Ben ik zwanger?
vrijdag 31 januari 2014 om 21:50
Hallo lezers, ik ben 15 en zit met een probleem. Ik ben een paar weken terug ongesteld geworden. (Niet voor de eerste keer, ben het al een paar jaar) De dag dat mijn menstruatie begon, heb ik een jongen afgetrokken en hij mij gevingerd. Ik ben bang dat er misschien wat sperma bij mij mee naar binnen is gekomen. Ik las dat je via vingeren niet zwanger kan worden omdat het sperma er met een bepaalde snelheid in moet, en dat het de buitenlucht niet in mag omdat als het afkoelt het sperma dood is. Maar ik lees op sommige sites dat het weer wel kan. Ik ben vier weken erna ongesteld geworden, en drie weken daarna weer (nu) het is wel echt heel dun en weinig bloed terwijl ik normaal veel bloed verlies. Ik lees op internet dat als je ongeteld bent de kans heel klein is/of onmogelijk dat je zwanger word. Maar op andere forums lees ik weer dat het wel kan, ik ben erna nog twee keer ongesteld geworden maar ik hoorde dat een vriendin van een vriendin ook nog twee keer ongesteld was geworden en toch zwanger. Ik had een tijdtje terug ook het gevoel dat ik zwangerschapsymtomen had, maar dat ging na een paar dagen wel weer weg en ik hoor dat mensen dat wel vaker denken te hebben als het mogelijk is dat ze zwanger zijn. Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkeid kan geven over mij situatie want ik zit er echt heel erg mee en stress heel erg. Alvast heel erg bedankt!
vrijdag 31 januari 2014 om 21:55
1) het is weer weekend.
2) doe wat aan je voorlichting op seksueel gebied
3) vraag het je moeder, praat erover.
4) bij de action heb je een test voor 1,50.
5) pas je een beetje op? Ik bedoel; je bet nog maar 15 en weet niet eens of je hier zwanger van kan worden. Weet je wel wat soa's zijn?
Mijn hemel zeg.
2) doe wat aan je voorlichting op seksueel gebied
3) vraag het je moeder, praat erover.
4) bij de action heb je een test voor 1,50.
5) pas je een beetje op? Ik bedoel; je bet nog maar 15 en weet niet eens of je hier zwanger van kan worden. Weet je wel wat soa's zijn?
Mijn hemel zeg.
vrijdag 31 januari 2014 om 21:56
Als je al twee keer ongesteld bent geworden, is het echt heel erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent!
Ook is het niet heel erg waarschijnlijk dat je van vingeren zwanger wordt, maar het kan inderdaad wel als er zaad mee naar binnen gaat.
Dat verhaal over de buitenlucht klopt dus niet helemaal.
Als je het toch helemaal zeker wilt weten, moet je even langs het Kruidvat fietsen en een zwangerschapstest kopen. Die kosten daar een paar euro.
Ook is het niet heel erg waarschijnlijk dat je van vingeren zwanger wordt, maar het kan inderdaad wel als er zaad mee naar binnen gaat.
Dat verhaal over de buitenlucht klopt dus niet helemaal.
Als je het toch helemaal zeker wilt weten, moet je even langs het Kruidvat fietsen en een zwangerschapstest kopen. Die kosten daar een paar euro.
vrijdag 31 januari 2014 om 21:58
Nee ik denk niet dat je zwanger bent. Je bent de maand erna toch ongesteld geweest. En nu wordt je voor de 2e keer daarna ongesteld? dus bijna 2 mnd later.
Je hebt geen zwangerschapssymptomen. Je lijf is nog vol in ontwikkeling en kan denk ik wel iedere week anders op jou hormonen reageren.
Zorg je alsjeblieft wel voor fatsoenlijke anticonceptie (pil+condoom) als je verder gaat sexen.
En 20 euro dokken voor de zure viva wijven borrel.(Geintje )
Je hebt geen zwangerschapssymptomen. Je lijf is nog vol in ontwikkeling en kan denk ik wel iedere week anders op jou hormonen reageren.
Zorg je alsjeblieft wel voor fatsoenlijke anticonceptie (pil+condoom) als je verder gaat sexen.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 31 januari 2014 om 22:18
quote:pleun123 schreef op 31 januari 2014 @ 22:15:
Ik las dat een zwangerschapstest de ene keer wat anders aankan geven dan de andere keer. En omdat enkele mensen die dit weten zeiden dat de kans toch heel klein is dat ik zwanger ben
Zwangerschapstesten zijn echt betrouwbaar hoor.
En ga in hemelsnaam aan de pil.
Ik las dat een zwangerschapstest de ene keer wat anders aankan geven dan de andere keer. En omdat enkele mensen die dit weten zeiden dat de kans toch heel klein is dat ik zwanger ben
Zwangerschapstesten zijn echt betrouwbaar hoor.
En ga in hemelsnaam aan de pil.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
vrijdag 31 januari 2014 om 22:30
quote:Apatura schreef op 31 januari 2014 @ 21:58:
Nee ik denk niet dat je zwanger bent. Je bent de maand erna toch ongesteld geweest. En nu wordt je voor de 2e keer daarna ongesteld? dus bijna 2 mnd later.
Moeten we zeker een leeftijdsgrens opnemen in onze reglementen? Maar dan zegt voortaan iedereen dat ze 15 is.
Sorry Pleun, grapje.
Moeten we zeker een leeftijdsgrens opnemen in onze reglementen? Maar dan zegt voortaan iedereen dat ze 15 is.
Sorry Pleun, grapje.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 31 januari 2014 om 22:48
Nee je bent niet zwanger. Echt dat is onmogelijk.
Naar de bieb of een boekhandel ( of internet) voor wat meer info over seks en zwangerschap lijkt me een goed idee.
En ga aan de pil ( als je het niet durft te vragen aan je ouders kun je gewoin naar je huisarts, hij heeft zwijgplicht).
Maar voor je weer wat op seks gebied gaat doen ga echt wat meer voorlichting opdoen. Desnoods gezellig samen met je vriendje.
Je wilt niet per ongeluk straks echt zwanger zijn.
Naar de bieb of een boekhandel ( of internet) voor wat meer info over seks en zwangerschap lijkt me een goed idee.
En ga aan de pil ( als je het niet durft te vragen aan je ouders kun je gewoin naar je huisarts, hij heeft zwijgplicht).
Maar voor je weer wat op seks gebied gaat doen ga echt wat meer voorlichting opdoen. Desnoods gezellig samen met je vriendje.
Je wilt niet per ongeluk straks echt zwanger zijn.
vrijdag 31 januari 2014 om 22:50
De kans dat je zo zwanger raakt is héél, héél klein. Dit, plus het feit dat je meerdere keren ongesteld bent geweest maakt de kans wel ongeveer nihil. En als dat je nog niet gerust stelt doe je inderdaad maar een zwangerschapstest. Als die negatief is mag je toch echt wel zeker zijn dat je niet zwanger bent.
Enne, laat je niet al te gek maken van wat je op internet leest, of wat je via via hoort. Die verhalen kunnen ook goed aangedikt zijn, hè. En wat je op fora leest is ook maar gepost door mensen. Wie zegt dat die het bij het rechte eind hebben?
Enne, laat je niet al te gek maken van wat je op internet leest, of wat je via via hoort. Die verhalen kunnen ook goed aangedikt zijn, hè. En wat je op fora leest is ook maar gepost door mensen. Wie zegt dat die het bij het rechte eind hebben?
vrijdag 31 januari 2014 om 22:50
quote:pleun123 schreef op vrijdag 31 januari 2014 22:15 Ik las dat een zwangerschapstest de ene keer wat anders aankan geven dan de andere keer. En omdat enkele mensen die dit weten zeiden dat de kans toch heel klein is dat ik zwanger benNiet te veel lezen op internet, bezorgd je alleen maar een bende stress om niks.
vrijdag 31 januari 2014 om 23:05
Je lichaam is niet zo voorspelbaar als je zou willen. Ik ben soms maar een dag ongesteld en soms was ik een lopende lekbak voor 4 dagen toen ik jouw leeftijd had. Dus neem het nou maar aan van iedereen hier, dat je niet zwanger bent..
En als je zekerheid wil fiets je morgen naar de action en koop je een test van nog geen 2¤.
En als je zekerheid wil fiets je morgen naar de action en koop je een test van nog geen 2¤.
vrijdag 31 januari 2014 om 23:08
quote:ranny1989 schreef op 31 januari 2014 @ 23:05:
Je lichaam is niet zo voorspelbaar als je zou willen. Ik ben soms maar een dag ongesteld en soms was ik een lopende lekbak voor 4 dagen toen ik jouw leeftijd had. Dus neem het nou maar aan van iedereen hier, dat je niet zwanger bent..
En als je zekerheid wil fiets je morgen naar de action en koop je een test van nog geen 2¤.Dit. Vroeger was het bij mij na drie dagen alweer gedaan, en sinds een paar jaar duurt het ineens vijf of zes dagen. Ik ben 23. Dus maak je niet zo druk, joh. Je bent écht niet zwanger.
En als je zekerheid wil fiets je morgen naar de action en koop je een test van nog geen 2¤.Dit. Vroeger was het bij mij na drie dagen alweer gedaan, en sinds een paar jaar duurt het ineens vijf of zes dagen. Ik ben 23. Dus maak je niet zo druk, joh. Je bent écht niet zwanger.
vrijdag 31 januari 2014 om 23:11
vrijdag 31 januari 2014 om 23:13
vrijdag 31 januari 2014 om 23:25