Waar heen in Portugal?

25-06-2008 21:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, ik en ons dochtertje willen half juli voor een weekje naar Portugal, maar weten echt niet waar we heen moeten. We willen naar een leuk, nog niet te toeristisch plaatsje aan de zee. Niet te klein, veel te zien en vooral lekker niet te duur eten.

Iemand tips?

gr Floor
Hoi Floor, ik kom zelf net terug uit Portugal. Albufeira en Praia da Oura zijn de toeristische plaatsen. Albufeira (het oude deel) is toeristisch, maar wel gezellig! Lekker en niet duur eten (veel vis). Praia da Oura (het nieuwe Albufeira) vond ik zelf vreselijk (viezig, veel Engelsen, discotheken etc.).

We hebben een dagtochtje gedaan naar Lagos en dat vond ik wel een leuk stadje. Een mooie boulevard langs de haven/kust en een leuk centrum.

Verder kun je op www.elizawashere.nl hele leuke, niet toeristische plekken vinden. Misschien ook iets?

Groetjes,

Lieke
Wij zaten begin mei in Olhos d'Agua. Was erg prettig rustig en toch dichtbij Albufeira.
De Costa Verde in het noorden is erg mooi, veel minder toeristisch (en warm) dan in het zuiden, maar super om een auto te huren en rond te kijken (wegen zijn van Nederlandse kwaliteit). Hele mooie kust, rusitge stranden, schoon en groen.Zelf zaten we in Viana do Castelo, maar daar was het erg stil begin juli. Het eten was abnormaal goedkoop, we aten en dronken met z'n tweeen voor soms nog geen 20 euro (in totaal). Porto is ook prachtig, Povoa de Varzim is meer 'kijk ons 's grote gebouwen hebben' maar heeft wel weer een prachtig strand. Wat leuk is van noord-Portugal is dat je zo even een dagje naar Spanje kan, door de prachtige rit ook echt een aanrader. Succes met kiezen!
Carvoeiro kan ik je aanraden, een gezellig klein plaatsje waar veel nederlanders wonen(das af en toe wel een nadeel) met leuke restaurantjes en terrasjes en zo. o en je kan er het lekkerste ijsje van de algarve kopen.

ik kwam er zelf jaarlijks van mijn 11de tot mijn 17 de.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven