Geld & Recht alle pijlers

mediamarkt geen korting op camera?!

12-02-2014 15:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Waar baseer je op dat altijd kunt onderhandelen bij de mediamarkt.

Geloof best dat er wat de onderhandelen valt als je bijvoorbeeld koelkast, wasmachine, droger, magnetron tegelijk koopt maar een enkele aankoop lijkt mij niet onderhandelbaar hoe goed je ook je best doet.
Hier kun je helemaal niet onderhandelen, het is een prijs en daar gaan ze niet van af.
Nee, je kunt niet altijd onderhandelen.

Je kansen zijn een stuk groter als je bijvoorbeeld een wasmachine en een droger tegelijk koopt. Dan valt er eigenlijk altijd iets te onderhandelen.
Wat je wel kan doen, is iets van andere winkel meenemen, waaruit blijkt dat die betreffende camera daar goedkoper is. Wellicht gaan ze mee in de prijs of er iets onder. En anders... Naar dat andere bedrijf.
Ze gaan mee met de laagste internetprijs (bij een groot bedrag tenminste). Gewoon zeggen ik kan hem daar of daar goedkoper krijgen. Hielp bij onze tv, maar het kan inderdaad niet op alles.
Voorheen wel volgens mij, nu (bijna) niet meer.

Wij hebben laatst verschillende electrowinkels bezocht om een koelkast, laptop, magnetron en droger in een keer te kopen.

Mijn man kan altijd heel goed iets van de prijs krijgen, mar nu lukte het nergens. Kregen wel 'gratis bezorging en een anti virus voor de laptop, maar nergens wilden ze met de prijs zakken.
politiehier wijzigde dit bericht op 12-02-2014 16:03
Reden: x
% gewijzigd
Wij onderhandelen altijd bij de mediamarkt, saturn en andere electronica zaken. En de prijs word altijd aangepast. Dan heb ik het niet over bedragen onder de 100euro hoor.
Voor mijn camera heb ik wel kunnen onderhandelen. Dus het is misschien ook hoeveel je wil uitgeven en hoeveel marge er op zit?
Nee, je kan niet meer onderhandelen bij de MediaMarkt. Ze gaan niet lager dan de on-line prijzen. Een aantal jaren geleden kon dit nog wel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Soms wel, soms niet. Laatst toen ik een nieuwe tv kocht kreeg ik wel korting. Ik tref soms ook showmodelletjes, daar kan je wel leuke bedragen afhalen.

Wat kost die camera?
Wat noem je onderhandelen over een camera? Je kunt hoogstens zeggen dat je hem alleen koopt als er 10% van af gaat. Ik zou daar als verkoper niet op in gaan, het is niet alsof er geen camera's verkocht worden!
Ik heb 4 jaar terug bij de media markt kunnen onderhandelen, zo'n 65euro van aan camera van 400 euro af. Gewoon onderhandelt met de verkoper en kreeg nog korting op mn hoes voor camera.
Er valt meestal weinig tot niks bij de Mediamarkt te onderhandelen, tenzij je aan kunt tonen dat precies hetzelfde artikel in een andere winkel in de buurt goedkoper is. Daar zijn ze meestal wel gevoelig voor.

Bij witgoed e.d. wordt idd weleens gratis bezorgkosten aangeboden of een kleine, symbolische korting op een groot bedrag.
.
Als je het te duur vind moet je geen dure camera uitzoeken..

Onderhandelen kan alleen als je weet dat hij ergens anders goedkoper is (wel exact hetzelfde model).. Anders niet
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mijn camera was al met al een stuk duurder, misschien daarom betere onderhandelingsmarge? Heb er dik 200 euro afgekregen.
quote:Artemis schreef op 12 februari 2014 @ 16:02:

Wat je wel kan doen, is iets van andere winkel meenemen, waaruit blijkt dat die betreffende camera daar goedkoper is. Wellicht gaan ze mee in de prijs of er iets onder. En anders... Naar dat andere bedrijf.Wat een gedoe. Als het ergens anders goedkoper is, dan koop je het toch gewoon dáár? Dan ga je toch niet naar een duurdere zaak, daar een heel verhaal ophangen over dat het ergens anders goedkoper is en dan lopen soebatten om het voor dezelfde prijs te krijgen? Waarom dat gedoe als je het in die andere zaak metéén voor die lagere prijs had kunnen kopen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom denk je recht te hebben op korting als je de camera nergens goedkoper hebt kunnen vinden? Waarom zou MM hier in meegaan?
Korting krijg je alleen als er ergens een grote winstmarge op zit.

Dat geldt meestal voor zaken die niet zo vaak verkocht worden en duur zijn.Vloeren, bedden, duur witgoed, daar kun je op onderhandelen. Camera's worden veel verkocht, veel concurrentie en dus zijn ze scherp geprijsd, alleen de echt dure kun je misschien iets uitonderhandelen.

Verder wordt er in deze crisis veel op prijs geconcureerd, veel aanbiedingen en dus lage winstmarges, daarom kun je nu waarschijnlijk minder onderhandelen dan vijf jaar geleden.
Wat een onzin dat jedaar altijd maar korting krijgt. Hoe vaak ik toen ik er nog werkte beledigde mensen had omdat ze geen korting kregen. Nee, korting is niet standaard. Als je al de laagste prijs hebt, kan daar vaak niks meer af. En sommige fabrikanten hebben als harde eis dat er geen korting op hun producten gegeven mag worden.

Ding jij ook af in een supermarkt of bij de garage?
Bij MM is het lastig, die hanteren vaste eigen prijzen. Bij veel andere kun je wel afdingen gewoon op pad met laagste prijs en zo kun je wel bij een zaak terecht voor die prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven