Werk & Studie alle pijlers

Schoenen voor verpleegkundige

15-01-2014 18:05 30 berichten
Hallo Allemaal,

Ik ben verpleegkundige student en beging over 2 weken aan mijn afstudeerstage in het ziekenhuis. Nu ben ik opzoek naar goede schoenen maar ik weet niet wat ik moet kiezen medische klompen of gewoon sportieve schoenen.

Hebben jullie tips? Wat dragen jullie?

Eventueel merk en model erbij, dan kan ik op internet even kijken of dat wat voor mij is.

Een ding is een must: Ze moeten goed afneembaar zijn !
Alle reacties Link kopieren
Tip, géén crocs, die zijn echt lelijk!
Birkenstock klompen!

Lopen fijn en zijn makkelijk schoon te houden.
Birkenstock klompen. Wel warm.
Lelijk boeit niet zo, maar kies de schoen waar je een hele dag op kan lopen. Wat is belangrijker voor je? Krijg je snel warme zweetvoeten, dan weet ik niet of dat een witte gymschoen wel verstandig is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik had medische klompen, lila mef zilveren kleine bloemetjes. Erg lief onder m'n witte pak en veel patiënten gaven er ook complimenten over.

Hoe rekening ermee dat er water op komt, urine, braaksel, bloed... Etc.. Je moet ze dus goed afkunnen spoelen en dat gaat bij een klomp prima.

Dus geen gympen of soortgelijkige schoenen want die kun je weggooien als er 1 keer goed braaksel overheen is gegaan.
Gewoon sneakers niet al te dure zodat je ze gemakkelijk kan weggooien. Al moet ik zeggen, dat op de kraam na er nooit iets van lichaamssappen op mn voeten gevallen is ;)
Sanita klompen! Zijn ook nog in leuke prints te koop
Ik pesoonlijk krijg last van een pees in mijn voetzool van Birckenstocks, maar als je daar wel lekker op loopt kunnen die ook prima.

De medische klompen (te koop bij webwinkel etc voor accecoires voor vpk's) hebben een speciaal voetbed, die ik heel prettig vind.
Sanita klompen die had ik inderdaad. Let op: niet met houten zool!!!
Ik mag trouwens toch hopen dat je eerder stage hebt gelopen, wat droeg je toen?
Goede sneakers, beetje nette
Ze kan toch eerste jaars student zijn die nu haar eerste stage moet lopen?
Afstudeerstage, dus lijkt me niet eerstejaars.
nursesdna.nl

of cloxbox.de
Ah idd, verkeerd gelezen, sorry.

Maar idd, dan weet TO neem ik aan wel waar ze het prettigst op werkt...
ik loop ook stage in de zorg, ik loop de hele dag op m'n nikes, van die enkel dingen
ik droeg witte sandalen en ging er gewoon mee onder de douche staan. Klompen vond ik niks, moet je zo vasthouden met je tenen.
quote:Razzle schreef op 15 januari 2014 @ 18:08:

Tip, géén crocs, die zijn echt lelijk!Lelijk of niet.. Dat zijn een van de weinige schoenen waar ik de hele dag op kan lopen/werken zonder klachten te krijgen van mijn voeten en rug... En ze zijn zo schoon.. Even in een sopje en schoon (en droog ;))
quote:ambra schreef op 15 januari 2014 @ 18:53:

ik droeg witte sandalen en ging er gewoon mee onder de douche staan. Klompen vond ik niks, moet je zo vasthouden met je tenen.

Nee hoor. Op klompen moet je wel leren lopen.

Ik heb nu Sanita klompen met een flexibele zool, deze zitten erg lekker. Eerder had ik met een houten zool en dat ging ook wel maar mijn Sanita's zitten beter. En voor mij een voordeel: ik ben een stuk groter met klompen aan.
Never give up hope.
Ik draag medische klompen van sanita. Je moet ze even inlopen, maar dan lopen ze heerlijk.Ze zijn volop te verkrijgen op internet. In verschillende kleurtjes. De witte, rode, blauwe en gestippelde blijven het langst mooi.

Let er bij de aanschaf van je schoenen even goed op dat de regels per ziekenhuis verschillend kunnen zijn.

Bij mij op het werk moet de neus helemaal dicht zijn en moeten de schoenen afneembaar zijn. Dus sandalen, gympen en crocs zijn niet toegestaan. Ook voor veters zijn weer extra regels.

Eerst even goed informeren, want de regels worden steeds strikter.

Succes met je stage!
Ik werk zelf op de ic en ik kan de hele dag lopen op sanita klompen. Net als hierboven genoemd, ze zijn ook nog eens in allemaal kleurtjes verkrijgbaar en zijn goed schoon te houden. Ik boen ze weleens af in een emmer sop, volgende dag zijn ze weer schoon en droog!
Ik loop zelf op Tjoellup klompen. Lopen prima, al moet ik eerlijk zeggen dat ik Sanita klompen iets lekkerder vind lopen.

Maar de Tjoellup zijn net even iets minder saai
Ik zweer bij mijn adidasjes!
quote:Razzle schreef op woensdag 15 januari 2014 18:08 Tip, géén crocs, die zijn echt lelijk!

Ja want je doet je werk voor de mooi. Je voeten zijn erg belangrijk, vooral bij zo'n baan. Je wil echt niet op de helft van de dag zere voeten hebben, wat een hel.

Ik liep op klompen of op crocs. Zijn foei lelijk, maar effe doorbijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven