buikwand operatie buitenland wie heeft ervaring
vrijdag 14 februari 2014 om 10:52

vrijdag 14 februari 2014 om 11:06
Heb je een goed beeld van de operatie zelf, de gevolgen ervan en mogelijke complicaties? Hoe denk je het aan te gaan pakken, als na terugkomst in NL blijkt dat er complicaties optreden? Is het nog wel zoveel goedkoper, als je dan weer een extra vlucht naar X moet betalen? Kan je lichaam zo'n vlucht op dat moment überhaupt wel aan?
Wat is een gezond lijf je waard?
Wat is een gezond lijf je waard?
vrijdag 14 februari 2014 om 11:27
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is de particuliere medische zorg in veel landen een stuk beter en ook nog een stuk goedkoper als in Nederland.
In landen als Turkije of Thailand hebben ze uitstekende particuliere ziekenhuizen. Ook gooien ze je daar niet meteen na de ingreep op straat maar mag je een tijdje blijven om te herstellen.
Als je het toch zelf moet betalen zou ik er inderdaad over denken.
In landen als Turkije of Thailand hebben ze uitstekende particuliere ziekenhuizen. Ook gooien ze je daar niet meteen na de ingreep op straat maar mag je een tijdje blijven om te herstellen.
Als je het toch zelf moet betalen zou ik er inderdaad over denken.
vrijdag 14 februari 2014 om 12:06
Om aan te sterken voor een zware operatie heb ik een tijdje in een zorghotel gelogeerd. Daar was ook een vrouw die in het buitenland een buikwandcorrectie had laten doen, ik weet niet in welk land. Ze had een akelige bacterie opgelopen, bleef in quarantaine en als ze geholpen werd trok het personeel eerst beschermende kleding aan. Ik zou het risico niet nemen, zeker niet als je in aanmerking komt voor een vergoeding.
verba volant, scripta manent.

vrijdag 14 februari 2014 om 12:48
Inderdaad, wat hierboven gemeld wordt door Marianne Davids : een ziekenhuisbacterie uit een buitenland.... brrr.
Als je je als patient met evt. complicaties in een Nederlands ziekenhuis meldt, zijn ze absoluut niet blij met je.
Er moeten eerst kweken gedaan worden om zeker te zijn dat je geen bacterie meebrengt. Zolang die uitslagen niet binnen zijn word je geisoleerd behandeld.
Dat geldt trouwens voor alle uit een buitenlands ziekenhuis komende patienten.
Als je je als patient met evt. complicaties in een Nederlands ziekenhuis meldt, zijn ze absoluut niet blij met je.
Er moeten eerst kweken gedaan worden om zeker te zijn dat je geen bacterie meebrengt. Zolang die uitslagen niet binnen zijn word je geisoleerd behandeld.
Dat geldt trouwens voor alle uit een buitenlands ziekenhuis komende patienten.
vrijdag 14 februari 2014 om 12:58
Hoi,
Ik heb geen ervaring met deze operatie in het buitenland, wel in Nederland. Ik denk dat je je heel goed moet realiseren dat het een hele heftige operatie is en hij staat ook bekend als een zeer risicovolle operatie. Je hebt namelijk een hele forse wond; niet alleen wordt je van heup tot heup open gesneden maar ook wordt alles tot onder je borsten los gehaald en naar beneden getrokken. Ik heb hierbij een infectie opgelopen en ben met spoed weer opgenomen. Mijn wond moest open gemaakt worden om alle viezigheid uit mijn wond te verwijderen. Daarnaast heb ik 3 weken dagelijks de thuiszorg over de vloer gehad die, afbouwend, de wond drie maal daags kwamen schoonspoelen m.b.v. een catheter.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij iedereen gebeurd maar is wel iets waar je rekening mee moet houden. En wil je dit als je in het buitenland zit?
Ik heb geen ervaring met deze operatie in het buitenland, wel in Nederland. Ik denk dat je je heel goed moet realiseren dat het een hele heftige operatie is en hij staat ook bekend als een zeer risicovolle operatie. Je hebt namelijk een hele forse wond; niet alleen wordt je van heup tot heup open gesneden maar ook wordt alles tot onder je borsten los gehaald en naar beneden getrokken. Ik heb hierbij een infectie opgelopen en ben met spoed weer opgenomen. Mijn wond moest open gemaakt worden om alle viezigheid uit mijn wond te verwijderen. Daarnaast heb ik 3 weken dagelijks de thuiszorg over de vloer gehad die, afbouwend, de wond drie maal daags kwamen schoonspoelen m.b.v. een catheter.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij iedereen gebeurd maar is wel iets waar je rekening mee moet houden. En wil je dit als je in het buitenland zit?
vrijdag 14 februari 2014 om 12:58
quote:larina schreef op vrijdag 14 februari 2014 11:00 Omdat ik denk dat het goedkoper is dan in NederlandIn belgie! Kan alles. In het ziekenhuis nog wel. En als je via be verzekerd ben dan betaal je ongeveer 1500¤ maar krijg je meestal een derde terug van de verzekering. Ik ben er blij mee, vooral na twee kinderen was de buik echt op zwangerschap stand blijven staan, wel een litteken van links naar recht maar dat zijn de voor een nadelen. Succes iig!
vrijdag 14 februari 2014 om 13:01
Hou er rekening mee dat je na een operatie in een buitenlands ziekenhuis (ook luxe privekliniek) besmet kan zijn met MRSA of andere multiresistente bacterien.
Als je na de ingreep in Nederland zorg nodig hebt wordt je in isolatie behandeld en getest op deze micro-organismen. Als je ze niet bij je hebt wordt de isolatie opgeheven. Heb je wel zo'n micro-organisme bij je dan zul je voor lange tijd in isolatie gezien worden binnen Nl zorginstellingen (eea is afhankelijk van type bacterie).
Wij hebben regelmatig meegemaakt dat patienten zich hier vooraf niet bewust van waren.
Als je na de ingreep in Nederland zorg nodig hebt wordt je in isolatie behandeld en getest op deze micro-organismen. Als je ze niet bij je hebt wordt de isolatie opgeheven. Heb je wel zo'n micro-organisme bij je dan zul je voor lange tijd in isolatie gezien worden binnen Nl zorginstellingen (eea is afhankelijk van type bacterie).
Wij hebben regelmatig meegemaakt dat patienten zich hier vooraf niet bewust van waren.
vrijdag 14 februari 2014 om 13:06
Een collega van mij, van Turkse afkomst, heeft in Turkije een buikwandcorrectie laten doen. Terug in Nederland is ze twee weken later overleden aan de gevolgen van de operatie.... Ik zeg: niet doen! Goedkoop is overigens de slechtste reden om je beslissing op te baseren wanneer het gaat om zo'n ingrijpende operatie.
vrijdag 14 februari 2014 om 17:33
Hoeveel gaat het kosten dan in Turkije?
Ik heb 2 jaar geleden een buikwandcorrecties gehad, gewoon in Nederland. Het is inderdaad een heel zware operatie, gelukkig geen complicaties gehad, maar toch nog regelmatig op controle geweest achteraf.
Ik zou er heel goed over nadenken of je echt in het buitenland wilt, België vond ik al te ver weg.
Ik heb 2 jaar geleden een buikwandcorrecties gehad, gewoon in Nederland. Het is inderdaad een heel zware operatie, gelukkig geen complicaties gehad, maar toch nog regelmatig op controle geweest achteraf.
Ik zou er heel goed over nadenken of je echt in het buitenland wilt, België vond ik al te ver weg.
vrijdag 14 februari 2014 om 17:39
Als je dan toch voor de prijs wilt gaan dan zou ik eens kijken in Belgie. Belgie is qua ontwikkeling vergelijkbaar met Nederland en de medische zorg is vaak net wat beter dan hier. Kosten vaak wat lager.
En anders gewoon wat langer doorsparen en in Nederland de operatie uit laten voeren. Ga nou niet voor de centen naar een land als Turkije. God weet wat er allemaal gebeurt.
En anders gewoon wat langer doorsparen en in Nederland de operatie uit laten voeren. Ga nou niet voor de centen naar een land als Turkije. God weet wat er allemaal gebeurt.

woensdag 19 februari 2014 om 09:36
Ik zou erg uitkijken waar je het laat doen.
Het buitenland (incl. Belgie) lijkt goedkoper en dat is het ook als het enkel om een stukje vel verwijderen gaat.
Gaat het om een grote (incl buikspieren hechten) buikwandcorrectie dan is mijn advies om dat niet daar te laten doen. Je staat 's avonds weer op straat (of dag erna) terwijl dit gecompliceerde operaties zijn waarbij drainage en controle heel erg belangrijk zijn.
Ik heb een grote gehad en ik heb 5 dagen opgenomen gelegen. Ik ben er nog elke dag blij mee!
Ik heb voor info ook een kliniek bezocht die in België opereert en daar werd me ook even een borstvergroting geadviseerd...ik bedoel maar.
Ook adviseerden ze me een kleine correctie, totaal verkeerd bleek bij een bezoek aan meerdere andere klinieken.
Kijk uit voordat je je door iemand laat helpen!
Ik heb me laten opereren bij Cosmea in Hengelo (ov).
Het buitenland (incl. Belgie) lijkt goedkoper en dat is het ook als het enkel om een stukje vel verwijderen gaat.
Gaat het om een grote (incl buikspieren hechten) buikwandcorrectie dan is mijn advies om dat niet daar te laten doen. Je staat 's avonds weer op straat (of dag erna) terwijl dit gecompliceerde operaties zijn waarbij drainage en controle heel erg belangrijk zijn.
Ik heb een grote gehad en ik heb 5 dagen opgenomen gelegen. Ik ben er nog elke dag blij mee!
Ik heb voor info ook een kliniek bezocht die in België opereert en daar werd me ook even een borstvergroting geadviseerd...ik bedoel maar.
Ook adviseerden ze me een kleine correctie, totaal verkeerd bleek bij een bezoek aan meerdere andere klinieken.
Kijk uit voordat je je door iemand laat helpen!
Ik heb me laten opereren bij Cosmea in Hengelo (ov).
woensdag 19 februari 2014 om 12:37
Ik heb deze operatie in Belgie laten doen want ik betaalde zelf. Ik ben 's morgens naar de praktijk gereden en 's avonds weer naar huis. Dat was vrij heftig maar mijn eigen keuze. Ze bieden ook overnachting aan. De operatie heeft een fractie gekost van de prijs in Nederland, het is supermooi gedaan (ik ben erg slank dus het ziet gewoon geweldig uit nu).
Voordeel was dat de arts gewoon Vlaams sprak, waarmee je al je vragen en onzekerheden bespreekbaar kunt maken.
Ik vond de operatie uiteindelijk heel erg meevallen en was 3 weken later weer aan het werk.
Voordeel was dat de arts gewoon Vlaams sprak, waarmee je al je vragen en onzekerheden bespreekbaar kunt maken.
Ik vond de operatie uiteindelijk heel erg meevallen en was 3 weken later weer aan het werk.