Gezondheid alle pijlers

Klean prep; tips & tricks

04-07-2013 20:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een darmonderzoek en ik moet zometeen beginnen met de meest smerige drank die er bestaat, welgeteld vier liter!

Mijn vraag; buiten appelsap, welke sapjes o.i.d. maakt dit enigszins drinkbaar?
quote:SuzanneSuus schreef op 05 juli 2013 @ 12:28:

[...]

Ik gok dulcolax

Nee, prepacol.

Ik mag begin augustus weer.
Let op alleen suikervrije limonade mag! Voor de rest drinken mijn patiënten het altijd met veel ijs en citroen. Het is even doorzetten maar het is uiteindelijk wel te doen.
Ik heb morgen een onderzoek en moet nu 3 liter klean prep drinken.

En het lukt me echt niet, heb pas 0,8 L op en krijg er geen slok meer bij. Moet constant kokhalzen en kan t nog net binnen houden. Heeft er iemand een goede tip? Ik drink het nu met water uit de koelkast en gele ranja..

Ik zit er echt helemaal doorheen en hoop dat iemand me kan helpen om dje vieze 3 liter zeewater achterover te krijgen!

X fiore
Geen ervaring maar ik ben heel benieuwd hoe het dan smaakt? Is het bitter zoals bik paracetamol, of zuur of?? Sterkte voor ieder die dit moet!
Ben ik nu de enige die geen last heb met Kleanprep drinken?

Elke 2 jaar drink ik 5 liter,vies vind ik het niet.

Ik wist niet dat er ook andere drankjes waren,volgende keer toch maar eens vragen.

Hebben jullie ook zo,n heerlijke honger na het onderzoek ik eet op zaal 4 broodjes,beneden bij het winkeltje iets van een appelpunt of zo en onderweg bij de benzinepomp een lekker broodje en een mars.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik moest er ook mega van spugen, kreeg toen van de assistente de tip om er crystsl clear zonder prik doorheen te mikken. Hielp wel om de zoutige lijmsmaak wat naar achter te dringen. Uiteindelijk in t zkh nog een klysma gehad 'voor de zekerheid' vanwege het overgeven.
Ik drink normaal ook zeeer weinig, maar een paar glazen op een dag. Vandaar dat ik ook zo'n moeite heb met 3 liter en morgen vroeg 1 liter. Heb nu een glas gemaakt met een klein beetje warme boullion erdoor, dit is redelijk te drinken. Van die ranja werd ik zo misselijk.

De kleanprep zelf vind ik een muffe zoute oplossing. Erg vieze nasmaak ook.

Lees ook dat kauwgom helpt, helaas heb ik dat niet in huis en is er ook niemand thuis. Ben blij als deze rond avond voorbij is!
Dat er überhaupt nog Klean Prep gegeven wordt terwijl er al zoveel alternatieven zijn. Ik krijg al jaren moviprep. Veel aangenamer.
vind ik ook raar, ik heb het nog nooit eerder gehad. En als ik wist dat er zoveel alternatieven waren had ik er zeker om gevragen. Het is gewoon te veel!

Verder moet ik trouwens nog niet echt naar het toilet maar dat kan nog komen neem ik aan?
quote:fi0ortje schreef op 20 februari 2014 @ 19:21:

vind ik ook raar, ik heb het nog nooit eerder gehad. En als ik wist dat er zoveel alternatieven waren had ik er zeker om gevragen. Het is gewoon te veel!

Verder moet ik trouwens nog niet echt naar het toilet maar dat kan nog komen neem ik aan?

Het duurt even voordat het op gang komt dat wel.

Als het bij mij goed op gang kwam bleef ik op de wc met een boek en laptop en de prep.Mijn man bracht dan later een fleece dekentje want o wat kreeg ik het koud.Aan het eind van de urenlange sessie nam ik een beker bouillon want ik was dan wel slapjes in de benen
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Hoeveel heb je al opgedronken? Meestal komt dat wel bij de tweede liter. Heb je wifi? KleanPrep mee naar de badkamer, iPad of telefoon erbij en dan de boel gewoon laten lopen. Je bent klaar als er alleen nog maar water uitkomt.
ik heb nu bijna 1,5 liter gedronken. De eerste liter ging erg langzaam, het was gewoon niet te drinken met die ranja op de een of andere manier. Nu met bouillon gaat het iets sneller. Moest troenstraks een keer naar de toillet maar nu echt nergens last van.

Zal straks allemaal wel in een keer komen ben ik bang. Ik heb het ook erg koud al de hele tijd, denk dat ik straks ook gewoon een warme douche ga pakken.
Ik voel nogsteeds niets in mijn buik en heb nu bijna 2 liter op? Kan dit? Of is dit vreemd?
quote:fi0ortje schreef op 20 februari 2014 @ 20:55:

Ik voel nogsteeds niets in mijn buik en heb nu bijna 2 liter op? Kan dit? Of is dit vreemd?

Bij mij begon het een half uur na de laatste slok van de 1ste 2 liter. Ben met een tafeltje, laptop en sigaretten (ik weet t, mag niet) op de wc gaan zitten. Met zoiets ongemakkelijks kun je het jezelf maar het beste zo makkelijk mogelijk maken.

Had trouwens verwacht de halve nacht er te blijven zitten, na een goed half uur was het helemaal over. Tot de volgende ochtend de laatste anderhalve liter...
bij mij duurde het ook even voordat het begon hoor en daarna kwam ik er niet weer af....

succes !!!
Mijn onderzoek was om 13.00, s' morgens 8uur begonnen met drinken en om 11uur was ik leger dan leeg.

Was zo bang dat ik een ongelukje zou krijgen,.. 4dubbele inlegkruisjes maar de zenuwen waren voor niks geweest.

Onderzoek ook met roesje gehad, werd tegen 17.00 wakker. Niks gemerkt!

Heel veel succes, ondanks alles voel je je toch niet fijn.
Ben net even naar de wc geweest en had het idee dat het er al bijna zo uit kwam als dat het erin is gegaan, terwijl het pas de 2e keer is dat ik naar de wc moest. Laatste liter nu aan t drinken, probeer mijn verstand gewoon op 0 te zetten. Moet morgen tussen 6 en 7 weer n liter drinken, dat word nog wat. Maar heb bijna t ergste gehad nu.

Bedankt voor jullie steun trouwens!
Je hebt het ergste al gehad denk ik, of zit nu op de wc?

Mijn man had de vorige keer geen Kleanprep maar Moviprep met sinaasappelsmaak, en die was eigenlijk prima te doen. Ook appelsap erna drinken helpt volgens hem.

Veel succes morgenochtend !
Ben nu de laatste halve liter aan het drinken. Moest eigenlijk binnen 4 uur maar dat is me helaas niet gelukt. Maar beter laat dan nooit. Ik moet nu zo af en toe naar de wc maar heb het wel onder controle. Heb erg vaak buikpijn en kan het voortaan redelijk goed ophouden, dus zit nu gewoon op de bank..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven