Gezondheid alle pijlers

Arts wil helpen bij mishandeling die ik niet heb toegegeven.

21-02-2014 13:21 104 berichten
Ik weet het even niet meer.

Ik ben bij een arts geweest voor bepaalde verwondingen op het moment dat mijn man even weg was werd mij gelijk gevraagd wat er echt gebeurd was, ik heb gezegd dat het een ongeluk was.

Nu moet ik binnenkort aan die verwonding geopereerd worden maar ik moest eerder terug door complicaties.

Op het moment dat ik bij hem kwam had ik een andere lichte verwonding ik zat nog niet en hij vroeg gelijk hoe ik daar aan kwam.

Ik vertelde hem klunzig te zijn.

Aan het einde van behandeling kwam hij er weer op terug en zij hij opnieuw dat hij me wilde helpen maar dat ik wel zelf om hulp moet vragen en sat hij nog niet weet hoe hij moet helpen maar dat hij daar alle moeite voor zou doen.maar dat ik het hem dan toch toe moet geven.

Maar goed zoals jullie al begrijpen komen deze verwondingen er niet zomaar maar het is iets van de laatste tijd daarvoor nooit.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen hij heeft gezegd dat ik contact op kan nemen, maar ik bedoel dan moet ik die afdeling bellen en wat moet ik dan zeggen.

Ik zie hem hem nog wel terug voor operatie maar ja.

En kan hij wel wat doen en als ik nou eerst ja zeg en me dan toch bedenk.

Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Bel nou maar gewoon, het vermoeden staat er waarschijnlijk tóch al in. Dat is wel gebruikelijk bij artsen.
Ik voel me zo moedellooos
quote:neweve schreef op 21 februari 2014 @ 13:40:

Je bedenken kan niet echt. Je kan wel aangeven dat je geen hulp wilt.

Je verklaring terugtrekken zal bij de arts (en ieder weldenkend mens) alleen maar wantrouwen opwekken.

[...]

Om te voorkomen dat TO afgeschrikt wordt door bovenstaande: een arts zal toch weten dat dit een gevoelig en moeilijk onderwerp is en niet zo snel gaan pushen? Hoop ik althans...
Ik zou inderdaad naar de afdeling bellen en vragen of de arts contact op kan nemen. Als ze vragen waar het om gaat zou ik zeggen dat het iets is waar jullie over gesproken hebben en dat de arts wel weet wat je bedoelt omdat het nog gevoelig ligt iets in de trant.

Als ik jou was zou ik echt deze kans pakken hoor!! ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk en eng is voor je, want ik merk in je post dat je het toch nog een beetje goedpraat voor je man (is iets van de laatste tijd daarvoor nooit) maar het is ABSOLUUT niet ok wat jou overkomt. Geen enkel excuus om dit goed te praten. Meid gun je jezelf deze kans en grijp de geboden hulp met beide handen aan!!
quote:tjjjjjemig schreef op 21 februari 2014 @ 13:43:

Bel nou maar gewoon, het vermoeden staat er waarschijnlijk tóch al in. Dat is wel gebruikelijk bij artsen.TO vraagt vooral tips hoe een en ander aan te pakken.
quote:mijnverhaal schreef op 21 februari 2014 @ 13:41:

Ik twijfel erg misschien gebeurd het wel niet meer.Lieve schat, er is al iets gebeurt. Je man heeft je al dusdanig mishandeld dat je nu een operatie aan moet gaan. Hopelijk gebeurt dit NOOIT weer! Maar het is niet oke wat je man nu gedaan heeft. Ookal heeft hij er spijt van, ookal zegt hij dat het niet weer zal gebeuren, ookal zijn er tig redenen voor waarom je het voor hem goedpraat....hij is al te ver gegaan. Praat met de arts en kijk of je samen met hem naar een oplossing kunt werken. Geef aan dat je dit niet in je dossier wilt hebben. Hij zal dat wel snappen toch.
Het is een keuze hè. Laat je je wel of niet mishandelen. Als jij kiest voor wel dan is dat jouw eigen keus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ach meisje toch

Bel inderdaad gewoon die arts en bespreek het met hem. Hij wil je helpen, grijp die kans.

Hebben jullie kinderen?

Bedankt voor jullie reacties.

Ik twijfel erg misschien gebeurd het wel niet meer.

En ja hij heeft geheimhoudingsplicht maar het komt wel in mijn dossier wat als ik daar ooit nog kom. Dan weten ze er gelijk van af ook als het nooit meer gebeurd zou zijn.

Misschien staat zijn vermoeden er ook wel in ik weet niet hoe dat werkt.

En ja het is een hele fijne arts hij is nog jong en voel me wel erg op mijn gemak bij hem eerst was ik verrast dat hij zo direct was maar aan de andere kant vond ik het ook eigenlijk wel fijn dat hij het gewoon zij.

Maar goed ik weet het echt gewoon even niet.

Misschien is het in jouw situatie wel beter om een keer te vaak dan te weinig naar deze arts te gaan.

Is die slogan niet: "het houdt niet op, niet vanzelf"?

Als de mishandeling is opgehouden dan kun je dat met een opgeheven hoofd in je dossier laten noteren toch? Je werd mishandeld, jullie kregen hulp en het stopte. Prima toch?

Mishandeling komt echt veel voor. Je bent niet de enige!
Het vermoeden van de dokter staat waarschijnlijk al in je medisch dossier. Dus daar heb je niks te verliezen.

Hij heeft waarschijnlijk de verwondingen omschreven of iets dergelijks en hoe die ontstaan zijn, volgens jouw zeggen, maar ook volgens zijn idee.

Ik zou met die arts gaan praten. Hij kan je de juiste hulp bieden.

En je zegt, misschien gebeurt het niet meer, dat je mishandeld wordt... Maar 1x is toch al te veel?

Hoevaak is het tot nu toe gebeurd?

Vaak als het al eens gebeurd is, is de drempel om het nogmaals te doen veel lager, en wordt na elke mishandeling weer lager. Totdat je elke dag klappen krijgt.

Komop, grijp die hulp!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Fame schreef op 21 februari 2014 @ 13:47:

Het is een keuze hè. Laat je je wel of niet mishandelen. Als jij kiest voor wel dan is dat jouw eigen keus.

Fame, zelden is jouw motto zo van toepassing geweest.

TO, ga met die arts praten. Je kunt wel hopen dat het nooit meer gebeurt, maar die kans is bar klein. Daarom alleen al is het goed dat je een dossier opbouwt. Sterkte!
Geloof me, uit ervaring helaas, dit gaat vaker gebeuren nu het eenmaal is gebeurd. Het respect is weg en de moraal dat je een vrouw nooit mag slaan ook. Het pad is onomkeerbaar. Kies voor jezelf. Hou je hand boven je eigen hoofd, bescherm jezelf, niet hem.

Straks gaat hij te ver en lig jij op de IC of erger en gaat hij achter de tralies wegens poging tot moord of ernstige mishandeling. Kies voor jezelf alsjeblieft, doe dat.
Fijn dat je een goede arts hebt getroffen.

Pak de telefoon en bel die arts.
Mijn verhaal, je kunt naderhand om afscherming van je gegevens vragen. Maar wie denk je dat het dossier in gaat zien? Je partner mag dat in ieder geval niet zonder jouw toestemming. Je kunt het via een brief ook regelen dat er maar heel weing mensen hier van op de hoogte zijn.

Kijk maar eens bij de patientenfederatie NPCF, en dan op gegevens afschermen zoeken.

Sterkte!
Inderdaad wat Doreia zegt. Bescherm jezelf en niet hem!

Waarom vind je dat hij het meer waard is om beschermt te worden dan jijzelf?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:yoshe schreef op 21 februari 2014 @ 13:45:

[...]

Lieve schat, er is al iets gebeurt. Je man heeft je al dusdanig mishandeld dat je nu een operatie aan moet gaan. Hopelijk gebeurt dit NOOIT weer! Maar het is niet oke wat je man nu gedaan heeft. Ookal heeft hij er spijt van, ookal zegt hij dat het niet weer zal gebeuren, ookal zijn er tig redenen voor waarom je het voor hem goedpraat....hij is al te ver gegaan. Praat met de arts en kijk of je samen met hem naar een oplossing kunt werken. Geef aan dat je dit niet in je dossier wilt hebben. Hij zal dat wel snappen toch.

Eens!

En mijnverhaal: eerst werd je niet mishandeld, nu wel. Zal het 'zomaar' stoppen? Of is de kans groter dat dit zo blijft of zelfs nog erger wordt? Nu moet je geopereerd worden hierdoor. Als er niets verandert, dan in de toekomst vaker operaties?

En ja hij heeft geheimhoudingsplicht maar het komt wel in mijn dossier wat als ik daar ooit nog kom. Dan weten ze er gelijk van af ook als het nooit meer gebeurd zou zijn.

En ja het is een hele fijne arts hij is nog jong en voel me wel erg op mijn gemak bij hem eerst was ik verrast dat hij zo direct was maar aan de andere kant vond ik het ook eigenlijk wel fijn dat hij het gewoon zij.

Hij heeft je als ik het goed begrijp al minstens twee keer mishandeld. Waarom zou hij het niet nog een keer doen? Omdat hij er zo'n spijt van heeft en beloofd heeft het nooit meer te doen? Dat heeft hij vast na de eerste keer ook al gedaan en toch is het weer gebeurd.

Grijp alsjeblieft deze kans op hulp. Het is niet, echt nooit acceptabel dat je wordt mishandeld. Het is ook niet je eigen schuld en je hebt het er niet zelf naar gemaakt. Je hebt niets om je voor te schamen.
Goede tip van Ambra!
quote:wonderwijf schreef op 21 februari 2014 @ 13:43:

[...]

Om te voorkomen dat TO afgeschrikt wordt door bovenstaande: een arts zal toch weten dat dit een gevoelig en moeilijk onderwerp is en niet zo snel gaan pushen? Hoop ik althans...

Precies. Een arts snapt ook wel dat het heel moedig is om ervoor uit te komen dat je mishandeld wordt. Ze is een volwassen vrouw en als ze besluit er uiteindelijk niks mee te doen, dan respecteert een arts dat. Een arts gaat dan zeker niet moeilijk doen, want dan ziet die zijn patiënt niet meer terug. Soms heeft iemand wat meer tijd nodig, en daarom zal een arts niet gaan pushen.

Lieve TO, maakt het echt uit als er in het dossier staat dat je man de verwondingen heeft veroorzaakt? Het is toch ook zo? Dat verandert toch niks aan het feit dat je geopereerd moet worden? Je gaat dit probleem niet oplossen door het te negeren. Je kunt alleen aan de relatie met je man bouwen als jullie samen hulp gaan zoeken. Misschien kan de arts daarbij helpen. En als je man geen hulp wilt, kan het verstandig zijn zelf wel hulp te gaan zoeken. Een relatie heb je met zijn tweeën en beiden moeten daarin willen investeren. Als één van de twee dat niet wil, heb je eigenlijk geen relatie.
Occam's razor

Weet je ik zou zo wel voor je willen bellen en mee willen gaan.

Meid doe het.
Heftig

Mijn advies is om toch deze lijn te bellen en alles uit te leggen. Je kunt ook expliciet tegen de huisarts zeggen dat je dit niet in jou dossier wilt? Ik weet niet precies wat de huisarts dan wel of niet mag doen. Dit is misschien iets eenmaligs maar het kan ook groter worden. Fysiek geweld komt ergens vandaan en jij bent als vrouw zijnde toch al 'zwakker' fysiek gezien dan jou man en daarom is het al helemaal oneerlijk dat hij jou dit aan doet. Het moet wel redelijk ernstig zijn dat je nu ook nog eens moet worden geopereerd. Praat alsjeblieft met iemand hierover.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Je spreekt jezelf ook een beetje tegen,

zo groot is je angst, je wil absoluut niet dat het in je dossier komt omdat je zo bang bent dat je man erachter komt en dus weer agressief wordt, en ondertussen zeg je het zal misschien wel niet meer voorkomen.

Je weet wel beter he, je durft het niet eens aan je arts te vertellen
quote:mara2 schreef op 21 februari 2014 @ 13:55:

[...]

Weet je ik zou zo wel voor je willen bellen en mee willen gaan.

Meid doe het.Ik ook, ik denk dat meerdere vrouwen op dit forum met jou mee willen gaan. Dit hoort geen enkele vrouw mee te maken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Pak deze kans met beide handen aan en kijk niet terug en kijk vooral niet in die fictieve toekomst waarin jij hoopt: 1 waarin je man gewoon lief tegen je is. Die toekomst is er gewoon niet en al helemaal niet als hij je dusdanig toegetakeld heeft dat je er een operatie voor nodig hebt! Mens, als dat je ogen niet opent!

Bel die arts en krabbel niet terug. Wordt sterker dan ooit ipv de schim die je zult worden als jij je man blijft toestaan om je te mishandelen.
Ben je alleen op dit moment? Omdat ik lees dat je man mee was naar de dokter. Is hij altijd bij je? Heb je een mogelijkheid om te bellen zonder dat hij erbij is? En kun je alleen naar die afspraak gaan? Je angst is heel erg groot, laat dit niet je raadgever zijn. Er zijn mensen die je heel erg graag willen helpen, hier maar ook in je eigen, echte leven. Zet de eerste hele enge stap en je zal zien dat alle hulp als vanzelf gaat komen.
Dat het niet meer gaat gebeuren kun je rustig op je buik schrijven.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven