Extra 'kamer' studio

14-02-2014 12:22 32 berichten
Zoals de titel al aangeeft woon ik in een studio (geen extra slaapkamer).

Erg prettig huisje om te wonen, alleen mis ik een laatste tijd een extra slaapkamer en heb niet de financiële middelen om groter te gaan wonen.

Iemand tips hoe ik toch een soort van 'extra' kamer kan krijgen? Of misschien mensen die ook in 1 ruimte wonen met goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Een kamerafscheiding dmv kast, gordijn of kamerscherm een optie?
Hoe is je studio ingedeeld nu?
Je kunt een deel van de ruimte afschermen met een hoge kast of een kamerscherm.
Of een hoogslaper of een soort vide met een gordijntje maken als je studio groot genoeg is. Opklapbed is misschien ook een optie, er zijn hele mooie tegenwoordig!
Gordijn ertussen maken? Heb ik een tijd gedaan, hielp goed.
Ja heb al een kamerscherm, maar nog steeds niet echt een slaapkameridee. Misschien een kast (of twee) inderdaad wel een idee!
Ik heb zelf expedit van Ikea als scheidingswand. Ideaal, je kunt zelf bepalen hoe vol je hem stopt.
Ik heb ooit ook in een studio gewoond en wilde niet in de woonkamer slapen.

Ik heb in een soort van inpandige kast geslapen. Paste net een 1 persoons bed in en een kledingkast aan het voeteneinde. De deur eruit en gordijn ervoor.

Mijn vriendin woonde ook in zo'n zelfde flatje en die had er een walk in closet van gemaakt en baalde dat zij er niet zelf aan had gedacht het zo te doen.
Expedit is inderdaad handig, omdat je die van twee kanten kunt benaderen. Die heeft niet echt een achterkant, waar je bij andere kasten wel last van hebt als je ze los neerzet. En ze zijn betaalbaar!
Je kunt het zo creatief aanpakken als je zelf wil

Met een Expedit

Met een Pax en wat stof op de achterkant.

Met de Mandal

Is je kamer hooggenoeg voor een hoogslaper? ik heb die van IKEa gehad, ideaal.
Je kunt ook een paar (paneel)gordijnen ophangen.

Room devider idd. Of een gewone kast. Ik had een driedeurs kledingkast met opzet en heb die met de deuren naar mijn slaapkamer gezet en de achterkant afgewerkt en een plaatje hout. Dat heb ik uiteindelijk behangen en weer later hetzelfde geschildert als de rest van de muren. Zelfs mijn vriend (nu 8 jaar samen) dacht echt dat het een wand was maar het is echt gewoon de achterkant van mijn kast.
Een hoogslaper. Heb ik ook gehad toen ik op kamers woonde en het is echt een eigen plekje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij niet heel voordelig, maar ixxi is ook leuk als roomdivider (kan je helemaal zelf ontwerpen)

Wat een leuke ideeën incl plaatjes. Super tof, bedankt! Ga van de week eens bezoekje aan de Ikea brengen
Mooie plaatjes!

Het hangt volgens mij af hoe groot de ruimte is wat kan/mooi is.

Op mijn kleine studentenkamer had ik 2 simpele witte boekenkasten van de bouwmarkt als afscheiding. Ik had ze geschilderd en de achterkant ( slaapgedeelte) beplakt. Mijn vader heeft er toen nog kastjes voor bovenop gemaakt.

Er bleef nog een ingang over tussen muur en kast en daar hing een gordijn voor

Stiefdochter heeft een wat ruimere maar mn hoge kamer.

We hebben een vlonder geplaatst met kisten eronder voor bergruimte. Op de vlonder een hoogslaper en daaronder een bureau.

Voor de vlonder een dun halfdoorzichtig gordijn zodat ze het bureau en het bed evt wat kan afschermen. Expres doorzichtig en in de lichte kleur van de muren zodat de rest vd ruimte niet al te klein voelt
Je bent zelf een theepot
Ik heb ook jaren, alleen en met man achter een driedeurskast geslapen, een ouwe antieke van de rommelmarkt. De achterwand had ik bekleed met klassieke stof. Daar paste prima een tweepersoonsbed achter.

De zijkant van het bed en het nachtkastje ernaast had ik ook afgescheiden met een transparant gordijn zodat ik er echt een kamertje van kon maken.

Hier vind je hele toffe plaatje van mooie gordijnen en kleuren trouwens: http://musingsofanightowl ... 2009/01/curtain-call.html

Ik vond het heerlijk slapen btw. Als een soort nestje, en toch genoeg licht en lucht. Veel plezier!
@borderwalk; haha, dat bed op de foto van jouw tweede post heb ik
Heb je foto's of een plattegrond die je kan laten zien? En hoe hoog is de kamer?
Hier ook een Expedit-kast als scheiding. Ik heb een 4x4 vakken, maar een 5x5 (bestaat geloof ik ook) past precies voor een standaard bed (langs de lengte). Mijn bed staat in de hoek en ik heb dus echt een soort slaaphok gecreëerd door die kast ervoor te zetten, waardoor ik mijn bed dus niet echt zie vanuit het woongedeelte van mijn kamer.
Wat een leuke plaatjes. Vooral zo'n grote Expeditkast vind ik een leuk idee. Ik had destijds in mijn studio een kledingkast als scheidingwand. Mijn bed stond tegen achterzijde daarvan, de voorkant (waar de deuren openden) aan de kant waar mijn bureau stond en de rest van de kamer was een beetje in het midden ingedeeld, maar dit vind ik eigenlijk veel mooier. Had ik toen wel willen doen!
Apartmenttherapy heeft een heel 'hoofdstuk' over small-spaces met veel voorbeelden van studio's van echte mensen (dus niet van die gelikte nepplaatjes).

Ze hebben ook elk jaar een small-spaces-wedstrijd.

Veel plezier met inspiratie opdoen.

http://www.apartmenttherapy.com/categories/small_spaces
Leuke ideeën!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven