Geld & Recht alle pijlers

MMA

12-02-2014 12:05 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meld misdaad anoniem... hoe anoniem is dat nou echt?

Heeft iemand daar wel eens gebruik van gemaakt of ken je iemand die daar gebruik van heeft gemaakt.

Ik had het er laatst over met iemand en op internet zie ik verschillende dingen staan. De een zegt ja is echt anoniem maar je leest ook verhalen van 'ik kreeg ineens een oproep om als getuige te verschijnen'. Dat lijkt me dan toch niet echt de bedoeling. Ik word daar dus niet veel wijzer van met wat er op internet staat. Op de site zelf staat dat ze inderdaad geen nummer, naam etc noteren.
.
Het is wel anoniem, ze geven nooit gegevens door en registreren geen telefoonnummers.

Probleem is wel dat je geen anonieme getuigenissen mag gebruiken in de rechtbank.

Ik heb er zelf ooit een keer gebruik van gemaakt, maar het was redelijk nutteloos.
Allereerst: Bij MMA denk ik aan Material Marshal Arts, vechtsport dus. De link met Meld Misdaad Anoniem is dan ook ... eehm... bijzonder

Ik heb ook wel eens gebeld, en weet dat die tip bij de wijkagente terecht is gekomen. Vergelijk het maar dat je de politie verteld 'daar gebeurd iets' en vervolgens weer wegloopt. Het is niet meer dan tips geven, hints, en zo wordt het ook geïnterpreteerd, is mijn ervaring.
Ja mma heb ik gewoon even afgekort.

@ bootje, ja precies ze mogen geen anonieme getuigenissen gebruiken idd. Maar ik zag ook dat ze specifieke dingen willen weten het liefst, bijv van de daders, naam etc maar dat weet ik sowieso niet want ik sta juist aan de kant van het slachtoffer. Dus is misschien ook redelijk nutteloos idd

Maar ik las ergens dat het spoor een beetje dood loopt wat betreft deze zaak, dus ik dacht toen aan het een en ander.

en blueeyes, ja ik dacht ik kort het even af, vandaar mma.

Dat de tip bij de wijkagente terecht komt vind ik niet zo gek maar wel dat hij weet dat de tip bijv bij jou vandaan komt, dat zou ik wel raar vinden.
.
quote:isa__88 schreef op 12 februari 2014 @ 12:30:

Ja mma heb ik gewoon even afgekort.

@ bootje, ja precies ze mogen geen anonieme getuigenissen gebruiken idd. Maar ik zag ook dat ze specifieke dingen willen weten het liefst, bijv van de daders, naam etc maar dat weet ik sowieso niet want ik sta juist aan de kant van het slachtoffer. Dus is misschien ook redelijk nutteloos idd

Maar ik las ergens dat het spoor een beetje dood loopt wat betreft deze zaak, dus ik dacht toen aan het een en ander.

Als jij denkt dat je informatie hebt die belangrijk kan zijn moet je dat gewoon doorgeven. Jij beoordeelt nu wat relevant is, terwijl je geen inzicht hebt in het dossier van de politie. Dit kan net dat zetje de goede kant op geven.
Ja dat is waar inderdaad, klopt. Oke thnks.
.
Ben je getuige van iets geweest? Of heb je het van horen zeggen? Het hangt enorm van je info af en van het feit waar je info over hebt.
Nou ja.. dat dus..
Wijkagent wist dat er melding was gedaan, maar niet door wie. Bij toeval vroeg ze aan mij of ik er iets van wist, en toen heb ik open kaart gespeeld.
quote:blueeyes*3 schreef op 12 februari 2014 @ 12:24:

Allereerst: Bij MMA denk ik aan Material Marshal Arts, vechtsport dus. De link met Meld Misdaad Anoniem is dan ook ... eehm... bijzonder

Ehmm..... Material Marshal Arts?

Wat dacht je van Mixed Martial Arts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven