Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Melissa, et klinkt wel goed wat jullie doen! Ik ga er ook maar eens mee beginnen, nog niet meteen zo strikt, maar wel een duidelijk ritueel aanhouden. 's Nachts is wel duidelijk bij ons, maar overdag ligt Jens de ene keer bij mij op schoot, dan weer in de box, dan weer in zijn wieg. We gaan hem maar eens strikt in zijn wieg leggen overdag. Zoals nu ligt ie te kraaien in de box (ik beschouw dit als zijn speelkwartier), terwijl ie misschien gewoon moe is, en in de box teveel prikkels krijgt om lekker in te kunnen slapen.

Over het badderen trouwens: wij kregen van de kraamverzorgster de tip om zwitsal badolie in het water te doen bij het badderen. Dat zou goed zijn voor zijn huidje, lekker zacht, blabla. Maar nu heeft zich een vreselijke vieze vette plakkerige laag op de wand van het badje gevormd, die er vrijwel niet af te krijgen is! En elke keer dat we Jens nu badderen, stoot ie met zijn armen en benen en hoofdje tegen de rand aan, zodat als ie uit bad komt er allemaal plakkerige plekken op zijn lichaam zitten. Iemand hier ervaring mee, en een tip hoe deze viezigheid weg te krijgen? We hebben al heel heet water en ontvettende keukenreiniger geprobeerd. Uiteraard gebruiken we de badolie niet meer.
Zo hé Melissa, bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Balen hè, dat een e-mail soms in cyberspace kan belanden zonder duidelijke reden

Als ik het goed begrijp laat je Thierry dus iedere keer uit zichzelf wakker worden, tenzij zijn slaapje de 4 uur overschrijdt want dan maak je hem wakker? Dus niet alleen de 1e keer 's morgens, maar de hele dag? En heb je een idee hoelang het duurt voordat hij helemaal in dit/een ritme zit? Slim trouwens dat je het in een Excel-sheet zet, kan me voorstellen dat je anders na 4 dagen het ritme van dag 1 niet meer weet. Zo kun je het beter herkennen. Tara maait ook wel met haar armpjes, zeker als ze aan het in slaap vallen is. Ik heb de indruk dat ze zichzelf er af en toe ook weer mee wekt, waardoor ze weer van voren af aan moet beginnen met inslapen.

Mijn voornaamste reden om zo'n schema te overwegen is omdat ik iedereen hoor over regelmaat, maar dat zelf dus (nog) niet op die manier heb 'geïmplementeerd'. Ik ben ook erg aan het zoeken: hoeveel slaap moet ze nou hebben, en hoeveel voedingen (en: hoe kom je op dat aantal?). Tara heeft de afgelopen dagen soms nog 7 voedingen gehad (5-8-11-14-17-20-23). Maar als ik naar behoefte voed en ze meldt zich, hoe kom ik dan naar 6 of zelfs 5 voedingen die ze volgens het boekje van de GGD mag hebben?

En hoe krijg ik haar zover dat ze zichzelf gaat vermaken? De box vindt ze 3x niks, dat leidt steeds tot huilen. Wipstoeltje is vaak wel OK, maar daar mag ze dan (heb ik gelezen) weer niet te lang inzitten ivm de ondersteuning van de rug. Of moet ik haar dan in de box maar laten huilen? Voelt zo tegennatuurlijk...

Als jullie je kind naar bed brengen, heb je dan ook 'rituelen' zoals een muziekdoosje, verhaaltje, knuffeltje, liedje, weet ik veel? Ik leg Tara er gewoon in, dekens erover, kusje en klaar. Maar het lijkt me fijner voor haar en leuker voor mij als er een 'bedtijd ritueel' is. Meer herkenning en daardoor hopelijk een soort Pavlov-effect. Muziekdoosje = slaap krijgen, zoiets. Bowie , jij schrijft op 16/6 over jouw slaapritueel (nou ja, dat van Tim dan hè... ). Heb je dat zo gemaakt/gedaan op Tim's behoefte, of had je bij je andere kids ook hetzelfde ritme?

Zucht... waarom komt er na de placenta geen baby-handleiding uit...?

Melissa, ik wil ook graag nog even reageren op je vraag over de poes (dienst wederdienst ). Wij hebben een kater en een poes, en hebben voor de geboorte ook zitten denken hoe we dat het beste zouden kunnen doen. We slapen op zolder en kunnen de zolder niet afsluiten. Als we de poezen niet opsluiten, kunnen ze zo onze slaapkamer op waar Tara dus ook ligt in de bak van de wandelwagen.

Onze kraamhulp adviseerde om de poezen er vanaf het begin gewoon bij te laten zodat ze kunnen wennen. Ik moet zeggen dat ze niets op Tara of de wieg uitdoen. Toen we de wandelwagen net hadden, hebben we ze er (heel zielig, maar goed...) bang mee gemaakt door ze ermee achterna te rijden, dus nu kijken ze er niet naar om. De babykamer is echter wel interessant, waarschijnlijk omdat ze er niet mogen komen. Die deur is altijd dicht. Op onze slaapkamer hangt zo'n hangmatje aan de verwarming, dat is het domein van de kat en er staat een mandje voor de poes. Ze slapen nog steeds netjes op hun eigen plekje, en zelfs als wij/Tara niet boven zijn blijven ze dat doen. Het is dus niet zo dat ze dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om in de wieg te springen.

Ik realiseer me nu dat je vraag 'hoe krijg ik poes stil' niet beantwoord is. Wil je de poes op termijn wel weer 's nachts rond laten lopen, of is de woonkamer een permanente oplossing? Misschien anders een lampje en de radio of TV zachtjes aanlaten zodat ze zich niet alleen voelt?

Nou, voordat jullie de indruk hebben dat het hier gillend uit de hand loopt: helemaal niet (gelukkig!). Maar ik wil het zo graag goed doen (wat 'goed' dan ook is), en ik hou me aanbevolen voor jullie reacties. Sorry voor de giga-lap tekst...
Gek eigenlijk he, dat we ons steeds verontschuldigen voor een lange lap tekst, terwijl we elkaar willen helpen hahaha.

@Priek, die methode van Ria Blom zegt idd dat 1 plek om te slapen duidelijk voor de baby is, dan verschillende plekken. Dan weet ie dat ie moet gaan slapen (bv in de wieg) en dat spelen op een andere plek is (bv in de box).

Thierry is ook echt gevoelig voor prikkels en slapen in de box is hem nooit gelukt. Wij hebben ook al die tijd gedacht dat Thierry zich verveelde, terwijl het arme kind gewoon doodop was :(. Doordat wij dat niet doorhadden, liep is steeds een stukje in huis met hem en liet hem van alles zien en speelde met speeltjes enz, voor hem was dat misschien wel hetzelfde als dat wij naar Disneyland zouden gaan. Allemaal nieuwe dingen, dus dan probeer je wakker te blijven terwijl je eigenlijk wil slapen...... foutje van ons dus :( Nu Thierry 'uitgeslapen' is, ligt hij gewoon in de box naar 1 speeltje te kijken (hadden er eerst veel meer in hangen) en naar de spiegel. Meer niet.

Misschien kan je een tijdje naar hem kijken en zien of ie gaapt of wit wordt of bijna in slaap kukelt (oogjes wat langer dichtdoet dan normaal), dan is ie idd moe en Thierry gaat op dat moment naar bed. (Thierry maait ook, maar 'ontspannen' ipv gespannen, hopelijk snap je wat ik ermee bedoel).

Wat betreft het badderen, ik gebruik ook de badolie, maar heb nog geen laag ontdekt op het badje. Ik droog het badje alleen af met een hydrofiel luier en meer niet. Misschien helpt Cif? (heette vroeger Jif ;)).

@ Leeuwedraak:

Als ik het goed begrijp laat je Thierry dus iedere keer uit zichzelf wakker worden, tenzij zijn slaapje de 4 uur overschrijdt want dan maak je hem wakker? Dus niet alleen de 1e keer 's morgens, maar de hele dag?

Nou ik maakte hem de eerste dag om de 4 uur wakker, maar het CB heeft gezegd dat ik kan kijken of hij misschien een half uur of uur later zelf wakker wordt (is beter dan wakker maken). Zolang hij maar 5 voedingen per 24 uur krijgt. Maar voor de zekerheid kan je misschien beter het CB even bellen omdat ik niet weet of Tara langer dan die 4 uur zonder eten mag zitten, misschien heeft ze het wel om de 3 uur nodig bijvoorbeeld.

Thierry kwam vanmorgen vrij snel na de eerste voeding weer (zat precies 2 uur tussen),maar sinds half 10 slaapt ie en laat ik hem liggen, want ik 'moet' nog 3 voedingen vandaag en ik denk dat ik dat wel ga redden (met als doel de laatste voeding rond 23-23.30, zodat ie weer de hele nacht kan slapen) Geen idee of het gaat lukken,maar ik ga het gewoon proberen

Tara gaat denk ik naar beneden met het aantal voedingen, als ze uitgerust gaat drinken en dus meer drinkt in 1 voeding, tenminste dat zie ik nu aan Thierry, hij drinkt korter, maar wel echt zuigen en veel meer binnenkrijgend

Ik lees /vertel een verhaaltje aan Thierry in het speelkwartier, verder geef ik hem een kus,leg ik hem in bed, stop hem heel strak in (met de armen onder het dekentje,zodat hij zich niet meer kan slaan) ,zeg weltrusten en loop meteen de kamer uit. Dus gaan muziek of iets. Ik wil hem daar niet teveel aan laten wennen om in slaap te moeten vallen. Blijkt het nodig te zijn dan kan het altijd nog

Ik denk niet dat het pavlov effect zal gaan werken, want Tara is moe of niet ;) je kan het altijd proberen natuurlijk

Over de poes, als Thierry in zijn eigen kamer gaat slapen mag ze weer op onze kamer slapen.Nu vind ik het eng, omdat ze in de wieg kan springen (alhoewel ze daar nog nooit in geweest is ,wel heeft ze op de rand met 2 poten gestaan om erin te kijken,maar niet echt erin....) Ik ben erg bang dat ze op Thierry gaat liggen, terwijl als Thierry beweegt en ze ligt in de buurt, dan schiet ze al weg.... pfff lastig is het. Gevoel zegt dat ze niks doet, verstand zegt; er wordt voor gewaarschuwd dus doe het maar niet......

Ik moet wel zeggen dat ik de methode ook pas 2 dagen doe, dus ik weet ook niet hoe het gaat lopen Ik probeer jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden (uitgaande hoe thierry erop reageert, maar jullie baby kan er natuurlijk heel anders op reageren ) Ik vind het wel erg leuk, dat jullie het gaan proberen met de regelmaat erin te brengen

Oh ja, met 1 week moet Thierry de regelmaat gaan doorhebben of er dan al een ritme inzit dat durf ik niet te zeggen. Let wel op dat op dag 3-5 er een terugslag kan komen, omdat de baby's dan meer energie en uithoudingsvermogen hebben (door het goede slapen en eten ;))

Ik moet de laptop nu even afstaan aan manlief dus tot de volgende mail en sterkte met proberen allbei! En hou vol, dat is het voornaamste! (denk ik)

Veel liefs van mij
hoi allemaal!

Melissa, ik ken die methode niet maar hanteer wel vergelijkbare ritueeltjes met Tim (behalve dan dat laten huilen) van verschonen, vekleden 's avonds, voeden en dan naar bed. Merk je al verschil bij Thierry? Hee en jullie gaan naar Frankrijk emigreren? Leuk! Wat willen jullie daar precies gaan doen en waarom Frankrijk? Balen van je bekken, is er wel kans dat het helemaal weer goedkomt?

Tim slaapt in de Bugaboo op onze kamer, als hij daar niet meer in past over een tijdje gaat hij of naar zijn eigen kamer, of we zetten het ledikantje op onze kamer neer. Bij de oudste waren we daar heel anders in, die sliep al snel op dr eigen kamer, maar toen leende het huis zich er beter voor. Hier slaap je met airco aan en dus deuren dicht, en ik vind het niet lekker om niks te horen, dan moet je helemaal op de babyfoon afgaan.

Milagro, Ida dus een voorkeurshouding. Heeft Tim ook wel een beetje hoor, merk alleen dat hij met slapen toch wel afwisselt nu uit zichzelf. Als hij wakker is ligt ie het liefst op zijn linkerwang. Volgende week naar NL ja, Tim showen en de andere kinderen weer eens lekker in gras laten spelen

Priek, hier ook zo om de dag een douche voor Tim. Wat je kunt doen met droog huidje of berg is er moedermelk over heen smeren (jaja, waar dat allemaal niet goed voor is!). En inderdaad, pas gewassen zijn ze nog zachter dan normaal die babietjes!

Hoe zou het met de rest zijn?

Ik begin half aug weer met werken, heb nog een paar weken vakantie erachteraan genomen. Nog helemaal geen zin in, maar toch ook weer wel. Eerst nog even thuis genieten!
Crosspost! Had jullie antwoorden nog niet gezien toen ik schreef. Maar Melissa heeft denk ik het meeste al beantwoord wat ik ook doe. Het ritueel is meer 'voorafgaand aan' het slapen dan een inslaapritueel. In de wieg wordt geslapen verder niet. Op ons bed en in de box wordt gespeeld (ok, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Tim ook wel eens op ons bed inslaapt maar alleen overdag . Het is iets dat ik bij de vorige kids ook heb moeten ontdekken (drama's bij die eerste, die vond ook echt niks leuk als baby ) en ik zou het denk ik ook wel aanpassen per kind. Tim meldt zich altijd zelf, maak 'm nooit wakker, en hij zit nog steeds op veel voedingen per dag, maar ik tel ze niet meer en maak me er ook niet druk over. Als hij wakker is is ie blij, als hij moe wordt draait hij zijn oogjes van me weg en gaan de vuistjes dicht (= bij alle babies), daaraan probeer ik te zien of hij weer wil slapen. Soms huilt hij zo hard en dan denk ik dat hij honger heeft, of een schone luier moet en dan is het enige wat hij wil.....slapen! Box is vooral lekker denk ik als je zelf in de buurt bent.
Hoi allemaal, weer eens een berichtje van ons.

Hier is alles ok, Zane groeit goed, was vorige week bij het cb alweer 5305 gram.

Hij is nu sinds anderhalve week heel veel aan het kijken, en alles om hem heen aan het bestuderen. Ook gaat hij steeds meer lachen, dan smelt je gewoon weg, zo lief. Helaas is dit niet alleen aan ons voorbehouden, ook de klok of lamp of knuffel krijgen lachjes.

Hij is de laatste tijd wel wat onrustig met drinken, vooral 's-avonds als hij en ik moe zijn. waarschijnlijk heb ik dan ook net te weinig melk voor hem waar hij heel boos om kan worden. Geef dan soms nog wat afgekolfde melk erna.

Kan daar wel onzeker van worden, maar wil toch nog volhouden op volledige bv.

Het slapen gaat de ene dag beter dan de andere. Soms is hij onrustig, maar kan nu ook komen doordat hij een sprong in zijn ontwikkeling maakt, dat kost ook veel energie.

Maar ik probeer nu zoveel mogelijk slaapjes in bed overdag, en dan slaapt hij best veel. Hij is ongveer een uurtje wakker en dan alweer moe, dus weer naar bed. Wij hebben ook ria blom in ons achterhoofd, had er al meer over gehoord, maar zijn er nog niet heel strikt mee. Hij doet het wel goed op het wakker, verschonen, eten, knuffelen, spelen, slapen schema.

's-nachts gaat het aardig, hij komt meestal 1 keer rond 2-3 uur en dan 's-ochtends vroeg weer. Maar ik zal wel blij zijn als ik weer eens een hele nacht kan slapen.

Het wiegje is sinds vorig weekend weer opgeruimd, hij werd er al te groot voor. Maar nu wel het ledikantje bij ons op de kamer, vind dat wel prettig dat ik hem naast me heb.

Zijn hier nog meer fopspeenverslaafde kindjes, Zane kan echt niet meer zonder.

Hoe douchen jullie trouwens met de kleintjes als je alleen bent, Gauw een badjas aan ofzo. Of douchen jullie alleen als de mannen thuis zijn?

Wij hebben het vorig weekend voor het eerst geprobeerd, maar toen waren we samen. Maar het lijkt me ook wel makkelijk voor door de week, maar dan is mijn vriend aan het werk en 's-avonds is er niet altijd tijd voor (of dan is hij aan het sporten, motorrijden etc.).
Hoe laat gaan jullie kindjes 's-avonds naar bed. Dus geen slaapje tussendoor maar echt voor de "nacht".

Zane is de laatste tijd tussen 19 en 21 uur erg onrustig en weet dan niet wat hij wil. Is eigenlijk heel moe maar kan niet slapen, wil ook drinken maar dan ook weer niet etc.

Ook als hij overdag gewoon goed geslapen heeft.

Nu is het vaak 21.00/21.30 voordat hij slaapt, en soms nog later. Het enige wat dan nog helpt is hem op mijn schoot in slaap laten vallen.

Maar de avonden zijn behoorlijk vermoeiend zo, hoop dat dit snel veranderd.
Goedemorgen!

@Bowie, het gaat erg lekker met Thierry. Gisteren 4 uur slapen, 1 uur wakker en dat de hele dag door Maar om half 10 ging het even mis (veel huilen) dus dat vergde behoorlijk wat doorzettingsvermogen,maar nadat we weer 'het ritueel' ingingen is hij om 23.30 in slaap gevallen en vanmorgen om 6:30 weer wakker geworden, dus we mogen absoluut niet klagen

Manlief en ik zijn gelukkig even aan het bijtanken.

De plannen voor Frankrijk zijn nog niet concreet, maar we hebben het al vanaf het moment dat we elkaar leerde kennen in ons hoofd. We zijn wel al naar beurzen geweest en hebben gesproken met makelaars enz, dus we zijn er wel mee bezig geweest. Alleen door de zwangerschap, zijn we nog niet verder gegaan. Nu hebben we afgesproken dat we voordat Thierry 4 jaar is vertrekken, zo niet, dan blijven we in Nederland. Kortom we hebben nog even hahaha.

Thierry heeft bijna altijd zijn handjes in vuistjes... gek he. Daaraan kan ik dus niet zien of ie moe wordt. Bij ons is het nu na 3x goed gapen.

@Leeuwedraak, jij had het over voedingen terugbrengen naar 5-6x per dag, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als Tara aangeeft dat ze om de 2-3 uur wil eten, dan is dat het ritme van haar en zou ik er zeker aan toegeven. :D

De poes hield zich ook aardig stil vannacht, dus ook ik heb kunnen slapen (heeel fijn )

@Billybob, lekker zeg dat Zane het zo goed doet!

Met je vraag over de fopspeen kan ik je niet helpen, want Thierry weigert hem rigoreus.... hij moet hem niet. (Ben benieuwd hoe dat straks gaat met het wennen aan de fles....

Alleen met hem douchen, heb ik nog niet gedaan, maar kan je hem misschien in zijn wipstoeltje zetten (in zijn badcape) , dan jij eronder (temperatuur stellen enz) en dan hem uit het wipstoeltje pakken? Na het douchen weer in zijn wipstoeltje met warme handdoek over hem heen en dan jij snel afdrogen en dan hem verzorgen? Geen idee of het werkt, maar ik denk dat ik het zo zou doen.

Thierry gaat tussen 23 uur en 23:30 ongeveer de nacht in. Soms iets eerder en dan komt ie s'nachts rond 3-4 uur, dus ik probeer een beetje tussen 23-23.30 uit te komen.

Thierry heeft trouwens ook zijn onrustigste momenten in de avond (niet willen slapen, hard huilen). Volgens mij doen ze dat omdat ze dan alle indrukken van de dag aan het verwerken zijn. (De baby van een vriendin heeft het ook rond die tijd...) In de boekjes staat ook dat tussen 17 uur en 21 uur de meeste kinderen het onrustigst zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weleens denk, doe dat eens overdag, dan kan ik s'avonds even tv kijken ofzo... maar helaas is hij er erg eigenwijs hahahha. ;)

Ik ga maar eens douchen enz....

Fijne dag allemaal!
Na de onrustige avond van gisteren wel een goede nacht.

Hij had om 21.00 gedronken, sliep toen vanaf 22.15 eindelijk!

Toen kwam hij om 03.15 en toen om 06.45, prima dus.

De laatste tijd komt hij meestal maar 1 keer per nacht, hoop dat dat zo blijft (of vervalt natuurlijk).

Vanochtend alleen met hem gedoucht. Ikzelf eerst in badjas, aankleedkussen met handdoek voor hem in de badkamer, douche gemengd, hem uitgekleed en toen samen eronder. Daarna kon ik hem gelijk in zijn badcape wikkelen op het kussen, zelf mijn badjas aan en toen hem met kussen en al mee naar zijn kamer op aan te kleden etc.

Dit is voor hem nog zo spannend allemaal dat hij daarna vrij snel weer sliep. Toen kon ik dus lekker op mijn gemakje nog eens douchen, want van jezelf wassen komt niet veel als je zo'n kleintje vast hebt.

(Heb ook eindelijk het oerwoud op mijn kruis maar eens gekapt, was hard nodig!)

Ik wacht ook op weer eens een avondje ongestoord tv kijken Melissa!

Een kindje op mijn werk wilde nooit uit een beker drinken, bleef heel lang alleen zijn fles accepteren. Toen zei zijn vader "als hij 16 is zal hij echt wel uit een beker drinken".

Dus dat moeten we maar denken "als ze 16 zijn zullen we vast weer een avondje tv kunnen kijken". Alleen moeten we ze daarna ophalen van een of ander feest, half bezopen, en dan verlangen we terug naar deze tijd.
Billybob, Ida is ook een grote speenfan, maar ik probeer haar altijd eerst af te leiden voordat ik de speen aanbied. Soms verveelt ze zich gewoon of wil ze in gezelschap zijn, en dan blijkt de speen niet nodig. Als ze buikkrampjes heeft, is de speen wel heel handig, want als ze er dan op zuigt lijkt dat de pijn te verlichten. Ze is er dan echt heel fanatiek mee bezig. Maar ik probeer te voorkomen dat ze er echt afhankelijk van wordt, hopelijk blijft dat lukken...

Ze gaat 's avonds doorgaans rond 23.30 uur naar bed en slaapt dan door tot 6.00-7.30 uur (afhankelijk van hoe het met de laatste voeding is gegaan, als ze die niet helemaal heeft opgedronken dan komt ze wat eerder). Dit gaat eigenlijk al vanaf haar geboorte goed, dus we hebben wat dat betreft gewoon geluk.

Gisteren zijn we met het clubje van de zwangerschapsgym bij elkaar gekomen op een terrasje: tien vrouwen met tien baby's geboren tussen eind april en eind mei. Vijf jongetjes en vijf meisjes, keurig verdeeld dus. Het was wel heel bijzonder om dat allemaal bij elkaar te zien! En ongelooflijk hoe verschillend de kindjes allemaal waren. Ida was natuurlijk de allermooiste en schattigste, maar ongetwijfeld vonden de andere moeders dat ook van hun baby's

De tweede week van juli beginnen we met de "nagym" (postnatale gymnastiek) dus we blijven voorlopig contact houden. Prettig, want in mijn eigen vriendenkring en familie zijn er geen mensen met baby's.

Ik ben wel toe aan die nagym, want voorlopig raak ik de zwangerschapskilo's nog niet echt kwijt. Ik was 25 kg aangekomen en ben er nu ongeveer 10 kwijt. Maar dat is al sinds drie weken het geval, sindsdien ben ik dus niet meer afgevallen. En er moet toch echt nog iets vanaf. Voordat ik zwanger raakte was ik een fanatiek hardloopster, maar dat mag voorlopig nog niet (pas 3,5 tot 4 maanden na de bevalling). Ik ben nu dus maar begonnen met fietsen, ben net terug van een rondje van 10 km. Eens kijken of dat zijn vruchten gaat afwerpen!
Hoi iedereen, hier ben ik ook weer eens. Mijn internet deed het niet dus ik heb volgens mij een week niet geschreven.. Heb alles vlug doorgelezen. Ik haak even in op een paar onderwerpen, maar ik weet niet meer wie het allemaal geschreven heeft.

Dat dagritme is erg fijn maar gaat dus niet op als je nog een kleine hebt. Sophie gaat op de dagen dat isa niet naar school/ creche hoeft, wakker om +/- 6.30, bv, naar bed tot 10.30, bv, even spelen, bed tot 14.30, bv en dan is ze wakker, slapen, wakker, slapen, wipstoel bij ons groot favoriet (vooral met lamp erboven waar ze uren naar kan kijken ) Hier ook huiluurtjes savonds tot laatse voeding slaapt ze bij ons op schoot en daarna zonder problemen op bed (ong 23.00 ).

Dan heeft ze een goede dag.

Als Isa naar school moet is haar dagritme helemaal anders en merk ikook dat ze daar slechter tegen kan. Meer huilen, onrustiger. 6.30 wakker, bv, kleren aan, isa naar school brengen, 10.30 bv, even slapen, 11.30 Isa halen van school, weer haze slaapje, etc. Ik merk dat ze daar neit zo heel goed tegen kan, hebben jullie tips?

Verder hier ook een fopper... Proberen niet contstant die fop in haar mondje te steken als ze even 'zeurt' maar soms is dat ding zo lekker handig! Snachts zonder fop op bed. Weet nog heel goed met Isa dat ze snachts met fop sliep end at ze die fop dan weer kwijt was, huilen wij er weer uit om hem te zoeken (in het donker haha) en dan wij weer snel ons bed in en soms dit ritueel een aantal keren per nacht herhaalde. We willen proberen om Sophie dit niet aan te leren en dat gaat nu nog goed...

Iemand vroeg nog hoe het met sophie ging. Ze heeft wel erg lang gehoest tot kokhalzen aan toe maar gelukkig is dat weer voorbij. Nu was Isa weer ziek met hoge koorts, ook weer beter inmiddels maar het gaat maar door met die zieke kids

Ik moet nog 5 kilo en dan ben ik op mijn oude gewicht. Ik let wel goed op met eten. Ben een echte koek en snoep eter maar dat ben ik al een heel stuk aan he tminderen. Ik schrijf mee op het forum 'back in shape naar de zwangerschap'en heb mijn eigen site op afvallen.nl en ik moet zeggen dat dat goed helpt.

Zo ga nu even terug naar mijn visite...

Prettige zondag.
Is er geen buurvrouw waar je even de babyfoon kunt zetten terwijl je naar school gaat Angela (of ben je dan erg lang weg)?

Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat een eng idee vind, ik zou het niet kunnen denk ik. Maar is misschien wel rustiger voor Sophie, mits ze goed, rustig slaapt.
Billibob, nee niet echt. Verderop in de straat is er wel een moeder die het zou willen maar dat rekt mijn babyfoon niet. Ik moet Isa uit een ander dorp halen en ben zo 15 min weg. Vind dat toch wel een beetje lang... Maar idd, als ik een buuf naast me had wonen waar ik veel mee omging was dat een prima oplossing, maar helaas...
Hallo allemaal!

Zo, hier weer eens een berichtje van mij. We zijn druk bezig met het ritme van Jens, en tot nu toe lijkt het goed te werken! Ook nog eens goed het hoofdstuk over slapen doorgelezen in het babyboek, en dat gaf toch wel wat verheldering. Waar wij de hele tijd dachten dat we zo'n wakkere baby hadden, die zich vaak verveelde en dan begon te huilen, is hij vaak gewoon moe als hij begint te jengelen. Wij zagen dat aan voor verveling, en begonnen dus vrolijk zijn mobiel op te winden, met hem rond te lopen, met hem te spelen en meer van dat soort dingen. Tja, en Jens was dan al moe, en kreeg nog meer prikkels.

Gisteren en vandaag hebben we hem telkens na het voeden even laten 'spelen'. Daarna, zodra hij begint te gapen (zoals Melissa al schreef: 3 keer gapen), dan leggen we hem in zijn wieg. Aaien hem nog even lekker over zijn bolletje, fluisteren wat lieve woordjes en spelen een muziekje. En wonder boven wonder, vrijwel alle keren slaapt hij direct (of na een minuutje jengelen) in, en blijft zo een paar uur slapen! Heerlijk zeg! Vooral voor hem, het arme kind. Al die weken hebben we hem dus onnodig wakker gehouden...

Billybob, Jens heeft af en toe zijn speen in zijn mond. Hij heeft hem meestal niet nodig om in te slapen. Ik merk dat ie de laatste tijd zijn hand en duim heeft gevonden om lekker op te sabbelen. Dat wil ik liever niet stimuleren, dus als ik het zie, vervang ik zijn duim door de speen. Over het douchen met je zoon: onze kraamverzorgster gaf destijds de tip om in de badkamer (als je de ruimte hebt) een stevige opklapbare plank te installeren. Dan kun je je kind met een aankleedkussen daarop leggen bj het douchen. Tja, ik ga niet zo'n plank ophangen, wij douchen altijd 's avonds met Jens en dan zijn we samen. Als ik alleen ben doe ik hem gewoon in bad.

Milagro en Angela, ik was ook 23 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik ben in de eerste weken 16 kilo kwijtgeraakt, en de rest gaat niet meer zo makkelijk. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik er op dit moment eigenlijk niks voor doe. Ik wil binnenkort weer gaan sporten, kijken of dat iets doet. Ik heb nog steeds zo'n hangbuik, compleet met bruine streep en striae. Vooral van die striae baal ik, ik heb 40 weken geen streepje gehad, en vlakvoor of tijdens de bevalling is dat alsnog gekomen. Heel lelijk ook, net alsof er vlammen uit mijn onderbroek omhoog komen naar mijn navel. Nou ja, hopen dat dat mooi verbleekt.

Melissa, spannend die Franse plannen van jullie! Ik vind het altijd erg leuk om naar de emigratieprgramma's te kijken op tv. Vaak vol verwondering, hoe mensen schijnbaar totaal onvoorbereid die stap nemen. Maar zo te lezen bereiden jullie je wel degelijk voor! Hebben jullie al een idee wat je gaat doen daar? Kunnen jullie je huidige beroep daar gewoon uitoefenen, of wordt het iets heel anders?

Nou, ik ga nog even lekker lezen, tot later!
Hoi meiden,

Hier ben ik weer even ;)

@Billybob, goed opgelost met het douchen! Was het leuk?

@Milagro, leuk zeg met al die meiden afspreken, ikzelf spreek iedereen nog wel via hyves, maar echt gezien met baby's heb ik ze nog niet.

Ikzelf ben ook 21 kilo aangekomen, moet er nog 10 kwijt :( Helaas kan ik niet veel lopen, dus kan nog wel even gaan duren ben ik bang :(

@Angela, vervelend idd steeds een ander ritme. Helaas is er niks aan te doen :(. Hopelijk went Sophie er snel aan, want het is toch een soort van ritme. Alleen duurt het wellicht langer voordat ze het doorheeft. Succes iig

@Priek, Fijn dat Jens er zo goed op reageert!! Ik heb precies hetzelfde met Thierry gedaan de afgelopen maand. Hem wakker houden (zonder dat ik het wist) terwijl ie doodmoe was.... arme baby's :(

Ikzelf heb de hotelschool gedaan, dus vaak is er iig wel iets in te vinden (al werk ik nu in de ICT hihi). Manlief kan zijn werk overal uitvoeren, zolang er maar internet is, dus dat komt allemaal wel goed ;)

Alleen daadwerkelijk de stap nemen. is nogal een stap. Daarom willen we niet over 1 nacht ijs gaan en alles eerst goed op een rijtjes zetten ;)

FF Update over de situatie hier....

De gevreesde 3de-4de dag is vandaag hier geweest... pfff weg ritme van 4 uur slapen.. Thierry is de hele dag om de 2 uur gekomen, huilerig, ontevreden, moeilijk of niet willen slapen enz. Het leek wel een flash back naar de vorige weken. Er was voor gewaarschuwd in het boek en ik had erover gelezen op internet, maar toch was het erg zwaar! Bijna ben ik vanavond de fout ingegaan door hem eerder de borst te geven dan de minimale 2 uur die ertussen moeten zitten (om hem stil te krijgen, want hij had niet zozeer honger, maar hij was gewoon bekaf) Na de minimale 2 uur wel de borst gegeven en nu ligt ie te slapen (na wederom 15 minuten gejengeld te hebben, bijna hard huilen :( ) Ik heb gemerkt (de afgelopen dagen en vanavond weer) dat het na 20.00 uur steeds feest is hier.... We doen gewoon het hele riedeltje, maar meneer wil absoluut niet slapen en raakt zelfs helemaal overstuur. Dus eerst 20 minuten laten mopperen/huilen dan na 20 minuten hem troosten zonder hem op te pakken, dan na 20 minuten wel oppakken en door de kamer lopen met hem en dan maar weer het riedeltje van verschonen, voeden enz... Kortom tussen 20.00 en 22.30 ofzo zijn we continue bezig met Thierry omdat ie niet wil slapen en dat dus iedere avond. Wellicht heeft hij het gewoon nodig om even te huilen en van zich te laten horen, maar het is wel apart dat dat steeds s'avonds is en nooit een keertje overdag. Het is ook best naar om hem te laten huilen (niet als ie hysterisch is, dan ga ik zeker naar hem toe), moet ik eerlijk zeggen. Het druist wel een beetje tegen mijn gevoel in. Alleen weet ik dat het uiteindelijk zijn vruchten zal afwerpen en daarom hou ik het vol. Heb ook veel steun aan manlief, dus dat scheelt wel. Thierry is de meeste tijd wel een stuk vrolijker en heeft zelfs al echt gelachen, dus we houden vol en dan komen we er wel. Alles beter dan de hele dag hetzelfde gedoe als s'avonds, want dat houdt geen mens vol ;)

Kortom ik sta er nog steeds helemaal achter, alleen was vandaag veel zwaarder dan de vorige dagen... hopelijk komt dat snel goed (boek zegt dat het een dag duurt..dus dan zouden we het al bijna gehad hebben ;))

Iedereen weltrusten en een rustige/ lange slaapnacht gewenst!
Hier zijn de avonden ook zo onrustig, niet willen slapen, maar wel moe zijn, dus huilen, eten, huilen, even in slaap vallen, huilen. Dus we zitten maar heel de avond met hem op schoot en hopen dat deze fase snel voorbij is.

Ik heb ook de laatste 2 weken ongeveer problemen met de bv. Niet zozeer dat hij te weinig drinkt of dat ik pijn heb, dat allemaal niet.

Maar hij huilt veel tijdens en na het drinken en daar wordt ik dan erg onzeker van.

Het eerste beetje drinkt hij rustig, maar daarna is het happen, huilen, zoeken, huilen, even zuigen, huilen, enz. Dan wissel ik om naar de andere kant of verschoon hem even, daarna gaat het dan weer even goed, tot het huilen weer begint.

Hij drinkt heel onrustig, is ook constant aan het bewegen. En als hij tussendoor huilt is het ook heel zielig en hard.

Ik laat hem nu ook altijd boeren, maar dat lost het niet op. Ben ook bij de huisarts geweest voor check op spruw, maar dat was het ook niet.

Dacht toen dat hij het vooral 's-avonds deed, dus misschien te weinig melk, maar hij doet het nu bijna de hele dag, bij elke voeding. En de melk loopt uit zijn mond, dus hij kijgt wel wat binnen. Aan zijn groei en plasluiers te zien krijgt hij ook zat binnen.

Dus heb geen idee waarom het drinken nu zo onrustig moet zijn. Hij drinkt altijd direct na het slapen, dus is ook niet oververmoeid.
Billybob, wat jij schrijft over de bv erken ik wel een beetje. Jens heeft ook van die buien. Gelukkig zijn het bij hem echt buien, ze duren nooit langer dan een dag. Soms is het gewoon een keer tussendoor. Heeft Zane het ook dat als hij gewoon rechtop tegen je aan ligt, hij stil is, en als je hem dan weer aan probeert te leggen dat hij begint te huilen? Ik heb wel eens het idee dat het de darmpjes zijn, dat er een windje of poepje dwarszit. Maar ik heb er geen oplossing voor, ik doe zo'n beetje hetzelfde als wat jij doet.

Melissa, goed dat je doorzet! Je hebt nu even een lastige dag, maar jullie zijn wel echt goed op weg zeg! Jens heeft trouwens ook vaak 's avonds een huiluurtje. Of moet ik zeggen: had? De afgelopen dagen heeft hij 's avonds ook lekker geslapen. Ik maak hem dan wel rond elf uur wakker, voor een laatste voeding. Daar slaapt hij dan 8 uur op door.

Ik moet zeggen dat Jens, sinds hij meer slaapt, veel vrolijker is. Hij lacht heel veel, als ik hem uit zijn wieg haal, als ik hem voed, als ik zijn luier verschoon. Heerlijk hoor. Hij slaapt ook goed in, ik probeer daar ook iets positiefs van te maken door hem in bed nog even te laten lachen, muziekje erbij, en dan lachend weg te lopen. Soms slaapt hij niet helemaal goed door, wordt hij na een uur weer wakker. Vaak pruttelt hij dan even en valt dan weer in slaap, zonder hulp. Soms begint ie wat te jengelen, en dan ga ik nog even naar hem toe, even aaien, lieve woordjes en een muziekje. Het werkt wel!

Het enige nadeel is dat ik hem soms een beetje mis, het is ook wel lekker om hem de hele dag om je een te hebben...
Hoi dames,

Heb hier een aantal malen ingebroken en wilde nu even laten weten dat ik vrijdag 13 juni ben bevallen van een dochter. Ze doet het prima, haar broer is trots op haar en helemaal niet jaloers. De bv gaat goed en ik ben ook alweer goed hersteld van de bevalling.

Zal jullie nu verder met rust laten, maar dacht laat ik dit toch nog even melden (en aangezien er geen juni 2008 topic meer is heb ik jullie gevolgd, wat overigens erg leuk was om te doen)

Groetjes Ukkie
Gefeliciteerd Ukkie!!!

Ik heb net de voeding voor Zane afgekolfd en hem toen hij wakker werd die voeding uit de fles gegeven.

En niks aan de hand, gewoon op zijn gemakje, stil liggend, helemaal relaxed, rustig het flesje zo goed als leeg gedronken. En daarna ook helemaal tevreden, alleen moe omdat hij al eerder wakker was van de honger.

Dus dat gaat wel goed. Dus misschien toch bv die te snel stroomt of juist te langzaam naar zijn zin.

Of zijn verkoudheid waar hij ook al 3 weken af en aan last van heeft. Er is niet veel van te merken, maar af en toe hoor je het, en soms snotjes uit zijn neus of wat slijm bij de melk die hij opboerd.

Misschien dat hij daardoor lekkerder drinkt uit een fles. Al spray ik wel zijn neusje af en toe voor het drinken.
Wat leuk Ukkie, gefeliciteerd!

Net de hostess van Felicitas op bezoek gehad. Vond het nogal tegenvallen, maar dat kan ook aan mijn verwachtingen liggen natuurlijk. Veel folders, weinig ècht leuke/handige cadeau's. Wel hele mooie boekenseries en een serie thema-koffertjes over kleuren, dieren, vormen etc maar die vond ik te duur (12 x EUR 20,95). Gelukkig zat er geen info bij van financiële toestanden zoals spaarplannen enzo, hoewel ik moet zeggen dat die sinds Tara geboren is al wel 2 of 3 keer hebben gebeld. Ik zeg altijd dat mijn schoonvader assurantie-adviseur is (is eigenlijk gepensioneerd docent... ), dan houden ze vanzelf op.

Priek, bij mij is die striae ook pas heel laat gekomen. Baal er goed van! Toen Tara geboren was, en ik voor de verandering weer eens mijn schaamhaar van bovenaf kon zien, viel mijn oog op die strepen. Voor die tijd nooit gehad (of nooit gezien, hoewel ik toch regelmatig voor de spiegel stond om mijn buik te bewonderen...). Hier dus ook van die paarse belijning. De bruine streep op mijn buik wordt wel minder nu, maar is ook nog niet weg. Litteken van de knip is overigens ook nog paars, hoop dat dat nog wegtrekt (maar dat zien niet zoveel mensen... ).
Ukkie, van harte! Hoe heet je dochter en is het allemaal goed gegaan?

Billybob, raar he, dat ze dan wel uit een fles willen drinken? Misschien eens navragen bij et cb of een lactatiekundige?

Leeuwedraak, bij mij dus precies hetzelfde verhaal. Bruine streep, paars litteken en die paars-rode striae. Ik ging vorige week bikini's passen, maar ik had het al snel gezien. Tel bij al die strepen ook nog een flubberbuik op, en je snapt het wel. Misschien moet ik maar aan het badpak dit jaar... (Of ik moet gewoon denken: Hallo, ik heb een kind gekregen, jullie nemen me maar zoals ik ben!)

Tja, ging het van het weekend zo geweldig met Jens, gisteren en vandaag weer minder. Hij is heel erg wakker! Meestal niet huilerig ofzo, maar gewoon ontzettend wakker. Ik leg hem braaf na iedere voeding in de wieg, alwaar hij dan vrolijk een uur lang ligt te trappelen en rond te kijken. Na dat uur heeft hij et wel zo'n beetje gehad, en dan begint ie te huilen. Kan ik me iets bij voorstellen... Jammer hoor, het ging zo goed. Zelfs vannacht sliep hij niet door, terwijl hij dat al een tijdje braaf deed. Nou ja, we gaan er gewoon mee door, en we zien verder wel.

Vandaag krijg ik veel visite, en vanmiddag moet ik ook nog even langs bij het kdv. Even kijken, want ik was er nog niet geweest.

Jens ligt weer een beetje te huilen, dus ik ga hem maar wat aandacht geven.

Tot later!
Ukkie, van harte gefeliciteerd!!!

@Billybob, naar lijkt me dat om niet te weten waarom Zane

steeds zo onrustig is aan de borst :( Gelukkig drinkt hij wel rustig zijn fles leeg, krijgt ie toch nog de bv binnen

@Leeuwedraak, grappig dat jij die spaarplannen afwimpeld, terwijl manlief en ik druk zoekende zijn naar een leuk plan/ spaarrekening voor Thierry ;) Gisteren wel een adviseur over de vloer gehad, maar het wordt waarschijnlijk een spaarrekening in het buitenland, waar de rente hoger is. Vind het wel allemaal erg ingewikkeld omdat de 1 weer dit biedt en de ander dat... we hebben onszelf nog 3 weken gegeven en dan maken we een beslissing.

@Priek, Het enige wat ik kan zeggen is Hou vol met Jens! Je bent op de goede weg!!! Thierry was de afgelopen 2 dagen ook erg onrustig. Kwam om de 2 uur, blerren in de wieg (soms idd ook pas na een half uur,daarvoor een beetje murmelen) en idd ook weer s'nachts komen, terwijl hij zo lekker doorsliep :( Vandaag lijkt het beter te gaan... hij is iig weer aan het slapen in zijn wieg ipv zichzelf in de weg zitten. Hou vol, we komen er wel! Hopelijk kunnen we elkaar glimlachend 'aankijken' over een week, omdat Jens en Thierry weer lekker vrolijk zijn en goed in hun vel zitten :D

Gisteren ben ik even met Thierry naar het weeguurtje van het CB geweest. Wat bleek, hij is weer 500 gram aangekomen in 10 dagen (dus nu 1 kilo in 20 dagen) :D. Hij weegt nu 4840 gram.

Ik ga nu maar even lekker in de tuin hangen (zolang Thierry mij niet nodig heeft ;)

Doegie
Daar ben ik ook weer eens.

Nou, mijn eerste menstruatie zit er weer op en wat heb ik er een last van gehad! Niet qua pijn, maar qua hormonen. Ik zat mezelf gruwelijk in de weg, en dus ook mijn man en dochter:) En het duurde ook nog eens 9 dagen, terwijl ik normaal met een dag of 4/5 wel klaar ben. Ik hoop dat het wel weer terug naar normaal gaat.

Verder zit ik nu aan een dubbele kuur tegen spruw, ook heel fijn dus. Ik geef nog 2 borstvoedingen en 3 flesvoedingen. Ideaal is dat mijn man de late voeding kan geven, heerlijk vroeg naar bed ga ik dan. Miko doet het super. Hij komt rond 6.30, slaapt dan tot 9.00, speelt een half uurtje in de box, slaapt nog even en krijgt de fles. Nog even spelen of badderen en dan weer slapen. En zo gaat het de hele dag. Ik las dat meerderen nu ook een wat strakker ritme aan gaan houden. Ik moet eerlijk zeggen dat dit ons ook heel goed bevalt. Wij zijn zelf erg gebaat bij regelmaat, slapen in je eigen bed en niet in de box/wipper etc. En Miko dus ook gelukkig:). En mijn kraamhulp vond dit ook prima, ze heeft ook niet geprobeerd om ons over te halen om het anders te doen. Het cb overigens wel, voeden op schema, de baby in zijn eigen kamer, dat komt niet overeen met de huidige richtlijnen. Bla bla, denk ik dan stiekem van binnen haha.

Ik denk niet dat ik op iedereen kan reageren, al die lappen tekst hihi. Maar ik doe mijn best.

Ukkie: gefeliciteerd met jullie dochter.

Priek: fijn dat het zoveel beter gaat met Jens. Tja, wij zijn zelf ook veeeeel gezelliger als we uitgeslapen zijn haha. Maar waarom moet hij meteen naar bed na een voeding? Misschien wil hij wel even spelen in de box/wipper. En de striae vervaagt wel wat, maar gaat nooooit meer weg, snik snik.

Leeuwedraak: ik heb ook de Felicitasdame hier gehad en heb het Nubysetje gekocht. Bij mijn dochter ook gedaan en 2 jaar mee gedaan. We hebben zelfs nu nog een beker.

Billybob: fijn dat Zane zo lekker dronk. Wie weet is dit wel wat hij het fijnste vindt nu, het blijft altijd zoeken. En Miko gaat om uiterlijk 19.00 naar bed voor de nacht. Pyjama aan, slaapzak aan, liedje zingen en slapen. Hij snapt blijkbaar dat de avond om te slapen is, want hij is overdag best al veel wakker, maar 's avonds nooit. Misschien is Zane wel een avondmens.

Melissa: knap hoor, hoe jullie het doen. En volhouden is idd de oplossing voor de langere termijn, maar ik snap goed hoe dat voelt hoor. Tja, dit is het eerste wat je moet doen "voor zijn bestwil" en dat zijn de ergste dingen voor een ouder. Ik heb op dit soort momenten een "mantra" die ik in mijn hoofd herhaal: "het is maar een fase, dit gaat weer voorbij". Helaas moet ik dit nog regelmatig zeggen, terwijl mijn dochter al 4 is:).

Angela: hier hetzelfde met halen en brengen. Nu kan het niet meer, maar toen het koeler was en Miko sliep in de mc, dan liet ik hem gewoon slapen in de auto. Ben dan supersnel weer terug hoor, dochter de klas "ingooien" en hup. Dat scheelde al weer. En verder is er niet veel aan te doen ben ik bang. Na de vakantie zijn ze al weer wat ouder en dan zal het wel beter gaan denk ik.

Ik heb er een paar gemist, maar moet dochter van school halen. Tot gauw.
Hoi allemaal,

even niets van me laten horen; er was iets met de computer en ik kon wel meelezen met iedereen hier op de labtop, maar mn inlogcodes staan op de computer dus ik kon niet reageren.. maar nu wel! Dus, even op iedereen wat me bij is gebleven:

@Melissa: Goed hoor, Ria Blom! Ik vind het erg leuk om te lezen hoe het bij Thierry gaat, want ik loop zelf ook een beetje tegen het probleem aan van 'niet echt weten hoe een ritme erin te krijgen'.

Normaal is er overdag al veel structuur van school brengen/halen oudste, maar het is hier al zomervakantie, dus dat gaat nu niet op.

Ik probeer nu Yoshua het gewoon maar een beetje te laten aangeven, maar dan wel na het slapen verschonen voeden spelen en dan zorgen dat hij ongeveer een uurtje wakker is.

Drie keer gapen gebruik ik ook, anders ligt hij al snel weer op mijn arm te slapen en ik wil graag dan hij echt in zijn bed in slaap valt.

En spannend, jullie plannen voor Frankrijk! Gisteren is mijn broertje samen met vier vrienden, een busje en een aanhanger vol gereedschap vertrokken naar frankrijk, ze hebben ergens een oude schuur ofzo gekocht die ze nu ( nouja, de komende jaren) gaan opknappen.

@Bowie: Ja, ik was idd jong, ik was 17 toen ik beviel.

Ben je al in NL? Heel veel plezier!

@Billybob: Yoshua is ook wel van de speen, niet dat hij er mee vergroeid is maar hij heeft gewoon best wel zuigbehoefte.

Ik gebruik die speen nu voor het in slaap komen, ik weet het, fout, maar oudste weigerde de speen ( die weigerde alles) en ging heel moeilijk slapen en dan zat ik een uur (of twee) over zijn bed gebogen omdat hij alleen in slaap viel met mijn pink in zijn mond. En je snapt, dat wil ik niet nog een keer, dus dan maar spenen.

Maar ik stop de speen niet meteen in zijn mond.

Als je schrijft dat Zane zo onrustig aan de borst is, is dat dan alleen in de 'madonna-houding', of ook in andere houdingen?

Yoshua drinkt nl ook vrij onrustig, maar als ik hem dan aanleg in de rugbyhouding, gaat het goed. Misschien helpt dat?

@Milagro: Wat leuk, dat je iedereen van je clubje weer gezien hebt, 'ons' clubje heeft a.s. maandag afgesproken, ik ben erg benieuwd. Een paar ben ik al tegengekomen in de buurt maar ben wel nieuwsgierig naar de anderen!

En hier ook nog veeeeels te veel kilo's.. Een week voordat ik beviel, bij de laatste controle bij de verloskundige, woog ik 98.6 kilo en eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel het nu is. Ik heb geen weegschaal, mijn plan was om me bij de nacontrole te wegen en dan de boel eens goed aan te pakken, niet in de zin van dieten (borstvoeding) maar meer beweging enzo. Hardlopen ga ik weer rustig opbouwen, maar ik heb er wel zin in! Voor de zwangerschap woog ik iets van 77 kilo, maar eigenlijk zou ik nog wel wat daaronder willen eindigen, 70 ofzo. Ik ga mijn best doen!

@Priek: Ik ga dit jaar voor een badpak hoor.

het is niet zozeer de andere mensen die me maar moeten nemen zoals ik ben, het is meer ik die het spiegelbeeld van mezelf in bikini even niet kan nemen zoals ik ben...

Hoe gaat het nu met Jens? Is hij nog steeds zo wakker?

@Leeuwedraak: En hoe gaat het met tara? Je schrijft dat je nog veel voedingen per dag geeft, dat doe ik ook, ik houd het eerlijk gezegd niet echt bij maar meer vraag aan iedereen: geven jullie twee borsten per voeding of een? Want ik geef Yoshua nu een borst en soms drinkt hij een klein beetje uit de tweede, maar hij komt wel echt strikt om de 3 uur, als het niet eerder is. Hoe krijg ik hem naar twee borsten per voeding, dat hij misschien om de vier uur komt ( en 's nachts doorslaapt). Moet ik dan na 10 minuten de andere borst doen ( ook al is de eerste nog lang niet leeg)?

Ik krijg a.s. donderdag die hostess op visite, ben benieuwd. Zat er ook iets van een Center Parks kortingsaanbieding bij? Want dat is eigenlijk het enige wat ik interessant vind, oh nee, soms hebben ze ook leuke boekenseries.

@Angela: Mm, wel een ziekenboeg bij jullie! Ik zou geen oplossing weten voor Sophie als je Isa moet ophalen, ikzelf heb Yoshua altijd in de draagdoek, daar slaapt hij gewoon in en dan met het ov, maar ik denk dat jij met de auto gaat, en dan is dat niet zo veilig.. Wanneer is het bij jullie vakantie?

@Ukkie: Gefeliciteerd!!! Hoe was je bevalling?

Nou, volgens mij heb ik een flinke lap getypt, fijne dag allemaal!
@ Charmant, Wij hebben nu vakantie. Erg vroeg dit jaar! Isa is afgelopen vrijdag voor het laatst geweest en moet 15 aug ofzo weer en dan gaat ze naar een andere klas omdat ze dan 3 is. Ze wordt as zondag 3, zo apart. Ik vind dat ze zo snel groot wordt...

@ Plevier, ik doe het ook hoor. Isa snel in de klas 'droppen'en dan weer snel terug naar de auto. Idd alleen als het koud is. Ze kunnen met deze hitte wel stikken in de auto! Ik merk sowieso dat Sophie erg gevoelig is voor warmte. Daar kan ze dus niet zo goed tegen. Huilerig en veel wakker. Heeft ze denk ik van mijn man meegekregen...

@ PRiek, SOphie heeft dat idd ook. Een kwartier goed doordrinken en dan onrustig... Tepel in de mond, uit de mond, trappen met de voetjes. Weet ook niet wat dat is. Misschien zitten ze zichzelf dan even in de weg ofzo. Gelukkig drinkt ze dan nog wel gewoon alleen een stuk onrustiger.

Misschien kan je haar wegen voor en na de voeding. Ik heb een weegschaal geleend van kennissen en dat werkt perfect. Zie ik meteen wat ze binnenkrijgt. Ik weeg nu nog af en toe en laatst had ze maar 90 voor de nacht binnen maar daar deed ze het wel 8 uur op. Snap het ook niet maar het zal wel lekker vet en vol zijn (heb ik VOLLE melk hihi)

Weten jullie wat ze nu moeten drinken?

Ukkie, Gefeliciteerd! HOe heet je dochter?

Ga nog ff strijken, tis nu beter vol te houden dan vanmiddag.

Groetejs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven