wat houdt jullie wakker?

21-01-2014 02:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha medeslapelozen,

Op het moment draaien mijn hersenen overuren en kan ik de slaap niet vatten. Wat me wakker houdt? Ik dreig mijn baan kwijt te raken wegens bezuinigingen ( net als zovelen) en moet voor de 4e keer verhuizen binnen 3 jaar tijd. De mogelijkheden voor een nieuw huis zijn afhankelijk van mijn baan...en al zou ik mijn baan houden,dan verdien ik te weinig voor een hypotheek. Al vele hersenspinsels gehad,maar nog niet de juiste met een oplossing..wie weet komt ie nog!

Wat is de reden dat jullie nog wakker zijn/de slaap niet kunnen vatten?
De reden is dat het hier 12 uur later is en dat het middag is
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Mij houd wakker dat er een forummer niet meer is, die hier ook al zo lang was en zeer gewaardeerd werd. Een andere hier zeer geliefde forummer, die door een zo'n zware tijd moet gaan plus veel andere persoonlijke dingen die ik vanwege ''herkenbaarhei'' niet wil posten.
quote:miszlady schreef op 21 januari 2014 @ 02:18:

Ha medeslapelozen,

Op het moment draaien mijn hersenen overuren en kan ik de slaap niet vatten. Wat me wakker houdt? Ik dreig mijn baan kwijt te raken wegens bezuinigingen ( net als zovelen) en moet voor de 4e keer verhuizen binnen 3 jaar tijd. De mogelijkheden voor een nieuw huis zijn afhankelijk van mijn baan...en al zou ik mijn baan houden,dan verdien ik te weinig voor een hypotheek. Al vele hersenspinsels gehad,maar nog niet de juiste met een oplossing..wie weet komt ie nog!

Wat is de reden dat jullie nog wakker zijn/de slaap niet kunnen vatten?
Mij houdt me wakker dat ik net zwanger ben, maar geen zin meer heb. Begrijp me niet verkeerd, het kindje is absoluut gewenst, maar ik doe keen oog dicht. Ik heb beurse en gevoelige borsten, ze zijn zwaar en zwaar irritant. Verder moet ik naar de wc en voelt mijn buik onrustig. Ik kan mijn gebruikelijke draai niet vinden en nu ben ik verdrietig.

Ladygaga, wat heerlijk dat het al middag is bij jou!!! Je bent vast downunder! Vandaag heb ik nog met een vriend daar vandaan gesproken. Daar gaan we dus voorlopig ook niet heen.

Zucht zucht, dit wil ik niet! Iemand van jullie tips?

Miszlady, waarom moet je verhuizen?

En wat klote van je baan!! Ik weet hoe het voelt. Die stress is niet leuk.
Wat fijn dat jullie meeleven met me! Doet me goed! Tja,ik woon in amsterdam en het is lastig om hier een permanente woning te vinden,die ook nog eens betaalbaar is..

Ladygaga,klinkt heerlijk..schijnt de zon?

Mocymoos, hoop dat er voor jou ook betere tijden aan komen! En lief dat je zo begaan bent met medeforummers!

Cheery,gaat dat elke nacht zo? Hoop toch dat het binnenkort beter gaat! Geniet je wel van de rest van de zwangerschap?
Mij houdt een 35 weken oude baby in mijn buik mij wakker, gecombineerd met veel werkstress en laatste loodjes...

Voor mijn gevoel word er van alle kanten druk op mij uitgeoefend op werk om na mijn verlof vooral fulltime te blijven werken terwijl ik minder wil gaan werken... Ik houd voet bij stuk, ook als dat betekent dat ik een nieuwe baan moet gaan zoeken, maar het is zo vermoeiend steeds te moeten verdedigen waarom ik mijn leven op mijn manier wil inrichten qua werk/baby/thuis....
Miszlady, irritant is dat! Volgens mij is dat het lot van de hoofdstedeling, dat moeilijk een leuk en betaalbaar huis vinden. Icm een baan op de tocht geeft dat een verre van veilig gevoel. Ik had het een paar jaar geleden ook. Mijn baan bestond toen uit projecten en op een gegeven moment kwam er niets nieuws en tegelijkertijd zat ik ook niet meer op een goede woonplek. Een collega adviseerde me toen om een appartement te kopen, en hoewel de crisis toen al aan de orde was ben ik nog steeds blij dat ik het niet heb gedaan.

Ik woon nu heel fijn samen met mijn vriend en vraag me af hoe dat had gemoeten met dat appartement erbij.

Ja, van die zwangerschap. Ik weet nog helemaal niets. Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde van Eddie. Ik sta nog helemaal aan het begin. Ik weet het sinds donderdag, maar ik heb nu elke andere dag een rotdag lijkt wel. Ik hoop dat dat niet zo doorgaat. Uit de boeken die ik tot nu toe heb gelezen lijkt wel naar voren te komen dat het tweede trimester het best te handelen is, we zullen zien!

Eddie, wat arelaxed zeg! Waarom willen ze zo perse dat je fulltime blijft werken? Vier dagen moet toch ook wel kunnen. Start eens met ouderschapsverlof, dat mag in principe niet geweigerd worden. Ik hoop dat dat je een beetje helpt.

Enne, succes met de laatste loodjes!! Hoe was het bij jou in het begin?
Sterkte allemaal!!

Ik ben wakker omdat ik ruim 38 weken zwanger ben. Slaap al heel lang slecht, maar gelukkig kan ik 's ochtends wel een paar uurtjes slapen.

Heb nu heel veel last van harde buiken.
Getver, wakker liggen door zorgen aan je hoofd is minder.

Hoop dat er snel duidelijkheid en rust in je leven komt (en dan graag in postieve zin).

Ik slaap de laatste weken gewoon heel slecht.

Slaap slecht in, slaap niet door en steeds veel te vroeg wakker. Moe dus.

Word er niet echt gezelliger van, haha, maar weet dat het ook weer over gaat.

Vaker van die periodes gehad.
Ik ben wakker omdat ik nachtdienst heb.

Heb net twee mooie bevallingen achter de rug. Nu heerlijk slapen.

Vanavond weer de nachtdienst in....

Trusten
Mij houdt boosheid me wakker. M'n oudste is gister op het schoolplein express geduwd en daardoor is zijn bril flink beschadigd, glas en montuur. Ouders van dat kind willen niets doen want het kan nu eenmaal gebeuren met kinderen. Wij draaien dus op voor de kosten. Bril heeft m'n oudste net 2,5 maand. Ik ben zo boos!
Dan zal ik het aanvullen

Mij houdt wakker: een baby van 9 weken Keten!!! Haha! En we mogen niet klagen, hij slaapt prima. Maar er zit iets dwars na de voeding en dat zal er zo wel uitkomen.

30 min later: ja hoor! Hij slaapt!

Verder houdt mij wakker hoe het straks moet met voeden en kolven als ik straks werk. Heb zin om weer aan de slag te gaan en wil de bv voortzetten. Dus ik ben aan het lezen en aan het denken over dat soort zaken.

Net zwangere: neem je rust, ook overdag!

Bijna uitgerekende: neem ook je rust en pluk een ontspanningsoefening van internet!

En als ik niet kon slapen, ging ik er gewoon uit. Boekje lezen, poes aaien, thee drinken.

Zwanger zijn, bevallen en tot slot de baby: acceptatie brengt je ver :D (en altijd blijven lachen :s)

Oei, ik kan niet terug lezen :( Maar ik las wat over piekeren betreft huizen, dreigende ontslag: bah! Onzeker is de toekomst soms.

Vaak lossen problemen zich vanzelf op: schrale troost!
quote:marjon1980 schreef op 21 januari 2014 @ 06:10:

Mij houdt boosheid me wakker. M'n oudste is gister op het schoolplein express geduwd en daardoor is zijn bril flink beschadigd, glas en montuur. Ouders van dat kind willen niets doen want het kan nu eenmaal gebeuren met kinderen. Wij draaien dus op voor de kosten. Bril heeft m'n oudste net 2,5 maand. Ik ben zo boos!

ff lekker afkoelen
Marjon1980: wat ontzettend frustrerend, zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier boos om maakt!

Ik had vroeger al van jongs af aan een bril. Die is ook eens van mijn hoofd af geduwd / geslagen. Kostenpost voor mijn ouders destijds 700 gulden (25 jaar geleden en ja, ik had en heb echt bar slechte ogen). Ik had er toen niet zo'n besef van, maar mijn vader werkte alleen met een gezin met drie kinderen en mijn (chronisch) zieke moeder. Behalve de enorme kosten voor hem destijds maakte hij zich voornamelijk boos om het feit dat iemand dit moedwillig heeft gedaan. Ook expres, dus. Dat maakt het extra klote, zeker als de ouders geen aansprakelijkheid willen erkennen.
Ik lig zelf al de hele nacht wakker van de pijn in mijn nek. Ik heb dat nu zo'n 20 jaar (ben nu 34), sinds ik een auto-ongeluk heb gehad. Ik kan er heel erg prima mee leven, maar bij tijde en wijle speelt het op. Gisteren was de schilder bij ons (binnen), dus gisteravond heb ik veel gesjouwd om dingen weer op z'n plek te krijgen en in te richten.

Dom? Ja, heel erg! Ik weet het namelijk van tevoren. De pest is dat ik het op het moment zelf niet voel. Ik ben kennelijk nogal hardleers. Daar baal ik nu van, maar het is echt aan mijzelf te danken.

Over drie minuten gaat de wekker weer om te gaan werken. Eigen schuld, dikke bult . Maar baal wel even nu. Zal me een lekker dagje worden!
Ik lag vannacht wakker omdat ik al zo vaak wakker was geworden van mijn 17 maanden oude zoontje. Die is al 2 nachten op rij onrustig; steeds wakker en huilen. Vooralsnog geen idee waarom maar meestal blijkt achteraf dat ie een nieuwe tand heeft oid.

Ik ben een makkelijke slaper, slaap snel in maar als je mij een paar keer wakker maakt dan ben ik er op een gegeven klaar ermee en denk ik " laat maar ik slaap wel niet meer"

Zwangerschap onrust in het begin ken ik wel; tweede trimester is idd meest fijn. Jij en je lijf zijn gewend en je bent nig niet zo dik.

Sterkte ermee gaat vanzelf over

Laatste loodjes zijn ook niet zo, je ligt vaak niet lekker en moet steeds plassen. Vond het bij de 2e zwaarder omdat je minder kunt uitrusten.

Alle zwangere dames; sterkte ermee!

Bah moeten verhuizen niet wetende waarheen is ook niet leuk.

Bekende van me zit ook in lastig pakket; gescheiden maar woont nog in echtelijke woning, hij is tijdelijk vertrokken.

Nu moet woning verkocht maar zij komt niet aan woning die betaalbaar is voor haar.

Meer werken is ook lastig in deze tijd.

Met dit soort dingen lijkt het me heerlijk om een enorm huis te hebben zodat je kunt helpen.
Mijn werk, ik zit eigenlijk al midden in een burn-out al durf ik dat naar mijn baas niet toe te geven want mag blij zijn dat ik een job heb in deze tijd. Tevens is mijn relatie over en ik ben toch wel op een leeftijd dat als ik ooit kinderen wil ik op moet schieten. En vanwege het feit dat ik me aanstel want er zijn genoeg mensen die het veel zwaarder hebben momenteel als ik.
Glendoria, naar voor je. Ik zit ook overspannen thuis nu een maand, maar geef het wel aan aan je baas hoor, voordat het erger wordt. Is er geen bedrijfsarts waar je naar toen kan? Ik begin volgende week weer halve dagen, dit houdt me wakker, maar het moet!
Mijn verstopte neus of juist lopende neus bah!!!
quote:marjon1980 schreef op 21 januari 2014 @ 06:10:

Mij houdt boosheid me wakker. M'n oudste is gister op het schoolplein express geduwd en daardoor is zijn bril flink beschadigd, glas en montuur. Ouders van dat kind willen niets doen want het kan nu eenmaal gebeuren met kinderen. Wij draaien dus op voor de kosten. Bril heeft m'n oudste net 2,5 maand. Ik ben zo boos!Neem contact op met je verzekering, want aangezien dit geen sport of spel situatie was, maar duwen buiten spel om, zijn zij volgens mij wel aansprakelijk.
Ik lig al heel wat nachten wakker, omdat mijn lieve hartsvriendin vorige week is overleden
Als ik me eenmaal ga ergeren aan het geluid, geur of kleur van iets in mijn huis dat kan hij het schudden, dan is het: hij eruit of ik eruit.
jeetje, wat een zorgen hebben we allemaal inderdaad.. Voor mij voelt het zeker onveilig om straks misschien geen baan en geen huis meer te hebben. Soms ben ik ook gewoon gefrustreerd; werd me altijd gezegd dat als ik maar hard genoeg werkte en mijn diploma's haalde, je je geen zorgen hoefde te maken. Nu ben ik zon 6 jaar aan het werk, werk keihard..overwerken en extra taken is nooit een probleem..en dan is je "beloning"wellicht het niet verlengen van mijn contract. De illusie van maakbaarheid.

"het maar blij moeten zijn met je baan," wordt in deze tijd ook te pas en te onpas gezegd. Hoe blij moet je zijn met je baan als er maar bezuinigingsrondes blijven komen, nieuwe directeuren, mensen die ontslagen worden, nieuwe collega's in de plaats en ga zo maar door. Dit levert soms meer stress op dan iets anders.. (ben ook werkloos geweest, dus roep niet zomaar iets)

Veel zwangere mensen die niet kunnen slapen. Hoop dat het voor jullie wat minder wordt met de slapeloosheid..maar dat jullie straks des te meer mogen genieten van jullie kindje!
Dit alles lezende relativeert mijn probleem weer: paaltje geschampt, lakschade: gaat veel kosten. En ik zag m wel! Maar niet goed ingeschat...zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven