Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk!

19-01-2014 19:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik chemotherapie heb (gehad), heb ik last van een pijnlijke/ gevoelige huid of spieren. Ik weet het niet precies.

Als mijn man mij knuffelt of de kinderen op schoot komen zitten, doet dat pijn.

Ook als ik me omdraai in bed en mijn huid 'schuurt' over het bed, doet dat pijn.

Het voelt als een soort 'prikkeldraad' wat ik vroeger express deed (vel in tegengestelde richting draaien).

Kan dit door de chemo komen? Ook ben ik een aantal kilo's aangekomen: van ondergewicht tot een gezond gewicht.

Ik hoop dat het herkenbaar is voor iemand: het is lastig, maar niet lastig genoeg om ervoor naar de huisarts te gaan.
Tuurlijk kun je er wel mee naar de ha! Misschien is het iets bekends en heeft hij er iets simpels voor oid!
Hoi,

Je hoort deze klacht wel vaker als bijwerking van chemo.

Ik zou er wel mee naar de (huis)arts gaan!!!

Succes en sterkte met je behandeling!
Heb je tijdens je chemo's contact gehad met een oncologieverpleegkundige? Die kan je dat soort dingen goed vragen! En anders kan je inderdaad altijd je huisarts bellen voor vragen, daar is hij voor.
Ik ben al uitbehandeld, gelukkig ;) maar dan zal ik er inderdaad even de huisarts over bellen. Ik vind het alleen lastig uit te leggen: geen echte pijn, maar wel hinderlijk.

Is daar uberhaupt iets aan te doen dan?
quote:neave schreef op 19 januari 2014 @ 19:13:

Ik ben al uitbehandeld, gelukkig ;)

Gelukkig!

Heb je geen nacontroles oid? Lijkt me dat de afd. oncologie dat vaker gehoord heeft.
Nee: ik ben geopereerd en weer onder controle van de neurochirurg (die dan weer geen verstand heeft van chemotherapie).

Dus ik bel morgen de huisarts even: zij zal het hopelijk wel weten!
Dit komt inderdaad door de chemokuur...
Trots!
En gaat dat over?
Misschien is het neuropathie en dat gaat vaak over.
Chemo kan de zenuwen tijdelijk of blijvend beschadigen.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven