Minnaar. Deel 22.

donderdag 12 december 2013 om 15:06
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
woensdag 12 februari 2014 om 17:44
@Jufmafkees, neuj joh, voor je het weet zit je dan al voortijdig te hokken samen. Geef hem de ruimte om alles te verwerken en af te sluiten voordat jullie samen iets gaan opbouwen. Al snap ik dat het best moeilijk is om jezelf ervan te weerhouden bovenop hem te duiken nu daar de kogel door kerk is en hij in zekere zin vrij man is.
woensdag 12 februari 2014 om 17:50
LOL, wat een heerlijke formulering, kip. Maar dat is wel exact hoe het er nu bijstaat. Voortijdig hokken gaat niet gebeuren, het is een schat hoor maar hij heeft wel kinderen om rekening mee te houden en ik ook. Nog los van dat in zijn huidige financiële situatie dat ook niet de handigste zet is voor mij. (ik hou van hem maar ik ben niet opeens achterlijk ) Doch latten met veel logeren zie ik wel gebeuren.
woensdag 12 februari 2014 om 17:59
woensdag 12 februari 2014 om 19:58
Wow, jufM, wat een stormachtige en onrustige periode is dit! Wat moeilijk ook om je op de achtergrond te houden. Garanties voor de toekomst heb je nooit natuurlijk, ook jullie relatie kan fout lopen. Maar ook goed.
Het is nu alleen nog allemaal zo'n puinhoop, het heeft tijd nodig voordat er enige rust terug komt in zijn leven en hij weer echt aan opbouwen denkt. Jij bent nu de stabiele factor, het baken en hij heeft je nodig. Denk dat je er heel nuchter en goed in staat op deze manier! Maar makkelijk is het niet. Dat praten zal altijd wel lastig blijven wrs. Belangrijk is het wel, denk ik, zeker ook als jullie samen verder willen.
Ingewikkeld ook, omdat het meteen van die grote financiele sores meebrengt. En dan woont hij ook nog bij zijn schoonouders.. Ook niet ideaal.
Guus is alsnog mee geweest! Het was een geweldige avond, ik heb enorm genoten. Hij heeft zelfs een aantal forummers ontmoet .
We zijn er een paar uur tussenuit gesneakt naar mijn huis en hebben het ons daar aangenaam gemaakt en daarna ben ik verder gaan borrelen, toen hij naar huis ging. Super geslaagde avond! En als het lukt, heb ik nog een date tegoed deze week, maar als het niet lukt, kan ik hier weer een tijdje op teren. Fijn!!
Het is nu alleen nog allemaal zo'n puinhoop, het heeft tijd nodig voordat er enige rust terug komt in zijn leven en hij weer echt aan opbouwen denkt. Jij bent nu de stabiele factor, het baken en hij heeft je nodig. Denk dat je er heel nuchter en goed in staat op deze manier! Maar makkelijk is het niet. Dat praten zal altijd wel lastig blijven wrs. Belangrijk is het wel, denk ik, zeker ook als jullie samen verder willen.
Ingewikkeld ook, omdat het meteen van die grote financiele sores meebrengt. En dan woont hij ook nog bij zijn schoonouders.. Ook niet ideaal.
Guus is alsnog mee geweest! Het was een geweldige avond, ik heb enorm genoten. Hij heeft zelfs een aantal forummers ontmoet .
We zijn er een paar uur tussenuit gesneakt naar mijn huis en hebben het ons daar aangenaam gemaakt en daarna ben ik verder gaan borrelen, toen hij naar huis ging. Super geslaagde avond! En als het lukt, heb ik nog een date tegoed deze week, maar als het niet lukt, kan ik hier weer een tijdje op teren. Fijn!!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
donderdag 13 februari 2014 om 11:31
poeh juf mafkees wat een lastige situatie...
Kan me heel goed voorstellen dat je nu erg bij hem zou willen zijn maar dat hij nu ook erg overhoop lig tmet alles is ook heel begrijpelijk.
Uiteraard is het afwachten hoe het verloopt maar goed er zijn ook wel relaties die wel standhouden, jullie intentie is wel om bij elkaar te zijn.
Klinkt als een geweldige avond Heidi !
Fijn dat je er nog even samen tussenuit hebt kunnen glippen, even de tijd voor elkaar en waarschijnlijk nog een date....
You lucky girl
Hier geen minnaar plannen met valentijnsdag hoor, beide razenddruk zit gewoon geen mogelijkheid in.
Gelukkig staat er al een date dus heb iets heerlijks om naar uit te kijken in ieder geval !
Kan me heel goed voorstellen dat je nu erg bij hem zou willen zijn maar dat hij nu ook erg overhoop lig tmet alles is ook heel begrijpelijk.
Uiteraard is het afwachten hoe het verloopt maar goed er zijn ook wel relaties die wel standhouden, jullie intentie is wel om bij elkaar te zijn.
Klinkt als een geweldige avond Heidi !
Fijn dat je er nog even samen tussenuit hebt kunnen glippen, even de tijd voor elkaar en waarschijnlijk nog een date....
You lucky girl
Hier geen minnaar plannen met valentijnsdag hoor, beide razenddruk zit gewoon geen mogelijkheid in.
Gelukkig staat er al een date dus heb iets heerlijks om naar uit te kijken in ieder geval !
donderdag 13 februari 2014 om 14:29
Ik lees al een hele poos met jullie mee. Lang zitten twijfelen maar wil toch iets aan jullie voorleggen. Ik ben eind 30, getrouwd en twee kinderen. Mijn man en ik hebben al een hele poos geen seks meer en omdat ik het wel mis ben ik vorig jaar een leuke man tegen gekomen met wie ik wel af en toe seks heb. Geweldige, erg geile seks en daarna ben ik ontzettend blij maar na een dag valt er zo'n zware deken over me heen omdat weer zo duidelijk is wat ik mis in mijn eigen relatie. Het is ook niet dat ik me erbij neergelegd heb, maar gesprekken hierover eindigen in tranen en vooral veel verwijten over en weer. En geen seks...

donderdag 13 februari 2014 om 15:33
quote:poldergirl75 schreef op 13 februari 2014 @ 14:29:
Geweldige, erg geile seks en daarna ben ik ontzettend blij maar na een dag valt er zo'n zware deken over me heen omdat weer zo duidelijk is wat ik mis in mijn eigen relatie. Het is ook niet dat ik me erbij neergelegd heb, maar gesprekken hierover eindigen in tranen en vooral veel verwijten over en weer. En geen seks...Heb intussen ook wat bijgeleerd sinds ik een vergelijkbaar verhaal hier heb voorgelegd Dus wil ik jou vragen of je behalve seks nog meer mist in je relatie? Of is het "gewoon" een kwestie van verschillend libido?
Geweldige, erg geile seks en daarna ben ik ontzettend blij maar na een dag valt er zo'n zware deken over me heen omdat weer zo duidelijk is wat ik mis in mijn eigen relatie. Het is ook niet dat ik me erbij neergelegd heb, maar gesprekken hierover eindigen in tranen en vooral veel verwijten over en weer. En geen seks...Heb intussen ook wat bijgeleerd sinds ik een vergelijkbaar verhaal hier heb voorgelegd Dus wil ik jou vragen of je behalve seks nog meer mist in je relatie? Of is het "gewoon" een kwestie van verschillend libido?
donderdag 13 februari 2014 om 15:59
Thanx Ano*k, benieuwd naar wat jij hebt bijgeleerd.
Ik mis "alles" wat tot seks kan leiden. Samen dingen doen, gezelligheid zonder de kinderen. En dat hoeft heus niet altijd buitenshuis te zijn. Irriteert zich mateloos aan mijn "rommel" en dat ik daar niet in verander en ik denk jemig man stel je niet zo aan. Af en toe vergeet hij dat ik zijn vrouw ben en krijg ik net als de kinderen een wang aangeboden als ik hem een zoen geef. Ik neem liever een koude douche. En dan dat eeuwige schuldgevoel dat hij een chronische ziekte heeft en daardoor niet veel dingen kan doen die ik weer leuk vind. En hoe geweldig hij is met de kinderen.
Ja en dan afgelopen week. Zo hoort seks te zijn. Ik hou van mijn minnaar, niet dat ik hoop dat hij bij zijn vrouw weggaat, maar van het gevoel dat hij me geeft.
Ik mis "alles" wat tot seks kan leiden. Samen dingen doen, gezelligheid zonder de kinderen. En dat hoeft heus niet altijd buitenshuis te zijn. Irriteert zich mateloos aan mijn "rommel" en dat ik daar niet in verander en ik denk jemig man stel je niet zo aan. Af en toe vergeet hij dat ik zijn vrouw ben en krijg ik net als de kinderen een wang aangeboden als ik hem een zoen geef. Ik neem liever een koude douche. En dan dat eeuwige schuldgevoel dat hij een chronische ziekte heeft en daardoor niet veel dingen kan doen die ik weer leuk vind. En hoe geweldig hij is met de kinderen.
Ja en dan afgelopen week. Zo hoort seks te zijn. Ik hou van mijn minnaar, niet dat ik hoop dat hij bij zijn vrouw weggaat, maar van het gevoel dat hij me geeft.

donderdag 13 februari 2014 om 16:11
Poldergirl, jij bent misschien ook minder geschikt voor het minnaarschap, net als ik. Waarom? Omdat je thuis blijkbaar teveel mist en je gevoelens ontwikkelt voor de minnaar die verder gaan dan sex. Althans, dat risico loopt. Feedback die ik kreeg was om eerst maar eens goed te onderzoeken wat er verbeterd kan worden in de eigen relatie. Niet uit morele anti-vreemdgaan overwegingen, maar juist omdat je anders in je minnaar "relatiemateriaal" gaat zien..
donderdag 13 februari 2014 om 20:07
Ben er bang voor dat ik me inmiddels al op glad ijs bevindt. Want ik voel al wel wat voor hem. Maar zie in hem echt geen relatiemateriaal omdat hij al een relatie heeft. Maar het afscheid na een date valt me zwaar. Dat omschakelen. En dat vergrootglas weer op mijn eigen relatie. Ano*k heb jij na de feedback gebroken met je minnaar?

vrijdag 14 februari 2014 om 00:31
vrijdag 14 februari 2014 om 11:02
Beste dames, ik krijg het gevoel dat de laatste twee aanwinsten van dit topic (poldergirl75 en Ano*k) misschien iets kunnen hebben aan mijn ervaringen. Ik kom van het topic ‘Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?’, dus, eh, dan weet je wel hoe laat het is Mijn man heeft geen behoefte aan liefde en seks door wat hij zelf zijn persoonlijkheid noemt (of dat dan een stoornis is laat ik even in het midden). Na jaren afzien en tobben hebben we anderhalf jaar geleden samen besloten dat het ok was als ik op zoek ging naar een andere man om in mijn behoeften te voorzien. Die gingen dus verder dan seks alleen, dat werd mij ook al snel duidelijk. Ik ben nu eenmaal niet zo iemand die het één los kan zien van het ander, en dat wil ik ook helemaal niet zijn. Een jaar geleden werd ik verliefd op (wat bedoeld was als) mijn minnaar. Mijn man en ik blijven samen wonen om voor de kinderen te zorgen totdat die dat niet meer nodig zullen hebben (een kleine vijf jaar is de prognose). Dat is op zich allemaal mooi geregeld zo, mijn man vindt het prima, kinderen happy, maar mijn gevoelens zijn nog best geconflicteerd. Ik woon samen met de verkeerde man, mis mijn geliefde soms en een jarenlang uitgesmeerde scheiding (waar het eigenlijk wel op neer komt), daar word je ook niet blij van. Maar een betere oplossing weet ik niet. Terug naar hoe het was kan niet, en zou ik ook niet willen.
vrijdag 14 februari 2014 om 11:32
Teruglezend vind ik het wel een triestig verhaal dat hier een beetje uit de toon valt. En dat is ook weer niet helemaal terecht, want in mijn 'nieuwe leven' geniet ik ook enorm van hele fijne seks, waarin we nog steeds leren en groeien. Ik wist dat ik iets miste, maar ik had geen idee wat het was en dat het zo geweldig kon zijn
Dus toch ook goed nieuws.
Waarom lees ik hier mee, terwijl ik geen minnaarsrelatie heb in de gangbare zin? Ondanks dat herken ik hier toch het een en ander, zoals het 'hebben van twee mannen', de reacties van de omgeving (ik kan hier niet met iedereen over praten, sommigen accepteren het niet), planningsissues, uitkijken naar een 'date', soms wat onzekerheid bij haperende communicatie en zo meer.
Vreemdgaan heb ik trouwens wel overwogen, maar o.a. door goede adviezen op dit forum heb ik uiteindelijk toch dat moeilijke gesprek doorgezet en dat is iets waar ik nooit spijt van heb gehad. Er kwam ruimte door voor nieuwe dingen en ik zou de stress van de 'stiekemheid' nooit hebben kunnen verdragen.

Waarom lees ik hier mee, terwijl ik geen minnaarsrelatie heb in de gangbare zin? Ondanks dat herken ik hier toch het een en ander, zoals het 'hebben van twee mannen', de reacties van de omgeving (ik kan hier niet met iedereen over praten, sommigen accepteren het niet), planningsissues, uitkijken naar een 'date', soms wat onzekerheid bij haperende communicatie en zo meer.
Vreemdgaan heb ik trouwens wel overwogen, maar o.a. door goede adviezen op dit forum heb ik uiteindelijk toch dat moeilijke gesprek doorgezet en dat is iets waar ik nooit spijt van heb gehad. Er kwam ruimte door voor nieuwe dingen en ik zou de stress van de 'stiekemheid' nooit hebben kunnen verdragen.
vrijdag 14 februari 2014 om 11:41
Ikbeneruit, het is hier niet een en al halleluja en stiekem doen.
Zelf heb ik ook een open relatie met wijlen mijn vrouw gehad en dat ik met mijn minnares in onze sexuele behoeftes kon voorzien zonder mijn echtgenote te bedriegen heb ik altijd als een pluspunt gezien.
Het lijkt me zwaar dat jij nu nog jaren moet samenwonen met jouw beste vriend terwijl jij met jouw hoofd al bij jouw nieuwe liefde zit.
Kennen jouw twee mannen elkaar ook?
Zelf heb ik ook een open relatie met wijlen mijn vrouw gehad en dat ik met mijn minnares in onze sexuele behoeftes kon voorzien zonder mijn echtgenote te bedriegen heb ik altijd als een pluspunt gezien.
Het lijkt me zwaar dat jij nu nog jaren moet samenwonen met jouw beste vriend terwijl jij met jouw hoofd al bij jouw nieuwe liefde zit.
Kennen jouw twee mannen elkaar ook?
volg je verstand, gebruik je gevoel
vrijdag 14 februari 2014 om 11:52
Hoi highlander, van jouw geschiedenis heb ik wel wat meegekregen, het lijkt me dat het woord 'zwaar' daarvoor beter op zijn plaats is. Hier zijn we in elk geval allemaal gezond ;-(
Maar het samenwonen op deze manier is inderdaad niet altijd makkelijk. Het went wel een beetje, maar ik kan er soms best verdrietig van worden. Als je 'gewoon' pats-boem uit elkaar gaat, kun je je verdriet verwerken door elkaar minder of niet te zien, hier kijkt het me elke dag aan. Ik heb ook wel momenten dat ik denk het niet vol te kunnen houden, maar wat is het alternatief? Mijn vriend heeft ook kinderen, die hebben hem nu nog nodig.
'Mijn' mannen kennen elkaar, met mijn geliefde ben ik al heel lang bevriend en we zagen elkaar soms met de gezinnen erbij. Hij komt hier nu regelmatig langs, soms om mij op te halen maar hij eet ook wel eens mee of zo. Dat voelt nog niet totaal ontspannen, beetje onwennig blijft het wel maar het gaat.
