Mode & Beauty alle pijlers

Ècht goede schoenen

22-01-2014 15:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal lastige voeten (erg breed en erg hoge wreef) en schoenen zoeken is dus een hel voor me. Echt, ik heb er een verschrikkelijke hekel aan, en heb dus ook vaak maar 1 paar schoenen in de kast staan. Ik doe er geen rare dingen mee, maar die schoenen zijn altijd binnen een half jaar toe aan vervanging. Ik heb nu 2 a 3x vrij dure schoenen gekocht (tussen de 70 en 110 euro, voor mij erg duur), en allemaal hebben ze het nog geen half jaar gered. Het duurste paar was na 3 maanden zelfs al toe aan vervanging. Prijs zegt dus niet altijd iets over kwaliteit merk ik, want ik heb ook schoenen van de van haren gehad waar ik wel 2 jaar mee gedaan heb. Nu heb ik echter al 3x op rij schoenen gehad die al binnen 3 maanden stuk waren. 1 paar erg goedkoop, dus te verwachten, een ander paar blijkbaar een productie fout en netjes mijn geld terug gekregen, 3e paar heb ik nog (wat duurder paar, ga zeker contact opnemen met de winkel want dit kan echt niet, zool ligt er bijna helemaal af na 3 maanden!) en moet nu dus worden vervangen.

Dit keer wil ik investeren in ècht goede schoenen. Budget rond de 100 euro (voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij wel, meer dan dat kan ik echt niet missen). Ik doe er niks raars mee, ga met het ov naar mijn stage / opleiding. Bij stage zit ik vooral op kantoor, achter mijn bureau, en bij opleiding zit ik vooral in de collegebanken. Verder laat ik 2/3x per dag mijn hond uit en maak ik dagelijks een wandeling van ongeveer een uur met hem. Denk dat dit de oorzaak is van het snelle slijten van mijn schoenen, dus zit er aan te denken om bij de h&m ofzo goedkope schoentjes te kopen voor het uitlaten. Ik heb altijd maar 1 paar (platte) schoenen, dus draag ze wel bijna elke dag.

Ik heb nu op internet wat leuke schoenen uitgezocht, maar ben benieuwd of dit een beetje goede merken zijn:

Mazu

Ossom

Hub

Manfield (huismerk dus)

Emilio Luca

Supra

Vans

Pantofola d'Oro (geen pantoffels haha)

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Bij welke kan ik een goede kwaliteit verwachten en welke kan ik beter links laten liggen?
Je kunt beter de schoen gewoon passen ipv je op merken te gaan focussen. En kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn. Ik heb ook een hoge wreef en soepel leer/suede en een rits/veters is hierin ook goed. Let ook op de zool, deze moet wel iets van schokdemping hebben, dus niet hard zijn.
Wat voor maat heb je?
Pantofolo's zijn voor smalle voeten geschikt. Niet voor brede. Ik heb zelf hele smalle voeten en de Pantofolo's zitten prima. Ik heb niet de ervaring dat ze snel slijten, maar zoals gezegd zijn mijn voeten smal dus dat levert minder druk op aan de zijkanten.

Misschien kun je Geox proberen?
Wist je dat de Birkenstock-schoenen ook een stuk moderner zijn, sinds fotomodel Heidi Klum zich met de collectie heeft bemoeid?

Ze lopen heerlijk.
Ik heb ook een brede voet en hoge wreef. Schoenen met veters doen al veel voor de hoge wreef en zie je nu veel. En verder gewoon passen, passen, passen... Timberland, Hub, Blackstone hebben hele fijne schoenen met veters. Misschien kan je nog wat in de uitverkoop scoren? Invito heeft bv Hub in de uitverkoop op het moment.

En voor het uitlaten van de hond zou ik inderdaad goede wandelschoenen kopen. Kijk inderdaad eens bij Perry Sport, kan je voor niet veel geld fijne wandelschoenen kopen. En anders evt. marktplaats? 5-6 Jaar geleden een bijna nieuw paar Hanwag's gekocht voor ¤40 en gaan nu nog mee.
quote:_isis_ schreef op 22 januari 2014 @ 18:24:

[quote]lindavbre schreef op 22 januari 2014 @ 15:59:

Schoenen hebben na dragen een dag rust nodig.

Klopt bij beetje zeet poten is dat beter is mijn ervaring
Ecco's hebben een oubollig imago, maar zijn dat mijns inziens zeker niet meer. Uiteraard zitten er ook oubollige schoenen in het assortiment, naast gewone modern vormgegeven schoenen. Gabor zijn ook zeker niet oubollig.
Think schoenen
TO : ik heb je een aanbod gedaan, weet niet of je er overheen hebt gelezen. Anders gooi ik ze weg
Kijk gewoon eens naar schoenen van Footnotes, JJ Footwear, Durea, Ecco en Gabor. Pasvorm bepaalt ook hoe lang je er mee kan doen.

Zelf heb ik ooit een paar bergwandelschoenen in een week enorm versleten door met een rug zak met 10 - 12 kg inhoud te gaan lopen. Ja, en daar slijten ze van. Ze slijten van dat extra gewicht.

Hush Puppies en Clarks heeft ook schoenen van een wat betere kwaliteit. Ook Tamaris heeft wel eens wat betaalbaars met anti-shock hakken. Slijt de onderkant van de hak minder snel.

Ik heb zelf van die dunne en smalle voeten. Het leer slijt bij mij alleen op de plekken waar van die vreemde vouwen komen. Voor de rest zijn ze bij mij al na korte tijd te ruim.

En een goed voetbed is het eerste vereiste. Dan sta je wat steviger en wordt er minder druk gezet op het leer.

En elk merk heeft betere en slechte schoenen. Zeker nu in zo'n recessie leveren ze wat de consument vraagt en verkoopt. Dat zijn toch vooral de schoenen met sexy uitstraling. Zelf vind ik een dat die sexy uitstraling toch wat hoger zit. Ik persoonlijk hoef geen mannen (bewonderaars m/v) die aan mijn voeten liggen. Ook die moeten wat langer mee. Bij mij heeft dat dus wel de voorkeur. (Ik heb niet zoveel tijd om te shoppen en te daten.)
Nou, ben naar bataviastad geweest en een paar merken die hier genoemd werden waren echt veel te smal. De andere merken (durea bijvoorbeeld klonk wel goed) kan ik gewoon echt niet betalen nieuw .

Nu toch maar bij invito en pro wat schoenen besteld in de uitverkoop. Twijfel nu alleen erg: goedkope schoenen voor de hond uitlaten en duurdere schoenen voor naar werk enzo, of andersom? Voordat ik mijn hond had deed ik veeeeel langer met mijn schoenen, dus vermoed dat ze vooral daardoor slijten. Dan kan ik misschien beter daarvoor de wat duurdere/betere schoenen kopen, of niet? Maar vind het ook zonde om dure schoenen te gebruiken als ik weet dat ze slijten..

@ Desperate housewive: Heel lief, maar ik heb een beetje last van lichte smetvrees geloof ik.. Vind het niets om 2e hands kleding te kopen. No offense ofzo :-)
Probeer het eens in een goede schoenenwinkel nu het nog uitverkoop is. Gebruik schoenspanners om na een dag dragen in je schoenen te doen. Is beter voor het model, vocht kan er beter uit(iedereen veliest vocht ook al heb je geen zweetvoeten) en het leer gaat minder kreuken.
Paperchase voor dat honden uitlaten kun je, zoals hier al vaker genoemd, het beste goede wandel/bergschoenen kopen. Die dingen zijn onverslijtbaar. Tot die tijd je oude afgetrapte schoenen daarvoor gebruiken, nieuwe voor kantoor en sparen maar.
idd voor wandelen goede berg/wandelschoenen...(echter ook deze zijn niet goedkoop...) maar als je er lang mee doet is het echt de investering waard.

Daarnaast rag je schoenen echt wel af als je door het zand/modder loopt. (ik doe dat dus ook nooit met mijn goede schoenen)

En,als je regelmatig wisselt en ze goed onderhoud gaan ze lang mee.

Iig hier wel...
quote:studiemiepmiep schreef op 29 januari 2014 @ 18:17:

idd voor wandelen goede berg/wandelschoenen...(echter ook deze zijn niet goedkoop...) maar als je er lang mee doet is het echt de investering waard.

Daarnaast rag je schoenen echt wel af als je door het zand/modder loopt. (ik doe dat dus ook nooit met mijn goede schoenen)

En,als je regelmatig wisselt en ze goed onderhoud gaan ze lang mee.

Iig hier wel...Bij bergwandelschoenen kan je ze behandelen met speciale wax. Daarmee bescherm je het leer en kan vocht en vuil het minder snel aantasten. Ze zijn er op berekend om door modder en vuil te lopen. Als je ze schoon maakt na ieder gebruik en goed laat drogen. Dan moeten ze daar tegen kunnen. Klei lost op als het vochtig is. En zand kan je er afborstelen als het droog is.
De outlets zijn overdag en zeker in het weekend echt druk.

Naast Bataviastad zou je ook nog Rosada outlet kunnen overwegen, ligt er natuurlijk wel aan waar je woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven