bonkje in rechter borst
woensdag 19 februari 2014 om 23:39
Ik voelde net een bonkje in mijn rechterborst, ten grootte van een erwt.
Het doet geen zeer. Kan hem bewegen.
Echt de schrik slaat me aan het hart. Mijn moeder belt morgenochtend de huisarts zodat hij kan kijken. Voor de zekerheid.
Hoe gaat dat?
En ik kan nu echt niet slapen, bedenk me de ergste scenario's. Ik ben jong maar het zijn niet alleen oudere vrouwen met borstkanker..
Het doet geen zeer. Kan hem bewegen.
Echt de schrik slaat me aan het hart. Mijn moeder belt morgenochtend de huisarts zodat hij kan kijken. Voor de zekerheid.
Hoe gaat dat?
En ik kan nu echt niet slapen, bedenk me de ergste scenario's. Ik ben jong maar het zijn niet alleen oudere vrouwen met borstkanker..

donderdag 20 februari 2014 om 00:45
Je zegt dat je moeder voor je gaat bellen, dus ik denk dat je nog (heel) jong bent. Borstkanker komt heel weinig voor bij heel jonge vrouwen. Wel zal een huisarts mogelijk toch voor zekerheid kiezen en aanvullend onderzoek laten doen. Schrik dus niet als je arts je verder wil laten onderzoeken op korte termijn.
Ik was 18 toen ik wat voelde en de huisarts wilde me binnen een paar dagen onderzocht hebben (was vlak voor kerst) en ging zelf bellen met ziekenhuis. Ik schrok me rot! Dat is ondertussen ruim 25 jaar geleden, er was dus echt niets aan de hand, op wat onrustig klierweefsel na.
Ik was 18 toen ik wat voelde en de huisarts wilde me binnen een paar dagen onderzocht hebben (was vlak voor kerst) en ging zelf bellen met ziekenhuis. Ik schrok me rot! Dat is ondertussen ruim 25 jaar geleden, er was dus echt niets aan de hand, op wat onrustig klierweefsel na.

donderdag 20 februari 2014 om 00:51
donderdag 20 februari 2014 om 01:42

donderdag 20 februari 2014 om 01:50
Oh, dat is schrikken! Het is hopelijk (en waarschijnlijk!) niets, maar goed dat je naar de huisarts gaat.
Ik heb ook ooit op jonge leeftijd (21) een bobbeltje gevoeld, en ondanks mijn leeftijd en de vorm etc. van het bobbeltje (glad, beweeglijk) ben ik toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij jonge vrouwen doen ze meestal geen mammografie omdat het borstweefsel het dan vaak moeilijk maakt om het goed te zien werd mij verteld, dus er werd een biopsie gedaan. Het was niets ernstigs gelukkig, gewoon een opgezette klier. Sterkte!
Ik heb ook ooit op jonge leeftijd (21) een bobbeltje gevoeld, en ondanks mijn leeftijd en de vorm etc. van het bobbeltje (glad, beweeglijk) ben ik toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij jonge vrouwen doen ze meestal geen mammografie omdat het borstweefsel het dan vaak moeilijk maakt om het goed te zien werd mij verteld, dus er werd een biopsie gedaan. Het was niets ernstigs gelukkig, gewoon een opgezette klier. Sterkte!
donderdag 20 februari 2014 om 06:03
quote:kiwiwi, 5 uur geleden
Ik vandaag een echo gehad
Uitslag krijg je niet meteen.
Ze mogen bij echo ook niks zeggen.moet via je eigen huisarts
Hier ook direct (na de mammografie en tijdens de echo) de uitslag, ze wilden mensen niet in onzekerheid laten zitten. Als de uitslag slecht zou zijn, zou ik al heel snel op een speciaal spreekuur terecht kunnen waar alles (met meerdere artsen) werd besproken.
Sterkte TO!
Ik vandaag een echo gehad
Uitslag krijg je niet meteen.
Ze mogen bij echo ook niks zeggen.moet via je eigen huisarts
Hier ook direct (na de mammografie en tijdens de echo) de uitslag, ze wilden mensen niet in onzekerheid laten zitten. Als de uitslag slecht zou zijn, zou ik al heel snel op een speciaal spreekuur terecht kunnen waar alles (met meerdere artsen) werd besproken.
Sterkte TO!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 20 februari 2014 om 06:53

donderdag 20 februari 2014 om 08:27
Nou, sterkte gewenst.
Wel fijn dat je zo snel terecht kunt, zeg.
Het kan ook zijn dat hij/zij je over bijvoorbeeld 2 weken terug laat komen, zonder nu direkt iets te doen.
De borsten veranderen iedere maand onder invloed van je cyclus, dus herbeoordelen geeft vaak weer een ander beeld.
Hou je ons even op de hoogte?
Wel fijn dat je zo snel terecht kunt, zeg.
Het kan ook zijn dat hij/zij je over bijvoorbeeld 2 weken terug laat komen, zonder nu direkt iets te doen.
De borsten veranderen iedere maand onder invloed van je cyclus, dus herbeoordelen geeft vaak weer een ander beeld.
Hou je ons even op de hoogte?
donderdag 20 februari 2014 om 10:46