Geld & Recht alle pijlers

durf te vragen

22-02-2014 15:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik wilde toch eens proberen of iemand antwoord hierop wist.

Heb internet al afgespeurd.

Mijn situatie is als volgt:

ik ben student en doe een thuis studie waarbij ik 2 dagen stage loop en 3 dagen werk als gastouder. Hierbij maak ik op papier ong 32 uur en het zijn best lange dagen met reiskosten en alles. Ik verdien onder het minimum en heb daarbij aanvullende bijstand aangevraagd. Nu moet ik eigenlijk straks meer stage lopen en dit zou betekenen dat ik minder kan werken. Heb dit al overlegd met het gezin, alleen zij willen dat niet. Als ik ontslag neem heb ik dan recht op bijstand tot ik wat anders heb gevonden.

Bedankt. Sorry voor het lange stuk.
Vraag het je gemeente. Er zijn regels omtrent aanvraag WWB qua leeftijd en solliciteren. Ook wellicht kan een strafkorting bij ontslag tot de mogelijkheden behoren. Maar elke gemeente is weer anders, dus geen goed antwoord op te geven.
Dank je wel!
quote:saar260 schreef op 22 februari 2014 @ 15:30:

Hallo

ik ben student en doe een thuis studie waarbij ik 2 dagen stage loop en 3 dagen werk als gastouder.

Waarom krijg je geen studiefinanciering?

verdien onder het minimum en heb daarbij aanvullende bijstand aangevraagd.

En heb je dat ook gekregen? Bijstand is namelijk niet bedoeld voor mensen die studeren en stage lopen en daarom geen inkomen hebben. Bijstand is bedoeld voor mensen die onvrijwillig geen werk hebben.

Heb je bijstand? Heb je dan ook toestemming om de studie te doen en de stage te lopen? Zoja overleg met je consulent over het opzeggen van je uren als gastouder.

De hoofdregel is dat je niet zelf ontslag kan nemen en dan bijstand krijgt.
Ik werk 32 uur en heb een huurwoning.

Krijg geen studiefinanciering. Doe een thuis studie. Aanvullend asngevraagd en daar weten ze dat ik stage loop en studeer thuis. Het is niet dat ik niet wil werken hoor. Maar ik werk 32 uur voor netto ong 700. Dat is niet altijd fijn.
Werkt je vriend/man niet?
Als ik er eentje had mis wel haha
Huh? Je hebt het over je gezin en je bent toch zwanger?
Volgens mij moet je 40 uur per week beschikbaar zijn voor werk als je bijstand aanvraagt.
Het gezin waar ik werk bedoel ik daarmee

ja klopt 36 uur per week.
Mijn relatie is net over, dus zwanger gaan we helaas niet worden.

Wil ook rustig werken, maar maak gewoon soms hele lange dagen van 12 uur en dat is minder leuk.
hoe oud ben je? waarom doe je geen reguliere opleiding en woon je niet op kamers zoals andere jongeren?
Jeeeej gratis geld! Waar kan ik me als voltijd student inschrijven (stufie is ook veeeeeer onder minimum hoor.. Plus natuurlijk lang niet toereikend)
Ik ben 27. Heb altijd gewerkt en sinds een jaar begonnen met deze thuis studie.
Studie en wwb is een moeilijke combi. Proberen kan, maar ik ben er bang voor.
Ik wil gewoon werken hoor. Gunstige zou 3 dagen gewoon zijn alleen dan minder uur per dag. 10 tot 12 worden mij teveel. Ben al een poos op zoek. Maar het is best lastig wat te vinden.
Alvast beginnen met zoeken naar een nieuw gezin?!

Wel een schijntje zeg, volgens mij wordt je zwaar onderbetaald door dit gezin. Pech voor hun maar zij willen niet flexibel zijn. Bij een ander gezin kan je in minder uren meer verdienen, je opleiding volgen en stage lopen.
Ben idd al op zoek ook. Alleen met een gezin met 1 of 2 kindjes verdien ik niet meer dan 8 of 9 euro bruto en dan moeten ze net die dagen nodig hebben dat ik geen stage loop. Ook het niet krijgen van vakantiegeld en pensioen en doorbetaling bij vakantie of ziekte maken dit werk minder leuk.

gunstige zou een andere baan zijn.
Saar, ben je bij een bureau aangesloten? Als gastouder aan huis val je onder onderstaande wet dienstregeling aan huis en dien je minimaal minimumloon te ontvangen. Vakantiegeld, vakantiedagen en doorbetaling bij ziekte.

http://www.boink.info/med ... ng%20aan%20huis%20def.pdf
Dank je !

Ik werk via een bureau, maar heb altijd gehoord dat hier geen vakantie geld en ziektegeld bij inzitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven