hoofdpijnaanvallen, kortdurend, meerdere malen per dag
zondag 19 januari 2014 om 01:56
Ik wordt er gek van... Sinds een week of vier heb ik last van hoofdpijnaanvallen. Ze duren max een half uurtje en het zit rechtsonder op mijn achterhoofd met uitstraling in mijn oor. Ook is het hele gebied dan extreem gevoelig. Soort zenuwpijn lijkt het wel, maar buiten de aanval om is het niet zo gevoelig. Het gevoelige gebied is net onder het schedelbot. De aanvallen komen 6 tot 10x per dag. Ook 's nachts (daarom zit ik nu ook te typen). Tijdens een aanval kan ik ook misselijk worden (niet altijd). De pijn is kloppend, bonzend en stekend.
Mijn man vindt mij warrig.
Google is meestal mijn vriend maar ik kan nu niks vinden wat er op lijkt.
Migraine heb ik last van maar dit lijkt er in de verste verte niet op. Spanningshoofdpijn ook wel eens gehad maar dat voelt heel anders. Clusterhoofdpijn lijkt mij ook niet want heb geen last van mijn oog bijv. Te weining drinken hoofdpijn (kater
) ook niet. Nekhernia, heb geen uitval of sensatieproblemen in mijn arm.
Ik heb dinsdag een afspraak met de huisarts (woensdag gebeld, kon pas een week later terecht). Maar dat duurt nog even. Ondertussen vraag ik mij af of mensen het herkennen... ???
Mijn man vindt mij warrig.
Google is meestal mijn vriend maar ik kan nu niks vinden wat er op lijkt.
Migraine heb ik last van maar dit lijkt er in de verste verte niet op. Spanningshoofdpijn ook wel eens gehad maar dat voelt heel anders. Clusterhoofdpijn lijkt mij ook niet want heb geen last van mijn oog bijv. Te weining drinken hoofdpijn (kater
Ik heb dinsdag een afspraak met de huisarts (woensdag gebeld, kon pas een week later terecht). Maar dat duurt nog even. Ondertussen vraag ik mij af of mensen het herkennen... ???
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 19 januari 2014 om 11:27
Neusdruppels (livocab) gebruik ik al ivm hooikoorts. Huisarts staat al gepland. Heb zelfs gevraagd of ik desnoods niet bij een arts in opleiding terecht kon maar dat was allemaal niet mogelijk. Alles zit vol.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 19 januari 2014 om 11:31
Klinkt ook een beetje als een probleem met je kaakgewricht, CMD (cranio-mandibular disorder) of TMJD (temporomandibular joint disorder). Of een verkramping van de suboccipitale spieren, dit zijn spieren die de achterkant van de schedel verbinden met de bovenste nekwervels.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zondag 19 januari 2014 om 17:17
zondag 19 januari 2014 om 17:20
zondag 19 januari 2014 om 22:20
Hmm dat klinkt me heel bekend on oren. Ik wil je niet bang maken dus zal niet zeggen waar het aan doet denken. Maar wil je adviseren om er op te staan dat je morgen naar de HA kan en je laten door verwijzen voor een scan. Dit klinkt niet goed in combinatie met het warrige wat je volgens je man hebt.
Succes
Succes
maandag 20 januari 2014 om 10:03
Love-to-live, dank je. Googlend kom je veel tegen
(erger nog, typ hoofdpijn in en je hebt meteen een hersentumor :p) je maakt me niet bang, ik ga er vooralsnog van uit dat het iets niet zo ernstigs is. Het kaakgebeuren zou best mee kunnen spelen.
maandag 20 januari 2014 om 10:12
Even ter geruststelling, hoofdpijn is meestal niet het eerste symptoom bij een hersentumor. Dit komt pas veel later, na allerlei andere klachten. Dus daar zou ik me niet echt druk om maken.
Hypertonie zegt iets of dat je wel of geen problemen kan krijgen van het kaakgewricht en je nek.
Heb je al een afspraak gemaakt met je huisarts?
Hypertonie zegt iets of dat je wel of geen problemen kan krijgen van het kaakgewricht en je nek.
Heb je al een afspraak gemaakt met je huisarts?
I can't control the wind but I can adjust the sail
maandag 20 januari 2014 om 16:43
Nee, daar ging ik ook niet vanuit
mijn warrigheid zie ik eerder als een gebrek aan goede slaap en tijdens een aanval is diep ergens over nadenken ook niet topprioriteit
Zoals ik al zei, ik heb afgelopen woensdag een afspraak voor morgen, dinsdag, gemaakt.
Zoals ik al zei, ik heb afgelopen woensdag een afspraak voor morgen, dinsdag, gemaakt.
woensdag 22 januari 2014 om 19:24
Neurologisch was alles goed. Ze denkt inderdaad eerder iets met de nek kaak of hoofdspieren die de zenuwen beknellen. Nu eerst naar de fysio, als die er niks mee kan dan weer terug.