Maar het samenwonen op deze manier is inderdaad niet altijd makkelijk. Het went wel een beetje, maar ik kan er soms best verdrietig van worden. Als je 'gewoon' pats-boem uit elkaar gaat, kun je je verdriet verwerken door elkaar minder of niet te zien, hier kijkt het me elke dag aan. Ik heb ook wel momenten dat ik denk het niet vol te kunnen houden, maar wat is het alternatief? Mijn vriend heeft ook kinderen, die hebben hem nu nog nodig.
'Mijn' mannen kennen elkaar, met mijn geliefde ben ik al heel lang bevriend en we zagen elkaar soms met de gezinnen erbij. Hij komt hier nu regelmatig langs, soms om mij op te halen maar hij eet ook wel eens mee of zo. Dat voelt nog niet totaal ontspannen, beetje onwennig blijft het wel maar het gaat.
vrijdag 14 februari 2014 om 11:57
@Ikbeneruit: dank voor het delen van je verhaal, lijkt me een moeilijke situatie en moedig dat je eea bespreekbaar hebt gemaakt! Je hebt gekozen voor een oplossing die optimaal is voor alle partijen binnen de huidige situatie en dat siert je.
Ook ik pas wellicht niet helemaal binnen dit topic. Ik heb een open relatie maar sinds ongeveer een half jaar een vaste minnaar waarmee het wel verder gaat als alleen sex.
Hoewel ik een prima relatie heb met mijn man, en ook daarmee nog fijne sex heb, herken ik wel wat in je post. Het af en toe die ander zo missen en uitkijken naar de dates. En dat terwijl ik aan liefde en aandacht ook thuis niks te kort kom.
Maar ik voel me vooral bevoorrecht dat ik van 2 mannen mag houden in openheid.
Ook ik pas wellicht niet helemaal binnen dit topic. Ik heb een open relatie maar sinds ongeveer een half jaar een vaste minnaar waarmee het wel verder gaat als alleen sex.
Hoewel ik een prima relatie heb met mijn man, en ook daarmee nog fijne sex heb, herken ik wel wat in je post. Het af en toe die ander zo missen en uitkijken naar de dates. En dat terwijl ik aan liefde en aandacht ook thuis niks te kort kom.
Maar ik voel me vooral bevoorrecht dat ik van 2 mannen mag houden in openheid.
vrijdag 14 februari 2014 om 12:12
Ikbeneruit, dat het zwaar was besef ik mij nu pas, mijn leven is zo leeg nu mijn geliefde weg is. Ik denk niet dat ik ooit nog een liefdesrelatie aanga en chronisch minnaar word als ik daar aan toe ben. Gelukkig zijn onze kinderen er om het huis draaiend voor te houden en begin ik binnen afzienbare tijd weer met werken. Dat geeft structuur aan mijn dag.
Jij weet dat het einde van jullie huwelijk nadert, moet het nog vol houden voor de kinderen, wat zullen jouw dagen soms lang duren kan ik mij zo indenken. Doorbijten?
Jij weet dat het einde van jullie huwelijk nadert, moet het nog vol houden voor de kinderen, wat zullen jouw dagen soms lang duren kan ik mij zo indenken. Doorbijten?
volg je verstand, gebruik je gevoel

vrijdag 14 februari 2014 om 12:16
quote:highlander schreef op 14 februari 2014 @ 12:12:
Dat het zwaar was besef ik mij nu pas, mijn leven is zo leeg nu mijn geliefde weg is. Ik denk niet dat ik ooit nog een liefdesrelatie aanga. Gelukkig zijn onze kinderen er om het huis draaiend voor te houden en begin ik binnen afzienbare tijd weer met werken. Dat geeft structuur aan mijn dag.
Ben ordinaire meelezer maar heb naar je uitgekeken.
Gaan jullie nog op reis?
Wens je veel sterkte
Dat het zwaar was besef ik mij nu pas, mijn leven is zo leeg nu mijn geliefde weg is. Ik denk niet dat ik ooit nog een liefdesrelatie aanga. Gelukkig zijn onze kinderen er om het huis draaiend voor te houden en begin ik binnen afzienbare tijd weer met werken. Dat geeft structuur aan mijn dag.
Ben ordinaire meelezer maar heb naar je uitgekeken.
Gaan jullie nog op reis?
Wens je veel sterkte