpaccio & sushi )

Ergens anders uit eten doen we eigenlijk niet vaak, want ik vind het zonde als ik dan n hoop geld meer kwijt ben voor minder eten, daarbij heb ik ook nooit zo veel geduld sta liever zelf op dan dat ik lang moet wachten om bediend te worden .

*Dit klinkt trouwens wel heel erg als een veelvraat.. maar ik heb een gezonde bmi hoor
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wij hebben 1x gegeten trouwens bij Popocatepetl (of zo iets).

Mexicaans restaurant.

Maar dat is niet een typisch Eindhovens restaurant, want ze zitten door 't hele land. Was wel lekker overigens.
quote:Very__Cherry schreef op 12 januari 2014 @ 00:22:

[...]

Ja klopt, klopt, die tip is duidelijk afkomstig van iemand die er nooit komt.Was ik als anti-tip, loop er altijd met een grote boog om heen. Afgefikt of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven